Gå til innhold

Andre som har som målsetting å forlate Norge og etablere seg andre steder ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes de var fryktelig skumle, jeg :fnise: Veldig fine, men nifse. Men jeg var livredd Stinky selv i TV-seriene, så... :laugh:

Anonymous poster hash: a562d...888

Hufsa var ganske drøy, syntes jeg. Det var utrolig spennende (hver gang) å lese om hvordan Mummitrollets Pappa kaster seg i havet sammen med en diger jerngryte for å berge hemulens søster fra Hufsa. Han svømmer (med rytmiske halebevegelser) mot land mens han skyver gryta foran seg, og rekker akkurat frem i tide til at det stakkars offeret kan hoppe oppi (så gryta sank i til håndtakene!) og kommer seg unna med nød og neppe. Det er nesten så han kjenner Hufsa krafse etter halen hans. Nesten litt FOR intenst. Helt fra første gang man hører om Hufsa, så vet man jo at hun ETER dem hun klarer å fange. Spooky!

Og det var mye annet som ikke akkurat var så rosenrødt. Mummitrollets pappa vokste opp på barnehjem, og flyktet til Mummidalen under spennende omstendigheter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vil dele litt om sine erfaringer med det store utlandet? Hvordan det står til i de ulike landene, jobb, boforhold, omstilling til en annen hverdag, og den slags.

:blomst:

Jeg bor i sør-Europa, og har bodd her i 4 år. Jeg blir nok her, det er nok lite trolig at jeg flytter tilbake til Norge. Skulle gjerne ha delt erfaringer med deg, men siden både du og jeg er AB'ere, er det jo vanskelig å opprette kontakt..

Anonymous poster hash: 0f33a...759

Skrevet

Jeg har ihvertfall tenkt å flytte ut av Norge. Bor allerede delvis store deler av året utenlands.

Joda, materiell sett er jeg ikke tvil om at Norge er verdens beste land å leve + sosiale goder + trygghet.

Men for meg er livet noe mer enn bare det. Synes folk i Norge er så lite sosiale. Så utrolig mange som bare sitter der i sine hjem å glaner på tv.

I tillegg trives jeg best i et varmere klima. Å gå flere mnd i året uten skikkelig sol er jo helt sykt i grunn.

Anonymous poster hash: 2e5b3...f1e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg forlot Norge for snart 10 år siden, flyttet tilbake i ett år og holdt på å kjede vettet av meg. Jeg flytter ikke tilbake til Norge igjen, for meg er det for lite og det er for mye bygd opp rundt familielivet, noe som blir kjedelig når man er frivillig barnløs.

Det er ganske mange andre land det er kjipere å være singel i enn Norge.. f.eks alle engelskspråklige land, der de nesten ser ned på deg om du ikke har kjæreste eller er gift. dette har jeg opplevd både i UK og USA! Er du over 25 og singel er du ikke verdt stort. Tror mange hadde fått seg et sjokk ved flytting til et engelskspråklig land. Mulig Tyskland er annerledes da :)

Anonymous poster hash: 18fa9...4f9

Skrevet

Hufsa var ganske drøy, syntes jeg. Det var utrolig spennende (hver gang) å lese om hvordan Mummitrollets Pappa kaster seg i havet sammen med en diger jerngryte for å berge hemulens søster fra Hufsa. Han svømmer (med rytmiske halebevegelser) mot land mens han skyver gryta foran seg, og rekker akkurat frem i tide til at det stakkars offeret kan hoppe oppi (så gryta sank i til håndtakene!) og kommer seg unna med nød og neppe. Det er nesten så han kjenner Hufsa krafse etter halen hans. Nesten litt FOR intenst. Helt fra første gang man hører om Hufsa, så vet man jo at hun ETER dem hun klarer å fange. Spooky!

Og det var mye annet som ikke akkurat var så rosenrødt. Mummitrollets pappa vokste opp på barnehjem, og flyktet til Mummidalen under spennende omstendigheter.

Du vet at Hufsa er slang for vagina eller?!

Skrevet

Det er ganske mange andre land det er kjipere å være singel i enn Norge.. f.eks alle engelskspråklige land, der de nesten ser ned på deg om du ikke har kjæreste eller er gift. dette har jeg opplevd både i UK og USA! Er du over 25 og singel er du ikke verdt stort. Tror mange hadde fått seg et sjokk ved flytting til et engelskspråklig land. Mulig Tyskland er annerledes da :)

Da har vi vidt forskjellige erfaringer. Jeg har bodd i både England, Irland og USA som singel og var mellom 28 og 35 og hadde ikke problemer med å bli sett "ned på".

Skrevet

Jeg bor i sør-Europa, og har bodd her i 4 år. Jeg blir nok her, det er nok lite trolig at jeg flytter tilbake til Norge. Skulle gjerne ha delt erfaringer med deg, men siden både du og jeg er AB'ere, er det jo vanskelig å opprette kontakt..

Anonymous poster hash: 0f33a...759

Åh, hvor bor du? :)

Skrevet

Da har vi vidt forskjellige erfaringer. Jeg har bodd i både England, Irland og USA som singel og var mellom 28 og 35 og hadde ikke problemer med å bli sett "ned på".

