Gå til innhold

Mor som aldri tenker på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor er helt utrolig egoistisk og driter fullstendig i meg.

Jeg bor på studenthybel og der koster det 20 kroner for bare en vask (må betale 40 for kokvask) så da sier det seg selv at jeg helst vil vaske klærne hjemme. Så jeg har sagt til henne at hun må si i fra når hun ikke skal vaske klær, slik at jeg får satt på en vaskemaskin. Og jeg har vært her i hele helgen og skal være her helt til i morgen, og hun har vasket klær hele tiden og med en gang hun har tatt ut så har hun satt på en ny (hun tok ut siste vask klokken 22 i går, og jeg kunne ikke sette på en ny da for da hadde ingen fått sove) Så sa jeg i fra at i dag så må jeg få lov til å vaske klær, og hun sa at det ville være ferdig klokken 14 sånn at jeg kunne vaske da, og til og med da satt hun på en ny vaskemaskin som ikke er ferdig før om en time.

Så det betyr at jeg ikke får vaska noen klær her, for det blir ikke tørt til tidlig i morgen uansett.

Og ellers så er det sånn at om jeg kjøper noe som jeg viser til henne så sier hun at hun driter i det for det handler ikke om meg osv.

Dette er bare to eksempler av mange, men det sårer jo at hun ikke bryr seg i det hele tatt og at hun aldri tar hensyn til meg. Hun bare kjefter på meg hele tiden og jeg får ikke engang sove på dagen på mitt eget rom om jeg ikke får til å sove om natta! Da skal hun gå og banke på og snakke til meg hele tiden. Jeg er her 1 gang i måneden, men nå kommer jeg ikke til å gidde og komme før julaften for så å dra 1 juledag igjen.

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Jeg tar hensyn til henne hele tiden og er alltid snill med henne, men nå orker jeg ikke mer. Hun bryr seg KUN om seg selv.

Anonymous poster hash: 9c32b...571
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun alltid vært sånn?

Skrevet

Har hun alltid vært sånn?

Hun har bare blitt verre og verre med årene egentlig. Før var det ikke like ille.

Skrevet

Vet du hvorfor hun har blitt verre? Du kan jo snakke med henne at det faktisk sårer deg. At dere to bør jobbe for å få et bedre mor-datter forhold. Hvis du ikke sier noe, så er det jo ikke sikkert hun skjønner at det plager deg.

Skrevet

du høres ut som en utakknemlig drittunge som tar alt for gitt, om du hadde vært mer ydmyk og takknemlig for å komme hjem til redet igjen å bruke av hennes penger og hennes vaskemaskin ville du nok opplevd det litt anderledes.

Anonymous poster hash: 56251...66a
  • Liker 1
Skrevet

Vet du hvorfor hun har blitt verre? Du kan jo snakke med henne at det faktisk sårer deg. At dere to bør jobbe for å få et bedre mor-datter forhold. Hvis du ikke sier noe, så er det jo ikke sikkert hun skjønner at det plager deg.

Jeg sa skikkelig i fra om at hun måtte klare å ta hensyn til at jeg og hadde tenkt å vaske klær (noe jeg sa i fra om på fredag og at hun måtte si i fra) og det hjelper ikke, for da er det bare jeg som er idiot visstnok som ikke tenker på henne. For alt skal handle om henne og hva hun gjør. Faren min tror hun fikk fødselsdepresjoner og at det ikke ble bra igjen fordi hun ikke oppsøkte hjelp da, men hun ringer meg osv så virker ikke som om at hun avskyr meg heller.

-TS

Skrevet

Kanskje burde faren din foreslå at hun bør oppsøke hjelp. Bedre sent enn aldri.

Skrevet

du høres ut som en utakknemlig drittunge som tar alt for gitt, om du hadde vært mer ydmyk og takknemlig for å komme hjem til redet igjen å bruke av hennes penger og hennes vaskemaskin ville du nok opplevd det litt anderledes.

Åh, du. Min mor har aldri brukt noe penger på meg. Alt har faren min betalt for. Jeg hadde nesten ikke klær frem til jeg flyttet for meg selv, fordi jeg ikke hadde råd til det, og faren min kunne ikke betale noe utenfor de 6000 kronene i måneden fordi da hadde det blitt forskjellsbehandling mellom meg og setesøskenene mine. Og mat/middag kjøper jeg selv når jeg er her på besøk.

Så noen utakknemlig drittunge er jeg ikke. Med faren min får jeg ihvertfall beskjed når jeg kan bruke vaskemaskina, og det er da ikke så mye å be om. Er faktisk mulig å tenke litt på andre skjønner du.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje burde faren din foreslå at hun bør oppsøke hjelp. Bedre sent enn aldri.

De har ikke noen kontakt.

Skrevet

Og dessuten: hos faren min får vi til og med mat på bordet (tenk det) helt gratis når vi er der på besøk, og vi får til og med bo der gratis om vi går på skole. Dette er noe som gjelder for alle, og de bryr seg i alle fall om oss og sier ikke at de driter i oss og at det ikke handler om oss.

