AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Dere på lavkarbo: hva og hvor mye spiser dere til frokost, og hvor lenge er dere mette? Synes jeg blir like fort sulten på lavkarbo som på lavkalori, selv om måltidene inneholder en god del både fett og protein :/ Anonymous poster hash: 82df0...103
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Dere på lavkarbo: hva og hvor mye spiser dere til frokost, og hvor lenge er dere mette? Synes jeg blir like fort sulten på lavkarbo som på lavkalori, selv om måltidene inneholder en god del både fett og protein :/ Anonymous poster hash: 82df0...103 300 kalorier ca, noen ganger mer. Kan holde meg mett i 6 timer ca, men spiser mer før dette såklartAnonymous poster hash: a0ac0...46b
Supraspinatus Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 I begynnelsen ble jeg sulten like fort. Etterhvert ble jeg ikke det. Jeg tipper det går ca 3-4t fra frokost til neste måltid. 1
@Maja Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Er nokolunde mett i 4-5 timer, mot 2-3 timer med vanlig frukost (f.eks. brødskiver). Også forskjell at med lavkarbo blir eg bare sulten men fungerer greit, vanlig kost så er det "krise" etter 3 timer. 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 frokosten min i dag (TS) var altså 40 g norvegia, 10 g meierismør, 1 ss tran, 60 g avocado, en gulrot og noen cherrytomater. Ble sulten igjen etter en time eller to, og nå sitter jeg her med kremfløte, nøtter og bær... Bør jeg kutte ut gulrøttene og jordbærene helt, siden jeg blir så fort sulten ? Anonymous poster hash: 82df0...103
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 frokosten min i dag (TS) var altså 40 g norvegia, 10 g meierismør, 1 ss tran, 60 g avocado, en gulrot og noen cherrytomater. Ble sulten igjen etter en time eller to, og nå sitter jeg her med kremfløte, nøtter og bær... Bør jeg kutte ut gulrøttene og jordbærene helt, siden jeg blir så fort sulten ? Anonymous poster hash: 82df0...103 Dette tilsvarer forresten 443 kalorier totalt, ca 8 gram karbs, 12 gram proteiner og 38 gram fett burde vel holdt meg mett lengre enn en time eller to av dette da ? Jeg er en liten og inaktiv kvinne/jente, så jeg føler det er en relativt stor frokost iforhold til min høyde/vekt Anonymous poster hash: 82df0...103
@Maja Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Synest ikkje du nødvendigvis skal kutte jordbær og gulerot, frukt og bær er viktig nok å få i seg. Det kan nok vere som supraspinatur skriver, at det tar litt tid for kroppen å venne seg til ny ost.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Lever på moderat lavkarbo og frokosten min er en tynn skive ristet brød/35 gram rugbrød med smør, en pakke kalkunpålegg og ett kokt egg og cherrytomater, agurk og paprika. Dette er litt over 300 kalorier og holder meg mett i 4 timer. Anonymous poster hash: 1a440...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 frokosten min i dag (TS) var altså 40 g norvegia, 10 g meierismør, 1 ss tran, 60 g avocado, en gulrot og noen cherrytomater. Ble sulten igjen etter en time eller to, og nå sitter jeg her med kremfløte, nøtter og bær... Bør jeg kutte ut gulrøttene og jordbærene helt, siden jeg blir så fort sulten ? Anonymous poster hash: 82df0...103 Hva med å heller spise noen skiver med lavkarbobrød med godt med pålegg på? Det der høres ikke ut som en fullverdig frokost for meg. Som mellommåltid kan du spise cottagecheese med nøtte. Dropp gulerøttene og spis masse salat med masse rent kjøtt til lunsj. Skal du slanke deg kan du ikke pøse på med fløte osv. Selv om det er lavkarbo er det fortsatt kalorier inn vs. kalorier ut som teller. Da er det unødvendig med en så lite smart lunsj. Anonymous poster hash: 497a6...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Lever på moderat lavkarbo og frokosten min er en tynn skive ristet brød/35 gram rugbrød med smør, en pakke kalkunpålegg og ett kokt egg og cherrytomater, agurk og paprika. Dette er litt over 300 kalorier og holder meg mett i 4 timer.Anonymous poster hash: 1a440...f3c En hel pakke kalkunpålegg på skiva? Anonymous poster hash: 497a6...cbc
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Hva med å heller spise noen skiver med lavkarbobrød med godt med pålegg på? Det der høres ikke ut som en fullverdig frokost for meg. Som mellommåltid kan du spise cottagecheese med nøtte. Dropp gulerøttene og spis masse salat med masse rent kjøtt til lunsj. Skal du slanke deg kan du ikke pøse på med fløte osv. Selv om det er lavkarbo er det fortsatt kalorier inn vs. kalorier ut som teller. Da er det unødvendig med en så lite smart lunsj. Anonymous poster hash: 497a6...cbc Ja og egg selvsagt, som AB under meg skrev. Spis et egg i tillegg til frokost og ha egg til salaten. Evt kan du lage eggerøre. Anonymous poster hash: 497a6...cbc 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Yes, en hel pakke kalkunpålegg. Deler brødskiven i to halve og har 4 skiver kalkunpålegg og kokt egg på hver. Er jo dyrt da for en pakke kalkunpålegg koster 20 kr, men denne frokosten metter veldig godt. Blir jo mett av proteinene og i egget og smør får jeg fett og litt karbo i brødet, men det er en tynn brødskive. Anonymous poster hash: 1a440...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg holder meg mett i 6-8 timer etter en frokost på 500-600 kcal. Men jeg har sluttet å spise frokost før jeg drar på jobb når jeg jobber dagskift. Jeg er ikke sulten før jeg har vært våken noen timer likevel. Da er det koseligere å spise frokost sammen med kollegene når de spiser lunsj kl 11 enn å spise lunsj alene i ett-to-tiden. Anonymous poster hash: 516c1...99e 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Hva med å heller spise noen skiver med lavkarbobrød med godt med pålegg på? Det der høres ikke ut som en fullverdig frokost for meg. Som mellommåltid kan du spise cottagecheese med nøtte. Dropp gulerøttene og spis masse salat med masse rent kjøtt til lunsj. Skal du slanke deg kan du ikke pøse på med fløte osv. Selv om det er lavkarbo er det fortsatt kalorier inn vs. kalorier ut som teller. Da er det unødvendig med en så lite smart lunsj. Anonymous poster hash: 497a6...cbc Hvorfor høres det ikke fullverdig ut? Det er proteiner der, vitaminer, og fett. Man trenger ikke brød (eller "brød") i et måltid for at det skal være fullverdig... Jeg teller kalorier, får i meg mindre enn jeg trenger, selv om jeg "pøser på" med fett. Er ikke redd for mettet fett heller. Når man spiser lite karbhydrater, må man kompensere for dette ved å spise mer fett! Jeg ligger på ca 1400 kalorier pr dag, det er passe for meg. Til middag spiser jeg kjøtt med fett, og grønnsaker, og evt ssmeltet smør eller hjemmelaget saus ved siden av. Kanskje jeg skal legge gulrøttene til senere på dagen, sli kat frokosten blir 100% karbofri, eller bare gi det litt tid, rett og slett.... Anonymous poster hash: 82df0...103 1
Gjest Nanne70 Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Hvorfor høres det ikke fullverdig ut? Det er proteiner der, vitaminer, og fett. Man trenger ikke brød (eller "brød") i et måltid for at det skal være fullverdig... Jeg teller kalorier, får i meg mindre enn jeg trenger, selv om jeg "pøser på" med fett. Er ikke redd for mettet fett heller. Når man spiser lite karbhydrater, må man kompensere for dette ved å spise mer fett! Jeg ligger på ca 1400 kalorier pr dag, det er passe for meg. Til middag spiser jeg kjøtt med fett, og grønnsaker, og evt ssmeltet smør eller hjemmelaget saus ved siden av. Kanskje jeg skal legge gulrøttene til senere på dagen, sli kat frokosten blir 100% karbofri, eller bare gi det litt tid, rett og slett.... Anonymous poster hash: 82df0...103 Legg til et egg og/eller noen skiver kjøttpålegg til frokost, så tipper jeg du holder deg mett lenger. Er ikke så mye protiner i ost.
Gjest Funky Punk Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg klarer sjeldent å spise frokost, men spiser heller nærmere lunch. Da går det fort 6 timer til jeg kjenner sulten komme igjen. I dag spiste jeg 1 rundstykke (laget på lavkarbovis), 2 stekte egg, to stekte skiver av kokt skinke, litt løk og agurkskiver. Dette spiste jeg rundt kl 11:00 Middag har jeg nettopp spist nå. Eneste jeg har spist mellom disse to måltidene er 2 klementiner. Kjenner meg ytterst sjeldent sulten. Andre typer frokoster/lunch jeg spiser andre dager, er: -Reker, kokt egg, majones, salat. -Kokt egg, røkelaks, spekemat -Eggerøre, spekemat -Lavkarborundstykker med diverse pålegg -Salatwrap med philadelphia, kokt skinke og ost -Restemat fra middager 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #17 Skrevet 29. oktober 2013 I dag spiste jeg ca 40 gram hamburgerrygg-pålegg, 10 gram økololgisk smør, en spiseskje tran, tomater, gulrot og paprika, også hadde jeg 10 gram extra virgin kokosolje i en kopp grønn te, og wow, for en forskjell... Dette er nå tre timer siden, og det føles som jeg nettopp spiste. Har kjempemye energi dag, utrolig forskjell! Fascinerende. Anonymous poster hash: 82df0...103 2
Løvetanten Skrevet 29. oktober 2013 #18 Skrevet 29. oktober 2013 Mye fett i frokosten gjør underverker 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #19 Skrevet 29. oktober 2013 Spiste et egg og noen mandler klokka ti i dag. Er litt sjuk i dag, så har ikke gjort stort, men ble ikke sulten igjen før nå nettopp. Anonymous poster hash: db417...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå