Gå til innhold

Hull i tennene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan jeg gå med det uten å gjøre noe med det. Hvis jeg er flink med tannpuss og ikke går berserk med sukker, kan jeg da drøye litt? Har ikke akkurat penger til å gå til tannlegen.

Anonymous poster hash: d736b...75c

Gjest Heartbeat
Skrevet

Var det jeg også tenkte, helt til jeg plutselig fikk enorme smerter og måtte akutt inn til tannlegen midt i ei helg! Altså ikke å anbefale!

Plutselig sitter du der med et enormt hull og forferdelige smerter

Skrevet

Jeg ville ringt til tannlegen imorgen. Det er bare dumt å drøye. Da blir det bare verre. Tannpine er fryktelig vondt!! Håper jeg aldri opplever det igjen. Huff.

• Liker 1
Skrevet

I desember i fjor hadde jeg litt vondt i tanna, men det var eksamenstid og hadde ikke penger. I juni i år dro jeg til tannlegen og det hadde utviklet seg til å bli en rotfylling som kostet tilsammen 5000 kr :(

Forrige uke borret jeg også et annet hull, og tannlegen mente at hvis jeg ikke hadde borret det hullet før til neste kontroll om et år (vanlig at man er kontroll hvert år), ville det bli mest sannsynlig en ny rotfylling.

Dra til tannlegen så snart du har mulighet til det :)

Skrevet

Hvis du oppdager hull pga. smerter, må du gjøre noe med det, for da er hullet blitt ganske stort alt.

Anonymous poster hash: d4ac7...1c2
Skrevet

Jeg ville dratt så fort som mulig. Ta en prat med tannlegen om du kan betale ved neste lønning. Det går helt fint med min tannlege, men det praktiseres sikkert litt forskjellig. Er uansett verdt et forsøk.

Skrevet

shit, den tråden her skremte meg litt, jeg har ikke vært hos tannlegen siden jeg var 17 år, og nå er jeg 23 år. Spiser lite godteri, pga små smerter i tennene, trur jeg har noen små hull.

Kanskje jeg også burde komme meg til tannlegen innen 2-3 uker.

Skrevet

shit, den tråden her skremte meg litt, jeg har ikke vært hos tannlegen siden jeg var 17 år, og nå er jeg 23 år. Spiser lite godteri, pga små smerter i tennene, trur jeg har noen små hull.

Du er heldigere enn meg iallefall. Jeg sluttet å få innkalling til tannlegen når jeg begynte på ungdomsskolen jeg : ] er 20 nå foresten. Bør vel komme meg dit snart, men det er jo veldig vanskelig når man ikke har en eneste liten krone å betale med :P

Anonymous poster hash: be683...c8b

Skrevet

Jeg gjentar: når du har smerter er ikke hullene lenger små. Det er ikke vondt å ha hull i tennene før hullet er så stort at det kommer bakterier, matrester o.l inn til røttene og nervene. Har man vondt i tennene MÅ man gå til tannlegen umiddelbart.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Dere er absolutt nødt til å gå til tannlegen, hvis ikke blir det veldig dyrt. Blir det rotfylling kan det bli flere tusen!

Så fort dere avgårde dere som ikke har vært på noen år.

Ikke gjør samme feil som meg!

Jeg ventet og ventet til hullet var så stort og smertefullt at jeg måtte til tannlegen midt i ei helg. Og det ble rotfylling gitt og flere tusen kroner fattigere :/

Skrevet

Dere er absolutt nødt til å gå til tannlegen, hvis ikke blir det veldig dyrt. Blir det rotfylling kan det bli flere tusen!

Så fort dere avgårde dere som ikke har vært på noen år.

Ikke gjør samme feil som meg!

Jeg ventet og ventet til hullet var så stort og smertefullt at jeg måtte til tannlegen midt i ei helg. Og det ble rotfylling gitt og flere tusen kroner fattigere :/

Hva skal man gjøre når man absolutt ikke har penger i det hele tatt da?

Skrevet

Hva skal man gjøre når man absolutt ikke har penger i det hele tatt da?

Snakk med sosialkontoret. De har støtteordninger til tannlege for de som har dårlig råd. Kanskje de kan hjelpe deg

Anonymous poster hash: 9acd3...fa6

Skrevet

Snakk med sosialkontoret. De har støtteordninger til tannlege for de som har dårlig råd. Kanskje de kan hjelpe deg

Anonymous poster hash: 9acd3...fa6

TS her, vet jo at jeg bør fikse tennene før det blir forsent. Men som sagt så har heg litt dårlig råd for tiden. Ettersom jeg forstod så blir det ca 10 000 kr på meg å betale.

Anonymous poster hash: d736b...75c

Skrevet

Jeg hadde ikke vært hos tannlegen på cirka to år da jeg var hos tannlegen nå i høst. Endte med å måtte borre ca 8 hull og trekke en vidsomstann. Kom totalt på litt over 5000 kr. Jeg skal definitivt på kontroll igjen neste gang jeg får innkallelse.

Anonymous poster hash: f3932...202

Skrevet

Hvis man ikke har råd der og da så kan man be tannlegen om å få regning. De fleste tannleger er så greie. Og mtp rotfylling og store beløp så går det an å dele opp betalingen.

Anonymous poster hash: 8f81c...8a6
Skrevet

Jeg hadde ikke vært hos tannlegen på cirka to år da jeg var hos tannlegen nå i høst. Endte med å måtte borre ca 8 hull og trekke en vidsomstann. Kom totalt på litt over 5000 kr. Jeg skal definitivt på kontroll igjen neste gang jeg får innkallelse.

Anonymous poster hash: f3932...202

Da har du hatt flaks med tannlegen, for det var veldig billig. Normal pris ligger på litt over 1000 kr per hull som må fylles.

Skrevet

Hvis man ikke har råd der og da så kan man be tannlegen om å få regning. De fleste tannleger er så greie. Og mtp rotfylling og store beløp så går det an å dele opp betalingen.

Anonymous poster hash: 8f81c...8a6

Jeg har absolutt ikke råd til det, og tviler på at tannlegen orker å vente flere år på at jeg skal klare å betale en tannlegeregning. Men tror ikke det er superkrise til meg enda.

Da har du hatt flaks med tannlegen, for det var veldig billig. Normal pris ligger på litt over 1000 kr per hull som må fylles.

Spørs jo hvor man bor, og hvilken tannlege man gjør det hos :)

Skrevet

Kom dere til tannlegen så fort dere kan!

Selv sliter jeg med såpass tannlegeskrekk att jeg aner ikke hvordan det skal gå den dagen jeg får tannpine. Har pleid å få narkose, men siden jeg nå er nermere 30år må jeg betale full pris, og de legger ikke folk i narkose for å bare fikse ei tann liksom, da er det snakk om å ta mest mulig på en gang :/ Tipper jeg får ei regning på minst 20-30 000kr, og da nytter det ikke å be om å få ta den i to avdrag lengre :/

Anonymous poster hash: 59a09...ff6
Skrevet

Snakk med Nav, har nettopp fått det dekka.

Anonymous poster hash: c75fa...704
Skrevet

Kom dere til tannlegen så fort dere kan!

Selv sliter jeg med såpass tannlegeskrekk att jeg aner ikke hvordan det skal gå den dagen jeg får tannpine. Har pleid å få narkose, men siden jeg nå er nermere 30år må jeg betale full pris, og de legger ikke folk i narkose for å bare fikse ei tann liksom, da er det snakk om å ta mest mulig på en gang :/ Tipper jeg får ei regning på minst 20-30 000kr, og da nytter det ikke å be om å få ta den i to avdrag lengre :/

Anonymous poster hash: 59a09...ff6

Du kan jo f.eks. ta ett hull i mnd. om det hjelper deg. Jeg har gått til tannlegen i flere omganger denne høsten, til sammen har jeg vel betalt rundt 15.000, men jeg har tatt det i så mange omganger at det gått bra. Jeg har ikke sånn kjempedårlig økonomi, så jeg har tatt 2-3 hull per gang, og også trukket to visdomstenner. Hadde jeg hatt dårligere råd kunne jeg f.eks. tatt bare ett hul per mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...