Skrevet

At du ikke får mat og ikke vaske klær høres helt rart ut for min del. Det er vel det minste man kan forvente når man kommer hjem til familie? Har hun lite penger?

Anonymous poster hash: 9551d...cc1
  • Liker 1
Skrevet

At du ikke får mat og ikke vaske klær høres helt rart ut for min del. Det er vel det minste man kan forvente når man kommer hjem til familie? Har hun lite penger?

Anonymous poster hash: 9551d...cc1

Neida, hun har ikke lite penger. Spesielt broren min får en del penger av henne.

Skrevet

Og dessuten: hos faren min får vi til og med mat på bordet (tenk det) helt gratis når vi er der på besøk, og vi får til og med bo der gratis om vi går på skole. Dette er noe som gjelder for alle, og de bryr seg i alle fall om oss og sier ikke at de driter i oss og at det ikke handler om oss.

Det er faktisk veeldig normalt det !

Skrevet

Min mor er helt utrolig egoistisk og driter fullstendig i meg.

Jeg bor på studenthybel og der koster det 20 kroner for bare en vask (må betale 40 for kokvask) så da sier det seg selv at jeg helst vil vaske klærne hjemme. Så jeg har sagt til henne at hun må si i fra når hun ikke skal vaske klær, slik at jeg får satt på en vaskemaskin. Og jeg har vært her i hele helgen og skal være her helt til i morgen, og hun har vasket klær hele tiden og med en gang hun har tatt ut så har hun satt på en ny (hun tok ut siste vask klokken 22 i går, og jeg kunne ikke sette på en ny da for da hadde ingen fått sove) Så sa jeg i fra at i dag så må jeg få lov til å vaske klær, og hun sa at det ville være ferdig klokken 14 sånn at jeg kunne vaske da, og til og med da satt hun på en ny vaskemaskin som ikke er ferdig før om en time.

Så det betyr at jeg ikke får vaska noen klær her, for det blir ikke tørt til tidlig i morgen uansett.

Og ellers så er det sånn at om jeg kjøper noe som jeg viser til henne så sier hun at hun driter i det for det handler ikke om meg osv.

Dette er bare to eksempler av mange, men det sårer jo at hun ikke bryr seg i det hele tatt og at hun aldri tar hensyn til meg. Hun bare kjefter på meg hele tiden og jeg får ikke engang sove på dagen på mitt eget rom om jeg ikke får til å sove om natta! Da skal hun gå og banke på og snakke til meg hele tiden. Jeg er her 1 gang i måneden, men nå kommer jeg ikke til å gidde og komme før julaften for så å dra 1 juledag igjen.

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Jeg tar hensyn til henne hele tiden og er alltid snill med henne, men nå orker jeg ikke mer. Hun bryr seg KUN om seg selv.

Jeg hadde en sånn mor selv, som ikke brydde seg om meg, og som alltid satte seg selv og sitt foran meg. Vi var fire søsken, og to av de fikk alt de ville ha, masse kjærlighet, oppmerksomhet, penger og hjelp - også etter at de ble voksne. Vi to andre har stort sett gått for lut og kaldt vann bestandig.

Min erfaring tilsier at moren din aldri vil endre seg - muligens hvis du engang får egne barn. Min mor behandlet mitt barn mye bedre enn hun noengang behandlet meg. Men etter jeg fikk barn, merket jeg også forskjell i hvordan hun var mot meg, selv om det var langt unna det andre har med sine mødre.

Hvis du heller kan reise til din far for å vaske klær osv, så ville jeg gjort det isteden. Lag litt distanse mellom moren din og deg selv; for din egen skyld. Det ER fryktelig sårt å føle at ens egen mor gir totalt faen i hvordan man har det, og det trenger man faktisk ikke i livet sitt. Det er vondt å redusere/kutte kontakten, men etterhvert innser man at man har det bedre uten kontakt, enn med kontakt hvor man bare håååper på at det plutselig skal skje noe, og hun skal vise seg som en kjærlig og omtenksom mor.

Anonymous poster hash: ba4f1...0a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg sa skikkelig i fra om at hun måtte klare å ta hensyn til at jeg og hadde tenkt å vaske klær

Moren din høres ikke perfekt ut, men sikker på at ikke du er bittelitt bortskjemt?

Skrevet

Moren din høres ikke perfekt ut, men sikker på at ikke du er bittelitt bortskjemt?

Jeg er mor selv til voksne døtre, og de må da kunne få vaske klær når de er hjemme på besøk! Særlig når det er vanskelig eller dyrt å få vaske der de bor.

Jeg synes det er rart at mor legger hindringer i veien for klesvasken til datteren, mor kan da vaske hele tiden når datteren ikke er der.

Datteren ber moren om å si fra når vaskemaskina er ledig, så hun kan vaske klær da. Det er en anmodning, ikke et krav. Så at moren vasker klær hele helga, er litt rart og litt demonstrativt, synes jeg.

Dette er bare en av de mange tingene ts reagerer på. Og jeg skjønner henne godt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...