Gå til innhold

Er det håp for underkroppen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ofte skryt av kroppen min, og har stort sett vært fornøyd selv, inntil de siste månedene. Jeg er 19 år, har trent litt styrke tidligere med gode resultater, men da på overkropp. Synes tunge beinøvelser er vanskelig, da jeg er blitt ekstremt svak i overkroppen pga. for lite trening den siste tiden. Det er også derfor jeg har unnlatt å trene rumpe og bein, men merker at det er på tide nå. Har levd litt på gode gener, med en ordentlig bra rumpe(hvis jeg har lov til å si det) fra naturens side og holdt en stabil, fin vekt siden jeg var 14-15 år.

Jeg er veldig slank, og ser egentlig råbra ut i klær, men spesielt i prøverom hvor lyset er veldig avslørende, ser jeg at ting MÅ forbedres. Jeg er ikke noe krisetilfelle, men jeg merker at underkroppen er typisk tynnfeit. Jeg ser bra ut når jeg står med den rette holdningen, men gjør jeg ikke det, ser jeg rett og slett dvask ut. Rumpa er ekstremt myk, og jeg ønsker å få den mer stram og faktisk litt større. Jeg er litt redd for å gå opp i fettvekt(jeg tåler å se at vekten går oppover, men da må det være muskler), fordi jeg vet man bør spise "mye" for å bygge muskler. I tillegg har jeg fått litt mer cellulitter nedover utside og bakside lår jeg vil ha vekk, og jeg vet mange kvinner har fått forminsket eller i beste fall fjernet cellulittene ved hjelp av trening.

Ca. hvor lang tid vil det ta før jeg kan føle meg stram i kroppen(spesielt rumpe, bein)? Jeg vet jo at dette er individuelt, men jeg har jo kanskje ikke så mye fett å ta av, selv om jeg nok har litt for høy fettprosent(og altfor lite muskler) til tross for min vekt som i seg selv ikke er høy. Ønsket er ikke å se ut som en typisk fitness-jente, men ønsker å være HELT stram.

Hvilke øvelser kan jeg gjøre som ikke krever ekstremt mye styrke fra overkroppen? F.eks. knebøy er jeg skeptisk til, da skuldrene mine "dør" når jeg gjør det, pga. svakhet. Må bare avslutte fordi det blir for tungt. Bruker jeg lavere vekt, tar det ikke nok på underkroppen.

På forhånd tusen takk! :)

Anonymous poster hash: 13e73...e6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle lagt denne på Trening og kosthold, ser jeg... -TS

Anonymous poster hash: 13e73...e6b
Skrevet

At kroppen forandrer seg og at man får celulitter er faktisk naturlig. Du forventer vel ikke å ha tenårignskropp for alltid? :)

Hvor lang tid det tar før du ser strammere ut (hva som er "helt stram" er forøvrig subjektivt, og det er umulig for oss å vite hva du mener) vil, som du selv er inne på, avhenge av ditt individuelle grunnlag, kosthold og treningsmønster. Man pleier generelt å si at det tar en måned eller to før man får synlige resultater, men det kan også ta kortere eller lengre tid, avhengig av hva du spiser.

Anonymous poster hash: 337f7...386
Skrevet

Hva med å ta knebøy uten vekter? Ass to the grass. Du trenger ikke så mye vekt og reps før det burde bli tungt om du er utrent og går helt, helt, helt ned i gulvet.

Anonymous poster hash: 70d98...795
Skrevet

Hip-thrust er forøvrig en super øvelse for rumpa, og krever ikke styrke i overkroppen.

Skrevet

Rumpen samt benet er en veldig sammensatt øvelse. Squats er ofte å foretrekke for denne typen ting, men er da viktig at du senker rumpestussen skikkelig. Sånn at muskulaturen for ordentlig kompresjon og utstrekning.

Skrevet

Jeg har også samme problem, MEN jeg begynte på bodywork for noen dager siden, og vekta har gått ned + at jeg har MYE strammere kropp, rompa løfter seg også mer, og jeg begyner å glede meg til sydenferie ;D

Skrevet

Jeg har også samme problem, MEN jeg begynte på bodywork for noen dager siden, og vekta har gått ned + at jeg har MYE strammere kropp, rompa løfter seg også mer, og jeg begyner å glede meg til sydenferie ;D

Er det du som trodde du kom til å gå opp i vekt av to biter sjokolade, og som mener 5 brødskiver om dagen er en bra diett?

• Liker 2
Skrevet

Du begynte for noen dager siden, og har allerede MYE strammere kropp?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...