Hvor hen i UK/USA bodde du? Jeg bodde i en liten by i nord UK og i Texas der de kanskje er mer konservativ enn i Norge. Var veldig vanskelig å få venner og da alle hadde nok med kjærestene sine. Særdeles kjipt å sitte inne dag etter dag å se på tv. Så jeg flytta hjem til Norge og føler meg like populær som Paris Hilton, alltid masse å finne på med venner her :) Føler at nordmenn er mer ekte enn shallow amerikanere og engelskmenn som er mer sånn "hii how ARE you?" med et fake smil.

Skrevet

Men samtidig så føles det som om "alle" har partner, iallfall i UK. Samme faen hvordan man ser ut, kjæreste får man.

Skrevet

Hvor hen i UK/USA bodde du? Jeg bodde i en liten by i nord UK og i Texas der de kanskje er mer konservativ enn i Norge. Var veldig vanskelig å få venner og da alle hadde nok med kjærestene sine. Særdeles kjipt å sitte inne dag etter dag å se på tv. Så jeg flytta hjem til Norge og føler meg like populær som Paris Hilton, alltid masse å finne på med venner her :) Føler at nordmenn er mer ekte enn shallow amerikanere og engelskmenn som er mer sånn "hii how ARE you?" med et fake smil.

Bodde to forskjellige steder i Nord-England og et mindre sted utenfor London. I USA bodde jeg i Florida (kjempelite sted utenfor Tampa).

Tror det er mye hva du gjør det til jeg...

Skrevet

Men samtidig så føles det som om "alle" har partner, iallfall i UK. Samme faen hvordan man ser ut, kjæreste får man.

I know! Jeg bodde i Middlesborough, der var det mange lite attraktive mennesker for å si det mildt. Men ALLE jeg jobbet med hadde pinadø kjæreste likevel. Jeg var ikke så interessant for de, men det var ingen hunks der uansett så like greit.

Som sagt syns jeg nordmenn er mer ekte enn mange i UK/USA. Uttaler meg om disse landene da det er der jeg har bodd. Makan til bitchy kvinnfolk skal du lete lenge etter. Syns ikke spanjoler er noe hyggelig heller, frekke er dem.

Skrevet

Du vet at Hufsa er slang for vagina eller?!

Jeg tar det til etterretning. Men hva så? Jeg tipper at Tove Janssons figur kom før slanguttrykket.

Skrevet

I know! Jeg bodde i Middlesborough, der var det mange lite attraktive mennesker for å si det mildt. Men ALLE jeg jobbet med hadde pinadø kjæreste likevel. Jeg var ikke så interessant for de, men det var ingen hunks der uansett så like greit.

Som sagt syns jeg nordmenn er mer ekte enn mange i UK/USA. Uttaler meg om disse landene da det er der jeg har bodd. Makan til bitchy kvinnfolk skal du lete lenge etter. Syns ikke spanjoler er noe hyggelig heller, frekke er dem.

Jeg har aldri hatt så mange beilere som da jeg bodde i London. Riktignok var jeg langt yngre og langt slankere, men det var altså menn, i FLERTALL, som seriøst var ute etter noe. Til og med skikkelige menn med gode bakgrunner og noen var faen meg rike.

Aldri noensinne opplevd det samme i Norge. Her unngår menn meg som pesten, hehe.

Jeg vet derfor ikke om jeg er helt enig i dette med fake. Jeg tenker som så at når noen gidder å se på stygge meg som verdt å bruke tiden på, så antar jeg at de ser forbi utseendet. I så måte så blir det jo jo nordmenn som er fake, iom at vi er så jævla opphengt i det ytre.

Skrevet

Jeg har av en eller annen grunn en veldig dragning til Østerrike, jeg. Føler jeg må dit, men jeg kan ikke finne noen logisk grunn. Men hvorfor ikke? :)

Noen som kan si noe om hva man må ha i boks før man flytter? Jeg vet selvsagt at man bør ha en jobb og en del oppsparte penger, men utover det er jeg nokså blank.

Skrevet

Jeg har av en eller annen grunn en veldig dragning til Østerrike, jeg. Føler jeg må dit, men jeg kan ikke finne noen logisk grunn. Men hvorfor ikke? :)

Noen som kan si noe om hva man må ha i boks før man flytter? Jeg vet selvsagt at man bør ha en jobb og en del oppsparte penger, men utover det er jeg nokså blank.

Å Østerrike er min favoritt også! Jeg har bodd der i et par år da min mor var gift og bodde i Wien i hele min ungdomstid.

Hva du skal ha i boks vet jeg ikke... Språket kanskje...:-) Lykke til og god reise!

Anonymous poster hash: 386bf...e42

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det høres kjipt ut, i Tyskland er det heldigvis ikke slik, i storbyene i det minste.
Skrevet

Å Østerrike er min favoritt også! Jeg har bodd der i et par år da min mor var gift og bodde i Wien i hele min ungdomstid.

Hva du skal ha i boks vet jeg ikke... Språket kanskje...:-) Lykke til og god reise!

Anonymous poster hash: 386bf...e42

Språket skal jeg begynne å studere i morgen, faktisk! Må en tur på biblioteket og låne bøker, så skal det læres tysk :)

Har vært der en del på bilferie, men da har vi bare kjørt gjennom. Synd, for det er fantastisk flott der. Elsker disse gamle, koselige husene, fjellene, alt, i grunn. Folkene virker også veldig trivelige, iallfall det inntrykket jeg har fått.

Skrevet

Ja, regner iallefall med det. Har lyst til å bo og lykkes i alle verdensdeler. Virkelig oppleve mange kulturer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...