Gjest M.E syke Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Hei. Jeg er gift med en fantastisk mann nå på 4 året. Han er noen år eldre enn meg. Han ble plutselig sjalu. Helt uten grunn. Hvis jeg drar til venninner ringer han ofte dit, han spør de merkeligste spm. Jeg har ilke gjort noe som skulle trigge dette. Hva kan jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Snakk med ham. Anonymous poster hash: 72272...e0d 1
Gjest M.E syke Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har gjort det, men det er like mye løsning på det som å snakke til en murvegg. Han har aldri sjekket mobilen min før, han har aldri brydd seg på hva jeg gjør på pc, men nå er han stadig å sjekker den, han ringer venner der jeg sier jeg skal, hvis jeg bruker mer tid hjem enn jeg bør blir han nesten litt sint. kan det være overgangs alderen?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Kanskje han har begynt å tenke og føle ting som kan gjøre deg sjalu. Og så lurer han på om du har det på samme måte. Anonymous poster hash: cf6d1...b9d 1
Gjest Riskjeks Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Menn kommer ikke i overgangsalderen Men kanskje en 40-årskrise e.l? Kanskje har det skjedd noe med ham som gjør at han føler seg mindre verd i dine øyne, og som igjen gjør ham sjalu. Har han mistet jobben, blitt syk, mistet håret, blitt overvektig osv. Ellers er det jo naturlig å tenke på utroskap/følelser for andre fra hans side, som igjen gjør han sjalu og mistenksom overfor deg. Eller det kan tenkes at han har en/flere venn(er) som har opplevd utroskap fra sine koner/kjærester, og nå driver å "advarer" din mann, og det gjør ham mistenksom. Du må nesten kreve at han snakker om dette, når det er såpass store forandringer. Det er han nødt til å innse. 1
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Som flere andre sier her så kan det jo komme av at han har vært (er) utro selv. Psyko reaksjon, men det er en annen sak. Eller så kan det være at han hørt noen (feilaktige) rykter om TS.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Han er utro? Skulle akkurat til å si det selv. Er ulogisk at det skal være slik, men dette er ofte første på listen over tegn på utroskap - å overføre mistanken på partneren. Anonymous poster hash: 78cba...d4f
havoc Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Er nesten litt flaut å være medlem på kvinneguiden når en leser disse svarene - "han er sikkert utro!" Er det mulig å være mer stereotypisk cosmopolitan-nevrotiske-kvinne? Hva med å spørre TS om litt mer bakgrunn før vi skriver svada? Takk! Til TS: tenk deg godt om nå - har det skjedd noe det siste året som skal tilsvare en slik oppførsel? Har noe slikt skjedd før? Da tenker jeg på endring i oppførsel uten at du helt kan svare på hvorfor. Du kjenner mannen din bedre enn noen av oss, så prøv å tenk hva han tenker. Det kan være noe så enkelt og teit at du har fått en ny frisyre og ser bra ut, og dette får hodet hans til å spinne litt mer enn normalt. 1
Gjest M.E syke Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Er nesten litt flaut å være medlem på kvinneguiden når en leser disse svarene - "han er sikkert utro!" Er det mulig å være mer stereotypisk cosmopolitan-nevrotiske-kvinne? Hva med å spørre TS om litt mer bakgrunn før vi skriver svada? Takk! Til TS: tenk deg godt om nå - har det skjedd noe det siste året som skal tilsvare en slik oppførsel? Har noe slikt skjedd før? Da tenker jeg på endring i oppførsel uten at du helt kan svare på hvorfor. Du kjenner mannen din bedre enn noen av oss, så prøv å tenk hva han tenker. Det kan være noe så enkelt og teit at du har fått en ny frisyre og ser bra ut, og dette får hodet hans til å spinne litt mer enn normalt. Jeg syntes det er litt merkelig at utro kommer opp, for er det noen jeg ikke mistenker er utro er det han. Jeg har gransket og gransket men kommer ikke på hva det kan være, jeg ser ikke bra ut, jeg er overvektig og stresser ikke med vekta.
havoc Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg syntes det er litt merkelig at utro kommer opp, for er det noen jeg ikke mistenker er utro er det han. Jeg har gransket og gransket men kommer ikke på hva det kan være, jeg ser ikke bra ut, jeg er overvektig og stresser ikke med vekta. Med så lite bakgrunn blir det veldig vanskeilig å komme med noe vettugt. Er du syk? Kan han være redd for deg? Kanskje han blir ensom når du drar avgårde. Er han ofte eller sjeldent sosial selv?
Gjest M.E syke Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Med så lite bakgrunn blir det veldig vanskeilig å komme med noe vettugt. Er du syk? Kan han være redd for deg? Kanskje han blir ensom når du drar avgårde. Er han ofte eller sjeldent sosial selv? Hei. Ja jeg har liksom ikke så mye å komme med. Jeg er syk ja, M.E syk men han har aldri hatt problemer med at jeg reiser vekk til venner, han er mye mer ute med kompiser enn jeg er, eller ute, de samles gjerne en gjeng og tar seg en øl og vin, mannen min er 15,5 år eldre enn meg. Så jeg vet liksom ikke hva det kan være, jeg har ikke snøring. Men men det går seg vel til
Gjest Riskjeks Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Hei. Ja jeg har liksom ikke så mye å komme med. Jeg er syk ja, M.E syk men han har aldri hatt problemer med at jeg reiser vekk til venner, han er mye mer ute med kompiser enn jeg er, eller ute, de samles gjerne en gjeng og tar seg en øl og vin, mannen min er 15,5 år eldre enn meg. Så jeg vet liksom ikke hva det kan være, jeg har ikke snøring. Men men det går seg vel til Kanskje han begynner å tenke mer og mer på det faktum etterhvert som tiden går? Dette vil jo bli mer og mer merkbart for dere, og kanskje han har begynt å kjenne på det - at han er middelaldrende mens du er ung eller noe (jeg vet ikke hvor gamle dere er)?
Gjest M.E syke Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Kanskje han begynner å tenke mer og mer på det faktum etterhvert som tiden går? Dette vil jo bli mer og mer merkbart for dere, og kanskje han har begynt å kjenne på det - at han er middelaldrende mens du er ung eller noe (jeg vet ikke hvor gamle dere er)? Ja det er en tanke men jeg er rett under 40, og jeg er nok mer rolig enn han , han er mye lettere til sinns enn meg.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 Ja det er en tanke men jeg er rett under 40, og jeg er nok mer rolig enn han , han er mye lettere til sinns enn meg. Du kommer ikke til å finne ut av dette uten at du krever forklaringer av ham.
Gjest M.E syke Skrevet 28. oktober 2013 #17 Skrevet 28. oktober 2013 Du kommer ikke til å finne ut av dette uten at du krever forklaringer av ham. Nei jeg vet det. Tror grunnen til at jeg skrev innlegget var vel mer for å lufte tankene mine, jeg vet egentlig ikke, men ja jeg har bedt han om en forklaring, men det ble ikke noe mer. Jeg er lei meg og det ser han , men han sier ikke noe, vil ikke si noe. Så jeg har gjort et ultimatum, enten får jeg en forklaring eller så flytter jeg, vel da fikk jeg bare flytte sa han. Så det ender vel med det, jeg må bare vente til jeg får inn trygden neste mnd til det. Jeg må bruke tiden til å finne et sted, og leie møbelert siden jeg har null i møbler.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #18 Skrevet 28. oktober 2013 En jeg kjenner begynte plutselig å bli veldig mistenksom og sjalu. Det viste seg senere at han hadde Altzheimer. Han var da ca 60. Anonymous poster hash: c2232...fb3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #19 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor er det så utelukket at han selv har vært utro. Når en person som ikke har vært sjalu før plutselig blir sjalu så er det jo ikke utenkelig at han kan ha vært utro eller i alle fall har vært fristet til det selv. I alle fall dersom du ikke har forandret adferd selv. Har han alltid vært vant til at du er ute på livet uten ham eller er det noe du plutselig har startet med? Alternativt så har jeg hørt at alkoholikere blir sjalu. Drikker han mer enn før? Andre ting som kan trigge sjalusi kan være at han har personlige problemer, f.eks. problemer på jobben, arbeidsløshet, sykdom, impotens dvs alle ting som rokker ved hans selvfølelse. Anonymous poster hash: 97b84...746
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2013 #20 Skrevet 28. oktober 2013 En jeg kjenner begynte plutselig å bli veldig mistenksom og sjalu. Det viste seg senere at han hadde Altzheimer. Han var da ca 60. Anonymous poster hash: c2232...fb3 Ja, man kan ikke se bort i fra at folk blir sjuke. Dette kan jo faktisk skje allerede i 50-årene og sikkert enda tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå