AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Hovedbegrunnelsen slik jeg oppsummerer er som følger: - Preges av en ukultur i folk flest. Uhøflige og lite service orienterte. - Dårlig infrastruktur som følge av årevis med forfall og feilslått politikk. http://www.tv2.no/play/nyheter/innenriks/sverige-knuser-norge-paa-vei-og-jernbaneutbygging-701802.html - Fakta her i denne forbindelse: Bare ifjor bygget Sverige 8 ganger flere 4-felts motorveier enn Norge. Antall KM motorvei siden 1959: Norge: 514 Sverige 1998 Uten bompenger, uten en eneste oljekrone. Se hele dette innslaget... Ellers... - Høye priser på boliger i byene, hvor det er dårlig med tilbud. Grunnet sær norske forbud som regulerer. - Høye avgifter og kostnader i alle led som ikke kan forsvares, hvorfor betale flere hundretusen for en bil i bare avgifter når ingenting går til bedre veier men bare flere fartshomper? - Viktige samfunnsjobber blir besatt av importert arbeidskraft som ukritisk blir satt til å bemanne disse jobbene, som fører til dårlig kvalitet jevnt over. Fordi all den kvalifiserte arbeidskraften forsvinner til olje sektoren. Ja man trenger bare karakter i 2 for å bli lærer idag. - Liten vilje til å lære og la seg inspirere fra resten av verden, vi tviholder på prinsipper som har sine røtter tilbake til 1800 tallet, som kun idag legger begrensninger istedenfor å åpne for muligheter. Se hvor firkanta kommunene er i sine reguleringsplaner f.eks. Nei ....vet du hva jeg får vondt inni meg faktisk. Andre ? Anonymous poster hash: e2430...c5e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Prøv å flytt til et annet land du, jeg kan LOVE deg at du finner ting å klage på der også Frekke folk fins forøvrig i alle land. jeg var som deg før, hata Norge, ville bare vekk. Trodde England var det kuleste landet i verden men fant fort ut at det er jo ikke det. Eiendom er kanskje billigere noen steder utenfor Norge, men har du tenkt på at lønningene også er lavere? Strømregningene høyere? Vanskeligere å få en godt betalt jobb? Jeg lengtet meg syk tilbake til Norge og nå trives jeg her, selv om det er ting jeg ikke er fornøyd med så klart. Dessuten var det håpløst å klare seg på 1000 pund i mnd når jeg hadde studielån i Norge. 1000 pund i mnd er ca gjennomsnittslønn i England, altså ikke mye å bli rik på. Anonymous poster hash: 18fa9...4f9 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Nei, jeg trives i det landet som er best i verden å bo i. Anonymous poster hash: 1f476...4a8 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Hvor skal du flytte? Anonymous poster hash: 18195...72f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Muligens. Ikke fordi det ikke materielt sett er relativt bra her og gode ordninger inntil videre, for jeg er helt enig i det andre innlegget. Når man bor en stund i utlandet så ser man at man har det ganske bra hjemme. Men Norge vil etterhvert gå konkurs. Som følge av outsourcing/offshoring og regelrett overføring av kompetanse til lavkostland. Dette har skjedd i mange bransjer allerede, og det er t.o.m. etterhvert i ferd med å skje i oljebransjen. Når oljen faller så faller også Norge. For det andre opplever jeg mye mer arroganse og egoisme i Norge på grunn av velstanden man inntil videre har. Det er meg, meg, meg og så litt mer til meg i alle ledd. Selv om andre land er fattigere rent materialistisk er det ofte enklere å finne genuint samhold. Joda, alle mennesker har en egoist i seg, det er bare det at det blir verre og verre i Norge. Anonymous poster hash: 5c655...146 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 I Norge har vi det så altfor godt. Klager på veier og bompenger. Alt i alt er Norge et suverent land å bo i. Tenk bare på om du blir syk eller ufør? Om du trenger en operasjon eller arbeidsplassen din går konkurs! Vi har blitt helt blinde her oppe, vet ikke hvor godt vi har det! Men for all del, bare flytt. Så blir det plass til flere som trives her:) Anonymous poster hash: 0df25...57f 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 I Norge har vi det så altfor godt. Klager på veier og bompenger. Alt i alt er Norge et suverent land å bo i. Tenk bare på om du blir syk eller ufør? Om du trenger en operasjon eller arbeidsplassen din går konkurs! Vi har blitt helt blinde her oppe, vet ikke hvor godt vi har det! Men for all del, bare flytt. Så blir det plass til flere som trives her:) Anonymous poster hash: 0df25...57f Syk og ufør ? ...det har du tydeligvis ikke vært. Falsk trygghet med å tro at du har staten og NAV i ryggen ...helt til du finner ut at du ikke har det. Du opplever sikkert at alt går på skinner i din verden i din hverdag ...helt til din hverdag og blir annerledes. Tro meg vi kan snakkes videre da ..I say no more Anonymous poster hash: e2430...c5e 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Det som er mest skremmende er jo at ingen her inne så langt ikke har hatt noen kommentarer til http://www.tv2.no/play/nyheter/innenriks/sverige-knuser-norge-paa-vei-og-jernbaneutbygging-701802.html Men her kommer nordmannen frem i folk da ..vi nekter å innse at vi IKKE vet best og har mye å lære av andre land. Merkelig hvordan Østerike bygger firefelts motorveien gjennom alpene hvor vi klager på at vi har så mange flere fjell enn i Sverige ?... Akkurat som med landslaget i fotball og ..ikke klart å kvalifisere oss til noe mesterskap siden 90tallet ...på tide å innse en ting og 2 snart kanskje ? Anonymous poster hash: e2430...c5e 1
Gjest ildhane Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Levestandard har endel mer å gjøre enn motorveier. Jeg har bodd 8 år i utlandet, hovedsakelig i England og selvom England er en velferdsstat er hverdagen og problemene helt annerledes og det å bo her er som å sveve på en sky i forhold. Alle burde bo litt utenfor grensene slik at de kan sette pris på alt som er bra her. Til TS, flytt ut av landet om du vil, det vil utvide horisonten din og du vil bli et mye bedre og reflektert menneske. Dessuten med norsk pass har du alltid muligheten til å komme tilbake om du har lyst, ingenting å tape alt å vinne. 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 ..I say no more Anonymous poster hash: e2430...c5e MEN DU HAR JO IKKE SAGT NOENTING. Anonymous poster hash: 37ed7...745 1
Gjest meh Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Har vurdert det samme, lei av urimelig høye skatter og unødvendige regler. Bolig, mat og bil er ekstremt dyrt i Norge. Ut over lavere skatter og lite reguleringer så må en eventuelt ny plass være rimelig sekulær. Det er noe jeg liker svært godt med Norge, vil ikke ende opp i noe bibelbelte. Tror nok New-Hampshire vil være rimelig ideelt for meg. En av de frieste, mest sekulære og velstående statene i USA. Endret 28. oktober 2013 av meh
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #12 Skrevet 28. oktober 2013 Det som er mest skremmende er jo at ingen her inne så langt ikke har hatt noen kommentarer til http://www.tv2.no/play/nyheter/innenriks/sverige-knuser-norge-paa-vei-og-jernbaneutbygging-701802.html Anonymous poster hash: e2430...c5e Ja, kjempeskremmende.... Kanskje livet er mer en motorveier og jernbaner for noen? Ja, jeg vet, de er idioter. Men, men, de har, inntil videre, livets rett de også. Enn så rart det høres ut som for troll som oss. Anonymous poster hash: 37ed7...745
Silfen Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Har bodd utenlands jeg også. Jeg likte jo det, men jeg ville nok ikke bodd utenlands for alltid. Det var alltid noe som tilsa savn etter mat, språk, kultur. Syns det er sånne ting som er greit i perioder. Og veier ... jeg kjører ikke bil.
nawuraM Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Planlegger å bosette meg i et mer liberalt land fordi jeg har lyst til å bli behandlet som et voksent, selvstendig menneske. I Norge føler jeg ikke at jeg blir det. Norge et bra land å bo i på veldig mange måter, men det er hovedsaklig småbarnsforeldrene som styrer showet her. Alt er liksom tilrettelagt for dem, så da får ikke vi andre lov til en dritt heller. Dersom jeg hadde planer om å få barn ville jeg nok ikke ha ønsket å flytte, siden jeg ikke tror det er så mange bedre steder på denne jord for å oppfostre barn. Men Norge er et utrolig lite kult land å bo i for single/barnløse folk i 30-årene som kanskje er mest opptatt av seg selv og det å ha det gøy. Endret 28. oktober 2013 av nawuraM 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg tror alle har godt av å komme seg litt ut av Norge en periode jeg, faktisk skulle det vært påbudt! Man lærer så mye om seg selv i tillegg til andre kulturer. OG setter pris på Norge. Alle land har sine utfordringer, det er det viktig å tenke på. Jeg har jobbet i Irland og snakket med folk som har vokst opp i fattigdom, med store familier og som var fornøyd med å få en bok i bursdagsgave. Også sutret jeg over at det ikke ble noen tur til St Tropez på meg.. Så jeg lærte at jeg er bortskjemt og setter derfor mye mer pris på ting. Husk at i utlandet jobber man mye mer enn i Norge, så man har mye fritid. Det er vanskelig å få en godt betalt jobb så man må ta hensyn til det også når man emigrerer. Helse og slikt koster ofte mye penger i utlandet. Jeg kunne fått meg jobb i Texas men takket nei.. jeg er ikke keen på å jobbe 12-14 timer om dagen. Det skjer ikke. Anonymous poster hash: 18fa9...4f9 2
Testosteron Skrevet 28. oktober 2013 #16 Skrevet 28. oktober 2013 Ja. Jeg vurderer sterkt å flytte til Somalia, kanskje Syria eller aller helst Nord-Korea 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #17 Skrevet 28. oktober 2013 Ja. Jeg vurderer sterkt å flytte til Somalia, kanskje Syria eller aller helst Nord-Korea Der er det sikkert hyggelig. Jeg lurer på om menn fra Somalia har store peniser jeg??? Sikkert billige tomter borti der og Anonymous poster hash: 18fa9...4f9
Testosteron Skrevet 28. oktober 2013 #18 Skrevet 28. oktober 2013 Der er det sikkert hyggelig. Jeg lurer på om menn fra Somalia har store peniser jeg??? Sikkert billige tomter borti der og Det som først og fremst taler for Somalia, er muligheten til å bli sjørøver 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #19 Skrevet 28. oktober 2013 Syk og ufør ? ...det har du tydeligvis ikke vært. Falsk trygghet med å tro at du har staten og NAV i ryggen ...helt til du finner ut at du ikke har det. Du opplever sikkert at alt går på skinner i din verden i din hverdag ...helt til din hverdag og blir annerledes. Tro meg vi kan snakkes videre da ..I say no more Anonymous poster hash: e2430...c5e Uavhengig av hvor dårlig du måtte synes det er, er det fortsatt verdens beste. Hvordan tror du det er å bli syk i Hellas eller Spania??Anonymous poster hash: 0894b...fef 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #20 Skrevet 28. oktober 2013 Jeeez. Så nå at det er TS selv som klager på syk, stat m.v. Somalia i 3 måneder kan nok lære deg en lekse. Uff.Anonymous poster hash: 0894b...fef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå