Cessa74 Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Vil gjerne ha tips til en by i Europa hvor man kan få med seg et uforglemmelig julemarked! Men gjerne et sted det ikke koster skjorta å reise til og spise/bo ! Noen gode tips?
Momaroria Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 jeg vil anbefale Budapest! Dro der i fjor siste uka i november, fantastisk by som er undervurdert. Billig mat, billig shopping og billig å reise til! De har et stort julemarked hvor du får tak i alt, og flere egne "jule"butikker og masse spennende å se. Utrolig fin by som jeg definitivt skal tilbake til! 1
Gjest Maman Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Gamlebyen iTallin var vi i fjor, finner man ikke julestemningen der så finner man det ingensteder. Ser ut som Tre nøtter til Askepott. Hadde også et julemarked der detble solgt hjemmelagde ting, bla strikk og trevarer. 2
SolLove Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Tyskland er kjent for å ha gode julemarkeder. Spesielt München :-) 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #5 Skrevet 4. november 2013 Tyskland! De er kjent for julemarkedene sine! Praha har også et veldig fint julemarked :-)Anonymous poster hash: 82074...adf
kjeri Skrevet 4. november 2013 #6 Skrevet 4. november 2013 Jeg vil anbefale julemarkedet i Praha. Har venner som har vært der, og se sier det er uforglemmelig. Skulle reise i fjor, men ble desv. syk. Skal få det med meg et av de nærmeste årene :-) 1
Daraya Skrevet 4. november 2013 #7 Skrevet 4. november 2013 Tyskland er vel rett sted å dra. Nurnberg, Leipzig, Munchen har store og likevel koselige julemarked.
MissStiles Skrevet 5. november 2013 #9 Skrevet 5. november 2013 Jeg skal til München før jul. Gleder meg! Kan anbefale Wien. 1
Alina X Skrevet 5. november 2013 #10 Skrevet 5. november 2013 Krakow. Skal ha blitt kåret flere ganger som europas beste julemarked. Norwegian flyr dit billig:-)
Rotemor Skrevet 5. november 2013 #11 Skrevet 5. november 2013 Jeg vil anbefale julemarkedet i Praha. Har venner som har vært der, og se sier det er uforglemmelig. Skulle reise i fjor, men ble desv. syk. Skal få det med meg et av de nærmeste årene :-) Her har jeg vært. Det er helt suverent! Det finnes flere markeder inne kort radius. Anbefaler på det varmeste. 1
Nimis Skrevet 5. november 2013 #12 Skrevet 5. november 2013 Jeg har vært både Tallin og Edinburgh før jul, og begge to er å anbefale!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #13 Skrevet 5. november 2013 I Praha er stemmningen kjempe god. Det er gløgg, bolledeig med kanel og sukker brent på bål, nydelig pynt og gammeldags god stemmning i gatene. Virkelig flott. Tallin er også koselig, men på en litt annen måte. Kakao i murtårnet i gmmlabyen, hjemmestrikkede ting på markedet og billige pelsprodukt. (kaldere enn i praha) Kiel har et lite og koselig julemarked, men er nok ikke uforglemmelig. Men er veldig koselig. Riga er også greit. men Praha er min klare julefavoritt! I år skal vi til wien og kikke. men er spent på om det slår praha som jeg har vært 4 ganger tidligere Anonymous poster hash: 96237...572
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #14 Skrevet 5. november 2013 Jeg reiser til Trøndelag på Jul på Stiklestad hvert år, den gamle landsbyen med hvite gater opplyst av fakler, små trehus, god mat, fine håndverksgaver. Markedet er ikke stort nok til å underholde lenger enn en dag, så jeg ville vendt snuten mot Trondheim eller Røros etterpå, stor julestemning på begge plasser. Med tog tar det ikke lang tid. Anonymous poster hash: 17dc3...bb7
Cessa74 Skrevet 5. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 5. november 2013 Takk for mange gode forslag! Her er det flere steder vi skal prøve fremover de neste årene! Men i år går turen til Praha - gleder oss!!
Amphitrite Skrevet 6. november 2013 #16 Skrevet 6. november 2013 Praha!! Skal dit selv i julen, var der i fjor også. Uforglemmelig var det så absolutt!
Dragonfly84 Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 (endret) Nå har dere bestemt dere, men jeg vil også tipse om Wien til eventuelle andre som vil på en lignende tur De har et stort og fint julemarked foran rådhuset. Rådhuset er i seg selv veldig flott og spektakulært, og det er resten av byen også. Og resten av byen er full av forskjellige julemarkeder, noen med turistpreg, og noen med mer hjemmelagede ting. Det er et annet stort julemarked i gåavstand til det ved rådhuset, det andre er ved et universitetsområde, på kartet heter det altes AKH (det var vel sykehus der før, tror jeg). Det er også et ganske nær den store shoppinggata der, men jeg har glemt hva det markedet het nå... Endret 6. november 2013 av Dragonfly84 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #18 Skrevet 6. november 2013 Jeg skal til Praha nå på lørdag. Er julemarkedene allerede åpne? Tenkte jo ikke så langt da vi bestilte turen? Anonymous poster hash: 2c5ae...90f
Amphitrite Skrevet 7. november 2013 #19 Skrevet 7. november 2013 Jeg skal til Praha nå på lørdag. Er julemarkedene allerede åpne? Tenkte jo ikke så langt da vi bestilte turen? Anonymous poster hash: 2c5ae...90f De åpner som regel kun 4 lørdager før Desember, så du er nok litt tidlig ute da.
Prahainspirasjon Skrevet 14. november 2013 #20 Skrevet 14. november 2013 Julemarkedet i Praha kommer med mange tilbud og herlig stemning. Det åpner 30. november i år, så det er fortsatt litt ventetid igjen. Men det er mye annet man kan oppleve i Praha.Jeg har bodd i den tsjekkiske hovedstaden og reiser ofte tilbake på besøk. Sjekk gjerne mine reisetips på: www.prahainspirasjon.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå