Sveva Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Fikk bekreftet i dag tidlig at jeg er gravid med nr. 2, litt tidligere enn vi hadde tenkt (men sånn går det når man tror man er trygg ). Litt blandede tanker/følelser her nå - hvordan skal dette gå?! Hvis alt går bra blir det nesten 21 mnd mellom barna. Jeg synes det høres relativt tett ut, så lurer litt på om jeg kommer til å overleve Og ikke minst tenker jeg på mini, hvordan vil det være for henne å få et søsken så fort? Kvalmen har allerede slått til, dog ikke så ille enda, og ellers har jeg hatt en del murringer og løper alt på do hele tiden. Håper inderlig jeg slipper unna med mindre kvalme denne gangen enn forrige, merker jeg blir litt engstelig for hvordan jeg ellers skal greie å ta meg godt nok av vesla. Dette føles helt uvirkelig, selv om jeg har gjort det en gang før. Rart å stå der med test som ble knallpositiv nesten med en gang jeg dyppet den i glasset på badet i dag tidlig! Og så har det slått meg - nå må jeg jo FØDE igjen!! Var bare nødt til å dele nyheten, har lyst til å holde det hemmelig en stund in real life (selv om jeg tror mannen hadde lyst til å dele det. Vi får snakke om hva vi gjør). Hurra og hjelp på en gang
Cerasus Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Gratulerer! Ut ifra det du skriver, tror jeg du kommer til å takle det kjempefint! 21 måneder i mellom de to, høres egentlig ganske ideellt ut i mine ører. Kroppen antagelig har rukket å komme seg litt igjen også.
*Frida* Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Gratulerer! Me har 23 mnd mellom våre yngste. Det har vore slitsomt i svangerskapet, og også no når yngste er ny. Men det er fordi me jo har to store å ta oss av samtidig. (Eldste er 4,5 år) Å få nr to tett på nr 1 er nok kjempebra, her er det 2,5 år mellom 1 og 2, og det syns eg var litt for lenge.
Sveva Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2013 Tusen takk for koselige svar & gratulasjoner Ja, kanskje det vil vise seg at 21 mnd. mellom er ganske ideellt! Blir spennende.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Gratulerer! Det er 20 mnd mellom meg og søsteren min, og vi har alltid vært veldig gode venner helt fra vi var små. Syns det er perfekt aldersforskjell:) Anonymous poster hash: 4e94e...b71
Xixtxsx Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Gratulerer:) her blir det 16 mnd mellom mine... Det er tett;)
lykkestor Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Det går nok kjempe bra. Gratulerer så mye!!!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Det blir 12-13mnd mellom mine Anonymous poster hash: add20...573
Sveva Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Oi, 12-13 mnd mellom, det var ikke så mye! Gratulerer så masse! Takk igjen for gratulasjoner :-) Får ikke sove nå delvis pga kvalme, så merker jeg har en del tanker om dagen om hvordan dette blir. Skal til legen allerede på torsdag i fht forebyggende mot kvalmen, håper å slippe og bli så slått ut som jeg ble sist. Edit: Tok vekk noen bokstaver for mye (skrev fra mobil i natt). Endret 29. oktober 2013 av Sveva
lykkestor Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 Har du prøvd salte kjeks? Nå husker jeg ikke hva de heter, men runde, salte kjeks i en rød pakke. De fleste matbutikker selger de. Den, pistasj nøtter og sprite hjalp veldig på kvalmen her ihvertfall
plix Skrevet 29. oktober 2013 #14 Skrevet 29. oktober 2013 Har du prøvd salte kjeks? Nå husker jeg ikke hva de heter, men runde, salte kjeks i en rød pakke. De fleste matbutikker selger de. Den, pistasj nøtter og sprite hjalp veldig på kvalmen her ihvertfall Ritz
lykkestor Skrevet 29. oktober 2013 #15 Skrevet 29. oktober 2013 Ritz Akkurat! De er gode, salte og satt en stor demper på kvalmen her:)
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 Gratulerer med svangerskapet! Jeg kan forstå at det kan ta tid før det synker ordentlig inn når det kom litt fortere enn planlagt.. Jeg tror nok det vil være fint for barna deres at det er så liten aldersforskjell mellom dem. Her er det 5 år mellom meg og ett av mine søsken, og vi har ikke så god kontakt..
Sveva Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #17 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Lykkestor og Plix: Har ikke prøvd Ritzkjeks enda i dette svangerskapet, men tenkte på det. I forrige sv.skap orket jeg dem ikke, synes liksom de ble altfor tørre, men ingenting i veien for å prøve igjen nå. Kjøpte salt potetgull i går, den typen med mindre fett for det er jo ikke akkurat noe å leve på, men tenker det er heeelt ok så lenge jeg vet at det svinger fra dag til dag hva jeg har lyst på. I dag frister ikke potetgull overhodet, men jeg spiste fiskegrateng til frokost... Synes jeg får veldig rar smak i mat når jeg er gravidkvalm! Mrs. Random Nick: Ja, jeg kjenner at jeg er litt der nå at jeg delvis bare vil fortrenge at jeg er gravid igjen, det kom liksom litt brått på siden vi hadde blitt enige om å vente noen mnd til før vi begynte å prøve "på ordentlig". Samtidig kjenner jeg på denne trangen om å dele det med folk, så da passer det jo bra med dette forumet. Og så er jeg selvsagt glad også, og tenker vi er heldige som slipper å prøve lenge for å få det til. Trist å høre at du ikke kommer så godt overens med ett av søsknene dine. Jeg håper veldig på at den relativt lille aldersforskjellen mellom disse to kommer til å gjøre at de får mye glede av hverandre, også som voksne. Edit: La til litt. Endret 29. oktober 2013 av Sveva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå