AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Hei dere! Jeg har det siste halvannet året gått ned ca 12 kg, og er endelig i mål vektmessig. Det har jeg fått til ved kostholdsendring og økt aktivitet på generell basis, så jeg føler meg sunn og i bedre form en noensinne. (gått fra 65 til 53 kg, har holdt vekta i litt over et halvt år) Problemet nå, er at jeg har blitt så slapp i fisken, selv om jeg trener og anser meg selv for å være greit sterk. Det er spesielt rumpe og lår som er problemet, det er som om det ikke er noe 'hold' i massen der, og det flyter ut når jeg sitter, disser veldig osv. Jeg lurer på om det kan skyldes at jeg har endel strekkmerker i det området, slik at huden ikke er istand til å trekke seg sammen ordentlig? Det skal sies at strekkmerkene kom når jeg var i tenårene, nå er jeg 30. Har også litt lovehandles som er veldig myke. Jeg har ikke trent mye styrke i underkropp, men har gått endel fjellturer og klatrer, slik at jeg føler meg sterk og klarer fint 8 timers gange opp og ned i fjellet. Vil jeg kunne stramme opp nevneverdig med å legge til styrketrening? Har nå fått program som inneholder bla knebøy, markløft og utfall, og kjenner det tar godt når jeg gjør øvelsene skikkelig. Er det andre ting jeg kan gjøre for å hjelpe huden/vevet å stramme seg opp? Jeg ser helt fin ut i klær, og er fornøyd med vekt og overkropp, så jeg håper inderlig jeg kan få på plass underkroppen også.. Takknemlig for all hjelp! Anonymous poster hash: fa69e...038
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Er det så nøye, da? I det store og hele, altså? 1 Timothy 4:8 - For bodily exercise profiteth little: but godliness is profitable unto all things, having promise of the life that now is, and of that which is to come. Anonymous poster hash: d6d20...635
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Det går ikke ann å stramme opp fett. Det du må gjøre, om du vil se strammere ut, er å bygge muskelmassen større, og redusere fettprosenten. Det er vanlig å bli slapp i kroppen etter vektnedgang om man ikke gjør tiltak for å forhindre det, fordi man gjerne ender opp med å slanke bort en hel del muskelmasse. Anonymous poster hash: 3bbfd...47f
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #5 Skrevet 31. oktober 2013 Her har du en artikkel du bør lese. Hun var rimelig stor før, men nå ser hun helt smashing ut! Svaret er TUNG STYRKETRENING :trene: http://fitnessbloggen.no/caroline-vektnedgang-40kg/ Anonymous poster hash: 63a12...26b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Nå må du heller ikke glemme TS at huden blir slappere jo eldre du blir. Tar du på en fet tenåring, vil kroppen føles temmelig fast mens det på en eldre person vil føles langt mykere. Anonymous poster hash: 128b5...d27
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #7 Skrevet 1. november 2013 Takk for svar! Jeg har allerede begynt med skikkelig styrketrening, så jeg får håpe rumpa spretter litt mer etterhvert istedenfor å disse Har skjønt at knebøy, utfall og markløft bør kunne hjelpe. Burde jeg legge til hip thrust tror dere? Det er jo klart at alder har litt å si, det var kanskje derfor jeg var redd at jeg måtte leve med slapp rumpe. Strekkmerkene hjelper nok ikke heller, bindevevet i huden er vel ganske ødelagt der de er. Men jeg ser potensialet for bedring bare jeg får bygget litt muskler. Kan se at formen blir finere når jeg flekser rumpa, så det gjelder bare å kjøre på! Er det så nøye, da? I det store og hele, altså? 1 Timothy 4:8 - For bodily exercise profiteth little: but godliness is profitable unto all things, having promise of the life that now is, and of that which is to come. Anonymous poster hash: d6d20...635 Nei, du har et poeng og jeg er i det store og hele glad og fornøyd med kroppen min, den fungerer godt og gir mye glede for både meg og kjæresten. Men nå er det nå engang slik at man alltid finner noe å jobbe mot, og nye ønsker dukker opp når man får oppfylt gamle ønsker. Før var det de 12 kiloene som plaget meg, nå gjelder det å finpusse for å føle meg enda bedre I tillegg vil jeg jo være sterk i lår og bein til snowboardsesongen Anonymous poster hash: fa69e...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå