According To Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Usikker på om dette er rett emne å starte i, men kofferttips? Jeg har hatt så og si bare uflaks med koffertene jeg har hatt. Leverer de fra meg på flyplassen og når jeg får de tilbake er de ødelagt på en eller annen måte, alt fra hull, glidelås, hjul til håndtak. Så jeg trenger tips fra dere til en grei koffert? Vet at en får som oftest det en betaler for, men er student, så har ikke råd til å kjøpe en koffert til 2000,- +..
Hoppetaujenta Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Har ikke noe råd, men bare noen tanker om saken. Jeg kjøpte stor, fin og sort koffert med harde sider som skulle tåle litt håndtering på reise, men etter siste turen kom den ut av flyet med skikkelige oppskrapinger og stor og kantete bulk i det "ubulkelige" materialet. Jeg har tenkt at det nytter ikke å gå for noe stilig neste gang, men kjøpe noe i en grise-schtøgg farge på tilbud og prioritere pansermateriale i veggene. Jeg har kjøpt hengelåser og slikt "magebelte" som skal sikre at innholdet ikke faller ut av kofferten. Kan ikke gjøre noe mere enn å håpe det beste ved neste reise. Det er bagasjekjørerne/stuerne som må ta seg et tak og se hva de holder på med på jobb. De lemper for søren ikke søppelsekker, men frakter folks eiendeler fra A til B, og jeg syns vi fortjener bedre behandling enn det de gir våre bag`er og bagasje forøvrig. 1
Miss Lucky Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Vi reiser veldig mye og har faktisk aldri opplevd at kofferten har blitt ødelagt. Alle kofferter våre er i plast og fra samsonite. Så kanskje ikke så dumt å legge et par ekstra lapper i en solid koffert når man først kjøper ny da, så holder den lenge og man slipper å kjøpe ny etter et år.
Gjest Birti Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg sverger også til Samsonite. Ønsket meg penger til koffert til bursdagen min sist jeg trang ny, og fikk på den måten råd til å kjøpe en fantastisk og solid koffert selv som student. Og besteforeldre blir alltid glad når de kan bidra i noe du faktisk trenger =)
Cata Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg sverger også til Samsonite. Hadde det ikke vært for at den er så gammel at hjulet ikke var oppfunnet enda (iallfall ikke på kofferter), så ville jeg fremdeles brukt min første Samsonite, tror jeg.
caroprins Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 har også Samsonite i hard plast. Den har fått mye juling rundt i verden men har vunnet alle kriger, hehe. Så jeg vil anbefale å legge litt mere penger i den og kjøpe en kvalitetskoffert. Kan kanskje ønske deg koffertpenger til jul f.eks. Og så er det lurt å kjøpe en slik med lås som tollerene i USA kan åpne om du har tenkt deg den veien i løpet av noen år da.
Mynona Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Superfornøyd med min samsonite jeg og. Med 4 hjul og hardplast. Den har selvfølgelig masse riper etter sikkert 30-40 flyturer, men ingen skader. Det ene hjulet svinger ikke helt akkruat nå da. Det har fått seg en trøkk. Har en plan om å gå innom en koffertbutikk å sende den til reperasjon for det er jo 10 års garanti på den.
According To Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2013 har også Samsonite i hard plast. Den har fått mye juling rundt i verden men har vunnet alle kriger, hehe. Så jeg vil anbefale å legge litt mere penger i den og kjøpe en kvalitetskoffert. Kan kanskje ønske deg koffertpenger til jul f.eks. Og så er det lurt å kjøpe en slik med lås som tollerene i USA kan åpne om du har tenkt deg den veien i løpet av noen år da. Hvilken modell er det du har? :-)
Gjest Wilhelmine Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 Siden alle her anbefaler Samsonite (har også god erfaring med de altså), vil jeg gjerne også føye til Delsey-kofferter. Har to slike, en stor (rosa, var halv pris ) og en i håndbagasjestørrelse, og disse har holdt på mange reiser nå
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg har en samsonite og er veldig fornøyd. Vil også føye til at hvis bagasjen din blir ødelagt på en flytur så har du rett til å klage på den. Da vil du ofte få den fikset eller at du får en ny koffert til den verdien. Flyr du med et stort selskap tenker de gjerne ikke på verdi engang, og du får en ganske fin ny koffert. Anonymous poster hash: 5f7d8...b8a 1
caroprins Skrevet 30. oktober 2013 #11 Skrevet 30. oktober 2013 Hvilken modell er det du har? :-) Det vet jeg faktisk ikke. Står bare Samsonite på den og så har jeg papirer som fulgte med men hvor er de , haha. Uansett så er den rundt 7 år gammel og det er nok nyere modeller i salg nå.
According To Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2013 Superfornøyd med min samsonite jeg og. Med 4 hjul og hardplast. Den har selvfølgelig masse riper etter sikkert 30-40 flyturer, men ingen skader. Det ene hjulet svinger ikke helt akkruat nå da. Det har fått seg en trøkk. Har en plan om å gå innom en koffertbutikk å sende den til reperasjon for det er jo 10 års garanti på den. Vet du hvilken Modell du har? :-)
Mynona Skrevet 30. oktober 2013 #13 Skrevet 30. oktober 2013 Vet du hvilken Modell du har? :-) Tjaaaa.. Si det. Hardplast med 4 hjul under på kortsiden. Vil tro det er den vanligste modellen, for det kryr av den på bagasjebåndene rundt i verden.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #14 Skrevet 30. oktober 2013 Kanskje dere også kan finne noen bilder som kan illustrere gode kofferter? Anonymous poster hash: 739cd...d9c
Anje Skrevet 30. oktober 2013 #15 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg reiser rundt med en slik billigkoffert med myk(!) utside fra Europris. Den har en ramme i metall som skal (og har) holde ting trygge for støt og slag. Gjennom endel flyturer ser en at den har fått seg en real trøkk, men den er fortsatt ok og innholdet har alltid vært både helt og rent. Dens første og fremste fortrinn er at den er lett som en fjær (rundt 1 kg i egenvekt). Ut fra kostnad og varighet har denne vært et bra kjøp for min del.
Miss Lucky Skrevet 30. oktober 2013 #16 Skrevet 30. oktober 2013 Vil tro det er denne folk snakker om ? Er i alle fall denne jeg har og er superfornøyd med, og ser "alle" andre også har denne https://www.google.no/url?sa=i&source=images&cd=&docid=JmarmYr60ubU4M&tbnid=qvjtuhnpeaomAM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.superholiday.no%2Fsamsonite-aeris-comfort%2F&ei=xw9xUuP0KcPI4ATfx4HICQ&psig=AFQjCNHaHYGImCDTFGQV8VCjHNXr2qUsaA&ust=1383227714097861
Mynona Skrevet 30. oktober 2013 #17 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har nesten den som Miss Lucky linker til, men med 4 hjul, så det er denne skulle ønske jeg hadde den fargen også, så hadde det vært enklere å kjenne den igjen på bagasjebåndet, men dehadde bare svart når jeg kjøpte.
Miss Lucky Skrevet 30. oktober 2013 #18 Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har nesten den som Miss Lucky linker til, men med 4 hjul, så det er denne skulle ønske jeg hadde den fargen også, så hadde det vært enklere å kjenne den igjen på bagasjebåndet, men dehadde bare svart når jeg kjøpte. La ikke merke til hjulene på den andre, er denne du viser her jeg mente
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #19 Skrevet 30. oktober 2013 Reisekoffertene mine har jeg kjøpt i butikker i Spania, sånne som er langs strandpromenaden. Holder et par år og jeg reiser 4-5 ganger i året. De koster kanskje 30euro Anonymous poster hash: 18d02...e0a
caroprins Skrevet 30. oktober 2013 #20 Skrevet 30. oktober 2013 Vil tro det er denne folk snakker om ? Er i alle fall denne jeg har og er superfornøyd med, og ser "alle" andre også har dennehttps://www.google.no/url?sa=i&source=images&cd=&docid=JmarmYr60ubU4M&tbnid=qvjtuhnpeaomAM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.superholiday.no%2Fsamsonite-aeris-comfort%2F&ei=xw9xUuP0KcPI4ATfx4HICQ&psig=AFQjCNHaHYGImCDTFGQV8VCjHNXr2qUsaA&ust=1383227714097861 Jepp. Jeg har den midterste modellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå