Gå til innhold

Ski - vike"plikt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se for dere skiløyper, to i bredden, med god plass i mellom som man kan skøyte på. Og mange mennesker!

Hvis jeg går i mitt tempo i skiløypene, og det kommer noen bak, som går raskere enn meg. Er det da de som skal svinge inn i midten og gå forbi, eller er det vanlig at den som går saktest foran viker for de som kommer bak og går raskt?

Anonymous poster hash: 29762...c54
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De som går forbi som går i midten, - de har jo best oversikt.

Unntak - om du stopper / eller venter på noen, da tråkker du ut av løypa og venter på yttersiden av sporene(høyre side)...

Endret av Tussilago_2
  • Liker 1
Skrevet

Åh, håper denne tråden kan gjelde all skikk og bruk i skisporet!

Hver eneste sesong blir jeg like usikker... :sjenert:

Skrevet

Takk for svar! Har tidligere klart å unngå de mest trafikerte tidspunktene ved å gå når de fleste andre er på jobb (studentlivets gleder...) men nå har jeg tilnærmet normale "arbeidstider" på studiet og må gå når alle andre går. Og da ble jeg jaggu litt usikker :fnise:

Når det har vært lite folk ute tidligere, har jeg ofte gått ut til siden (høyre ja) når jeg har lagt merke til at det kommer noen i stor fart bak meg. Vil jo ikke være i veien for noen ;-) Men med så mange folk som det er i løypene i helgene, så går vel ikke det an...

Anonymous poster hash: 2c231...dba
Skrevet

Den som går fortest skal selvfølgelig gå forbi i midten. Ellers ville det jo blitt helt uutholdelig for de som går saktere, hvis de må se seg bak og passe seg hele tiden. Men om man stopper eller kanskje går spesielt sakte fordi man skal ta på seg hanskene, bør man gå ut av løypa.

Skrevet

Åh, håper denne tråden kan gjelde all skikk og bruk i skisporet!

Hver eneste sesong blir jeg like usikker... :sjenert:

Les linken Fra Skiforeningen.

Anonymous poster hash: b9f95...b61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...