AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 jeg har ekstremt dårlig råd, så jeg har bare råd til å gi noen få julegave i år, sånn som småsøsken og min beste veninne og mamma. men hva kan jeg kjøpe for å få ned prisen? mine søsken er 11 (jente) og 13 (gutt) min venninne er 32 og veldig glad i pynteting. er det frekt å kjøpe noe på nille? hun sier selv at hun ikke bryr seg om hvor det kommer fra, for hun veit at jeg veit hva hun liker. uff hater å ikke kunne kjøpe det jeg vil i julegave! Anonymous poster hash: 7d1ac...973
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Det beste hadde vært om du begynte med dette tidligere. Dvs. september eller noe slikt for å kjøpe en julepresang per måned og dermed ikke bruke opp nesten alle pengene man har til dette på en måned eller to. Selv begynner jeg alltid med julepresanger i sommerferien, faktisk. Når venninna di har sagt at ting fra Nille er helt ok, så synes jeg du bør ta henne på ordet på det. Jeg kommer også til å se etter julegave til noen av mine nærmeste på Nille. Billigste jeg kan komme på til dine søsken er å melde seg inn i en bokklubb for da å få denne gratispakken. I gratispakken velger du da ut dvd'er eller/og bøker som passer til dem. Ulempen med dette er at man må være veldig bevisst på å avbestille de månedlige pakkene som kommer fremover, og det må gå et år før du kan droppe selve medlemsskapet. Anonymous poster hash: a8551...3cd
Gjest shockgirl Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Ebay? Jeg synes ikke det er frekt å gi noe fra Nille. De har jo mye fint der. Hva liker søsknene dine? Hva med å gi de opplevelser istedet for fysiske ting. Kinotur sammen? Badeland? Til moren din kan du jo kanskje gi et hjemmelaget "gavekort" der du tilbyr deg å sitte barnevakt for søsknene dine, vaske huset/leiligheten/bilen, eller noe annet. Eller en kurv med diverse: juleservietter, sjokolade, litt spesiell kaffe/te o.s.v. Eller en kurv med bare ting til moren din, hudpleieprodukter og slikt. Endret 27. oktober 2013 av shockgirl 2
Lea2 Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg ville heller droppet pynteting og heller laget til noe.. Om du har mulighet til å lage konfekt eller karameller eller småkaker for eksempel. Kjøp noen billige glasskrukker (a la norgesglass) og fyll dem opp. Sett på en sånn tøybit over lokket og en sløyfe rundt. Dette fungerer i alle fall til voksne, familie og venner som regel og kan gjøres billig uten at det blir upersonlig. Om du har penger til det, sleng med en pose julekaffe eller noe annet ved siden av. En flakse med vin fungerer også. Trenger ikke å være dyrt. Barna er en annen sak. Bøker kan du noen ganger få billig.. eller spill. Jenta setter kanskje pris på litt jåleting, som godt kan være fra nille. 2
QueenAwesome Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Du kan jo bestille noe på foreksempel bestille noe her: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Produkter.aspx?params=fh_eds%3d%25c3%259f%26fh_view_size%3d16%26fh_refview%3dlister%26fh_refpath%3dfacet_13%26fh_reffacet%3dcategories%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252fnb_NO%252fcategories%253c%257bcatalog01_c3076%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_c3076_c3085%257d det trenger ikke bli dyrt, og du kan jo titte i barneavdelingen også
Ninette Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Brentemandler til de voksne i ett fint glass! Dvd, brettspill eller noe til barna! Jeg elsker å få Brentemandler til jul Eller så har kremmerhuset.no veeldig mye fint og ikke minst billig Endret 27. oktober 2013 av Ninette 1
Miss moneypenny Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Ikke frekt å kjøpe på Nille, de har mye fint der, og har mange ting jeg liker ihvertfall 1
Erica❤ Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Til småsøsknene dine kan du gi filmer:) på platekompaniet har de niceprice dvd til 79 kr tror jeg. 1
pusen78 Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Olivia såpe til veninna-23 kroner Såpeskål i tre på etsy. Brukte Donald duck blader fra en brukt butikk f.eks. fretex.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Olivia såpe til veninna-23 kroner Såpeskål i tre på etsy. Brukte Donald duck blader fra en brukt butikk f.eks. fretex. Vil du at TS skal omtales i gjerrigknarktråden? Anonymous poster hash: 5571c...41c 4
pusen78 Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Økologiske,miljøvennlige og naturlige ting.Donald blader ser helt nye ut,de er lest en gang og er gitt bort.Ungen var i bursdag for 2 uker siden og vi kjøpte 6 store donald poket på en brukt bokbutikk for 100 kroner for alle 6 poket.Bursdags barnet skinte av glede,han var sååå glad.Og poket var i perfekt stand. Gode hudpleie produkter trenger ikke å være svindyre.En naturlig økologisk lipsyl til 1 dollar på iherb er mye bedre en aco til 40 kroner.Man skal ikke se på prisen,men på inholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Økologiske,miljøvennlige og naturlige ting.Donald blader ser helt nye ut,de er lest en gang og er gitt bort.Ungen var i bursdag for 2 uker siden og vi kjøpte 6 store donald poket på en brukt bokbutikk for 100 kroner for alle 6 poket.Bursdags barnet skinte av glede,han var sååå glad.Og poket var i perfekt stand. Gode hudpleie produkter trenger ikke å være svindyre.En naturlig økologisk lipsyl til 1 dollar på iherb er mye bedre en aco til 40 kroner.Man skal ikke se på prisen,men på inholdet. Jeg kjøper mye brukt selv, men det er ikke noe man gir andre. Ihvertfall ikke hvis man har folkeskikk. Anonymous poster hash: 5571c...41c 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Hva med den Søstrene Grene-butikken? De har mye fine interiørting, men også ting til barn. F.eks såper. Det er faktisk mye billig der. Anonymous poster hash: a3f04...753 1
pusen78 Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Det er utrolig mage ubrukte ting som selges på fretex som er fortsatt forseglet.Antagelivis kjøpt av de som har folkeskikk (kjøpt på salg i mars)-gitt bort i julegave-ble ikke behov for,gitt bort til fretex.Fretex er ikke en søppelfylling,det er en butikk. Hvor mange lysestaker trenger 1 menneske?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Det er utrolig mage ubrukte ting som selges på fretex som er fortsatt forseglet.Antagelivis kjøpt av de som har folkeskikk (kjøpt på salg i mars)-gitt bort i julegave-ble ikke behov for,gitt bort til fretex.Fretex er ikke en søppelfylling,det er en butikk. Hvor mange lysestaker trenger 1 menneske? Da er det bedre å gi bort en opplevelse. Anonymous poster hash: 5571c...41c
pusen78 Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 Olivia såpe(olivenolje,vann, mineralsalt) selges ikke på Nille
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #17 Skrevet 27. oktober 2013 Følg med i salgstråden her Forrige uke var det f.eks halv pris på alle spill, bøker og leker på Ark. Sånn får jeg kjøpt finere julegaver enn jeg ellers ville hatt råd til Og følg især med på salg nå i oktober/nov. For mot slutten av november/desember så skrus gjerne priser opp igjen. Anonymous poster hash: 42693...1ab
Asso Skrevet 28. oktober 2013 #18 Skrevet 28. oktober 2013 jeg har ekstremt dårlig råd, så jeg har bare råd til å gi noen få julegave i år, sånn som småsøsken og min beste veninne og mamma. men hva kan jeg kjøpe for å få ned prisen? mine søsken er 11 (jente) og 13 (gutt) min venninne er 32 og veldig glad i pynteting. er det frekt å kjøpe noe på nille? hun sier selv at hun ikke bryr seg om hvor det kommer fra, for hun veit at jeg veit hva hun liker. uff hater å ikke kunne kjøpe det jeg vil i julegave! Anonymous poster hash: 7d1ac...973 Nille har jo kjempemye fint! Spesielt nå for tiden synes jeg, så jeg ville blitt veldig glad, så lenge jeg liker pynten og at det passer =)
Gjest Offensive Pie Skrevet 28. oktober 2013 #19 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg kjøper mye brukt selv, men det er ikke noe man gir andre. Ihvertfall ikke hvis man har folkeskikk. Anonymous poster hash: 5571c...41c Vel, alt med unntak. Det finnes en del ting, som bøker som ikke lengre blir trykt eller designerklær, som det ikke er mulig å få tak i nytt. Da må det være lov å kjøpe brukt, eller? (Og ja, jeg har kjøpt en brukt gave til noen til jul. Jeg tror det er den beste gaven jeg gir bort i år.) 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #20 Skrevet 28. oktober 2013 Vel, alt med unntak. Det finnes en del ting, som bøker som ikke lengre blir trykt eller designerklær, som det ikke er mulig å få tak i nytt. Da må det være lov å kjøpe brukt, eller? (Og ja, jeg har kjøpt en brukt gave til noen til jul. Jeg tror det er den beste gaven jeg gir bort i år.) Ja, selvfølgelig, det blir noe annet. Man da vet man jo gjerne at det er noe vedkommende ønsker seg. Anonymous poster hash: 5571c...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå