apriljente Skrevet 4. mai 2004 #1 Skrevet 4. mai 2004 Hvordan gjør dere det i forhold til organisering av de som evt. skal holde tale under bryllupet? Vi skal skrive ut invitasjoner ganske snart og lurer på om det skal stå der at evt. taler må meldes fra til toastmaster e.l? Eller skal det gis beskjed til oss? Vi skal motta påmeldingene selv. Tenkte det var litt tidlig for gjestene å be dem melde opp taler 1 måned i forveien, men det er kanskje vanlig? *lure lure* *GIFTER SEG 28.AUGUST 2004*
Scorpina Skrevet 4. mai 2004 #2 Skrevet 4. mai 2004 Gjester som vil holde en tale gir beskjed til toastmaster FØR vi begynner og spise. På den måten blir det litt "system" i sakene. De "vanlige" som taler, mamma, pappa, min kjære, forlover etc holder sine taler under middagen så får de "ekstra" holde sine taler innimellom - evt under kaffe/kakene.... eller no sånt -- vi får ta noe av det på sparket
apriljente Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2004 Okei, betyr det at toastmasteren må markedsføres litt på forhånd, slik at alle vet? Det betyr vel at vedkommende blir litt småstresset rett før middagen, men det hører vel med i den rollen
rmtm Skrevet 4. mai 2004 #4 Skrevet 4. mai 2004 Vi satte svarfrist på våre invitasjoner til 1. mai, og ba om at taler, sanger eller andre bidrag meldes til toastmaster innen 1. juni. Bryllupet står 12. juni. Vi valgte å sette fristen altså nesten 2 uker før, slik at vi skal rekke å samle inn og kopiere opp eventuelle sanger og slik at toastmaster kan få en grei oversikt på forhånd om hvilke og hvor mange som ønsker å si noe.
mar Skrevet 4. mai 2004 #5 Skrevet 4. mai 2004 Vi har skrevet toastmasterens navn og telefonnummer i innbydelsen, men har ikke satt noen svarfrist for når folk må melde seg. Likevel regner vi med at de som vil si noe gir beskjed før selve dagen for toastmasteren må jo få litt tid til å forberede seg.
Scorpina Skrevet 4. mai 2004 #6 Skrevet 4. mai 2004 Okei' date=' betyr det at toastmasteren må markedsføres litt på forhånd, slik at alle vet? Det betyr vel at vedkommende blir litt småstresset rett før middagen, men det hører vel med i den rollen [/quote'] Ja, toastmaster'n må vite litt av hvordan programmet blir løpet av kvelden....OG for å informere gjestene. Hvis man har f.eks 10 talere, 4 sanger etc så kan middagen blir veeeeeeeldig langtekkelig for gjester. Noen talere kan si sitt under kaffen f.eks. Av erfaringer har jeg blitt fortalt/og vitnet selv at talene BØR være unnagjort når kaffen er ferdig. Like etter kaffen "åpner baren" og da tror jeg alle er "metta" på taler....
Gjest Tex Skrevet 4. mai 2004 #7 Skrevet 4. mai 2004 Vi skrev toastmasterens navn og nummer i invitasjonene, og at de som ønsket å stå på talelisten måtte ta kontakt med han eller vertskapet innen den og den fristen.
nessi Skrevet 4. mai 2004 #8 Skrevet 4. mai 2004 Vi kommer til å skrive i invitasjonen at folk kan kontakte toastmaster. Vi ønsker ikke å vite noe om hvem som har tenkt å holde tale, derfor vil ikke vi at gjestene skal henvende seg til oss.
Ingeborg Skrevet 4. mai 2004 #9 Skrevet 4. mai 2004 Vi har sendt et brev med praktisk informasjon sammen med invitasjonene, der vi ber om at de som ønsker å tale tar kontakt med vår seremonimester (nekter å bruke det engelske ordet, jeg er bare rar).
April Skrevet 4. mai 2004 #10 Skrevet 4. mai 2004 Vi har skrevet i innbydelsen, at de som vil skrive seg på talelisten eller de som på andre måter skal bidra til festen, sier i fra til toastmaster!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå