Gå til innhold

Kjenner noen igjen denne kaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på en kake som jeg smakte for veldig mange år siden.

Husker ikke hva den het, eller oppskrift.

Det var en sjokoladekake, men den var veldig flat, eller lav. Og det var kun valmuefrø på toppen.

Ingen krem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en sjokoladekake, men den var veldig flat, eller lav. Og det var kun valmuefrø på toppen.

Ingen krem.

Valmuefrø? :klo:

Anonymous poster hash: 63df0...ce8

Skrevet

valmuefrø på en sjokoladekake hørtes ikke godt ut :P Trodde det var slik man hadde på rundstykker, horn osv jeg?

Anonymous poster hash: 81748...76a
  • Liker 2
Skrevet

Valmuefrø? :klo:

Anonymous poster hash: 63df0...ce8

Ja, valmuefrø.

Skrevet

valmuefrø på en sjokoladekake hørtes ikke godt ut :P Trodde det var slik man hadde på rundstykker, horn osv jeg?

Det er veldig godt.

Har prøvd å google, men finner da bare kaker med valmuefrø som ikke er sjokoladekake.

Skrevet

Det er veldig godt.

Har prøvd å google, men finner da bare kaker med valmuefrø som ikke er sjokoladekake.

okei :)

Er ikke noe jeg ville hatt på en sjokoladekake iallefall :P

• Liker 1
Skrevet

okei :)

Er ikke noe jeg ville hatt på en sjokoladekake iallefall :P

Ikke si det før du har smakt ;)

Skrevet

Har googlet dette også, finner mange kaker som ser gode ut og som absolutt skal prøves.

Men, finner ikke akkurat DEN kaka :fnise:

er det ikke bare å lage en vanlig sjokoladekake og strø på valmuefrø da ? :P

Skrevet

er det ikke bare å lage en vanlig sjokoladekake og strø på valmuefrø da ? :P

Nei, det tror jeg ikke.

Som sagt så var denne kaken veldig flat, absolutt ingen vanlig langpanne sjokoladekake. Hadde heller ikke samme konsistens som de vanlige kakene.

Skrevet

Husk å ikke apis for mye og kjør bil etterpå da,valmuefrø slår ut som kokain.

Skrevet

Husk å ikke apis for mye og kjør bil etterpå da,valmuefrø slår ut som kokain.

Denne kommentaren tar kaka. Får man like store pupiller som kakebrettet også?

Anonymous poster hash: 9110d...5ca

• Liker 4
Skrevet

Denne kommentaren tar kaka. Får man like store pupiller som kakebrettet også? Anonymous poster hash: 9110d...5ca

Heroin,sorry ikke Kokain:)

Ja,det er faktisk sant, det kan bli utslag som heroin ved pisseprøver for valmuefrø er fra opium(heroinplanten). Du såkan selv google det om du ikke tror meg. MEN, sjansen for at politimannen faktisk tester deg for heroin er jo betydelig mindre..

Visste du forresten at ADHD medisinen Ritalin inneholder amfetamin? Google det og,hvis du ikke tror på meg;)

Skrevet

Heroin,sorry ikke Kokain:)

Ja,det er faktisk sant, det kan bli utslag som heroin ved pisseprøver for valmuefrø er fra opium(heroinplanten). Du såkan selv google det om du ikke tror meg. MEN, sjansen for at politimannen faktisk tester deg for heroin er jo betydelig mindre..

Visste du forresten at ADHD medisinen Ritalin inneholder amfetamin? Google det og,hvis du ikke tror på meg;)

Haha, adhd medisin gjør faktisk det.. Men i veldig små doser, så skal vel mye til for å bli høy på det :P

Men i all verden? En sjokoladekake med valmuefrø? Sikker på at det er sjokoladekake?

Skrevet

Haha, adhd medisin gjør faktisk det.. Men i veldig små doser, så skal vel mye til for å bli høy på det :P

Men i all verden? En sjokoladekake med valmuefrø? Sikker på at det er sjokoladekake?

I italia er det veldig pop med en sånn høy sjokoladekake med valmuefrø. Har aldri spist det selv,men tror nå da at det går:)

Skrevet

Det var nok en krativ hjemmebaker som hadde bakt denne kaka.

Anonymous poster hash: 3c604...6d8
Skrevet

Det var nok en kreativ hjemmebaker som hadde bakt denne kaka.

Skrevet

Ingen krem.

Vanskelig å si uten beskrivelse av konsistens.

Tørr "vanlig" kakebunn? Mer klissete? Brownie? Sjokoladebiter i? :vetikke:

Og var det sjokoladetrekk på eller ikke?

Anonymous poster hash: e4a35...d66

Skrevet

Brun kake laget på sjokolade pleier som regel å være sjokoladekake ja.

Hvis du googler "chocolate poppy seed cake" så ser du at der er veldig mange varianter.

Finnes også eplekaker og sitronkaker med valmuefrø. Også helt rene vamuefrøkaker.

Er også klar over at valmuefrø kan slå ut på dopingtest, men jeg bruker beina eller tar buss. Så det er ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...