Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sittet inne for vold. Det er en stund siden men fortsatt. Er det for risikabelt å gå videre med han? Vi har datet noen måneder og jeg føler det er på tide å enten bli sammen eller bryte.

Anonymous poster hash: d40df...93d

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvilken type vold var det da? Mot en kvinne eller mann?

Skrevet

Hvilken type vold var det da? Mot en kvinne eller mann?

Mot en mann, ts

Anonymous poster hash: d40df...93d

Skrevet (endret)

Kommer an på hvorfor han var voldelig også. Om det var noe som skjedde i fylla f.eks eller om det var i selvforsvar på en eller annen måte, så kunne jeg kanskje klart å ignorere det. Også om det var et engangstilfelle (og kanskje lenge siden).

At en person har mistet kontrollen en gang og at det kanskje har gått litt verre enn det skulle har skjedd før uten at personen er voldelig. Det er ingen unnskyldning, men det skjer og kan skje med alle.

Tror jeg hadde sett litt på helheten her. Har han problemer med å kontrollere sinne? Er du redd ham? Kunne han gjort deg noe? Snakker om han om det og viser anger?

Endret av Lea2
  • Liker 2
Skrevet

Hm, vanskelig å komme med generelle råd når vi ikke vet mer om for eksempel hvilket syn han har på vold i dag, har han endret seg fra den gang dette skjedde osv. Hvis han har sonet for dette, så må det jo ha vært ganske alvorlig.

Merker du at han har lav terskel for aggresjon, fyker han opp for småting og bagateller? Mistenker du at han ville gjentatt den episoden om forholdene rundt var de samme? Hvordan oppfører han seg mot deg?

Anonymous poster hash: 46309...fa6
Skrevet

Har et par kollegaer som har sittet inne noen måneder for vold. I deres tilfelle var det slosskamper på våte bykvelder. Begge hevder forresten at de kun forsvarte seg/venninner men det er jo vanskelig å stadfeste. Domstolen var jo uenig i alle fall.

Når det er sagt så er begge greie karer jeg ikke finner skumle eller truende på noen måte. Han ene er attpåtil familiemann og virker som en veldig god far.

Det er uansett vanskelig å svare på spørsmålet ditt ettersom vi ikke kjenner han og du ikke opplyser om hva slags form for vold det var snakk om.

Anonymous poster hash: c6225...214
Skrevet

Kommer an på hvorfor han var voldelig også. Om det var noe som skjedde i fylla f.eks eller om det var i selvforsvar på en eller annen måte, så kunne jeg kanskje klart å ignorere det. Også om det var et engangstilfelle (og kanskje lenge siden).

At en person har mistet kontrollen en gang og at det kanskje har gått litt verre enn det skulle har skjedd før uten at personen er voldelig. Det er ingen unnskyldning, men det skjer og kan skje med alle.

Tror jeg hadde sett litt på helheten her. Har han problemer med å kontrollere sinne? Er du redd ham? Kunne han gjort deg noe? Snakker om han om det og viser anger?

Enig i dette.

Anonymous poster hash: a3697...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...