Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sette en 1,5 åring hardt ned og snakke strengt til h*n?

Så dette i en bhg og ble litt satt ut?

Anonymous poster hash: 4d96d...914
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer Ann på hvor hardt og hvor strengt. Min er 14 mnd og jeg gjør dette når han gjør noe som er farlig og som han virkelig ikke har lov til, som å stå på armlenet på sofaen eller klatre på tripptrappstolen. Hvordan skal de forstå alver om man ikke er streng og sier klart i fra med alvor i stemmen. Min skjønner i alle fall forskjel når jeg gjør dette og sier nei til andre mer vanlige ting

Anonymous poster hash: 62ffa...7df

Skrevet

Joda å være streng er en ting, det er vi også når det kommer til ting som er farlig for h*n :) Men å fysisk ta hardt i barnet? Grunnen denne gangen var at h*n tok fra en annen en leke...

Vi voksne er tross alt rollemodeller for de små :)

Skrevet

Ja dette er helt greit!

Eneste måten dem lærer på.

Foreldre som reagerer på dette, er vel de samme som lar barna gjøre som de vil uten konsekvenser, for "huff man kan jo ikke blir sint/streng på ett litt barn"

De ferreste småbarn hører etter på ett enkelt "nei", som regel bare ler dem og fortsetter...

Derfor må man innimellom ta dem litt hardere så de fortsår.

Det som for deg så ut som "bare å ta fra en leke" kan godt være dråpen, denne ungen kan ha tatt leker flere ganger like før, og fått flere advarsler før du kom.

Anonymous poster hash: 44d09...7b6
  • Liker 2
Skrevet

Joda det er greit det at dette kan ha vært dråpen, men allikevel....

Synes ikke det er greit å skremme og påføre de små smerte, da lærer de jo å bruke samme teknikken igjen når det er noe som går dem imot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...