Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Hjelp hjelp. Tror jeg har gjort noe skikkelig dumt, men jeg er liksom ikke sikker heller da.

For en tid tilbake skrev jeg dette innlegget http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...der=asc&start=0 ang min forelskelse. For noen uker siden tok jeg mot til meg og spurte han over sms om vi kunne møtes, jeg hadde lyst til å prate med ham. Jeg fikk svar at det kunne vi sikkert, og den 21. april møttes vi...Jeg er dessverre av den natur at jeg blir nærvøs og "plumper" liksom ut med ting. I det minste er jeg ærlig. Jeg sa rett ut "jeg liker deg veldig godt og har lyst til å bedre kjent med deg". Skal understreke at dette var en stor prestasjon av meg, dette har tatt meg 4 år å i det hele tatt si det. Det var helt jævlig! Og jeg var i grunn optimistisk p.g.a at jeg trodde jo han kanskje var forelska i meg også. Men han ble tydeligvis ganske sjokka, eller hva skal jeg si..Helt stum..Han ante ikke hva han skulle si og vi satt der et minutt uten noe å si, noe jeg tolket som IKKE veldig bra. Derfor reiste jeg meg opp og hadde i grunn tenkt å gå, det var en ydmykelse i seg selv å bare sitte der. Da sa han "nei, vent da!", så jeg satt meg ned igjen. Det virket som han hadde noe å si, men det ble stillhet igjen...Jeg visste ikke helt hva som egentlig skjedde, men jeg reiste meg opp og sa med all den verdighet jeg kunne pådrive "jeg skjønner". Deretter gikk jeg ned på treninga. Det værste var at vi skulle liksom trene en time senere! Huff, det var forferdelig å face ham etter så kort tid! Det var bare ei på treninga som visste det som hadde skjedd og sa at det så ikke ut som jeg var påvirka. Jeg hadde grått på skulderen hennes rett før trening, tørket tårene, ventet noen minutter slik at øynene ikke lenge var røde, tok på meg en slags stiv maske, latet som ingenting og gikk opp på treninga. Det var vanskelig å møte ham, å face ham. Det verste som derimot skjedde var når jeg trodde at jeg hadde kommet gjennom treninga helskinnet. En annen på treninga sa på spøk;" nå Yvonne må du ikke snu deg, "e" skifter og jeg vet du synes han er fin". Jeg trodde jeg skulle dø. Guttene på treningene liker nemlig å skifte og stå i bare boxeren å skifte mitt i treningssalen. Joda, skal si jeg ikke følte meg høy i hatten! Jeg vet i grunn ikke hvem som var mest flau "E" eller meg....

Men så har han møtt blikket mitt mye i det siste, smilt skøyeraktig og tulla (interne spøker) med meg!Og jeg veit ikke nå jeg altså hvor dette ender. Det virker liksom til tider at han faktisk kanskje føler noe, men er så usikker etter hva som hendte. Det jeg i hvertfall skal gjøre er å gi ham tid, la ham komme til meg, jeg har i grunn sagt mitt. Så, har jeg driti meg ut?

Dette er så sårt og vondt, han var liksom den jeg har vært forelska i over 4 år. Og jeg vet ikke hva som river mest i hjertet, smerten eller gleden.

Mvh Yvonne

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

:klem:

Gi han tid, for det kna jo hende han kommer til deg når han får summet seg litt. Men ellers ville jeg begynt å leve livet igjen, og sjekket ut markedet som faktisk er der ute. "Mange fisk i sjøen".

Håper det ordner seg for deg, for kjærlighetssorg er ikke noe godt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vår i luften, og kanskje har han de samme følelsene for deg. Jeg håper det.

Å nei, du har ikke driti deg ut. Du har endelig tatt mot til deg og fortalt ham hva du føler. Står respekt av det.

Skrevet

Hei hei

Føler liksom at jeg sitter igjen med en slags tomhetsfølelse. Skulle i grunn ønske at jeg på en side var uvitende, den følelsen er lettere å takle enn det som skjer nå, total forvirring. Men det er dessverre lett å være etterpåklok. Dessuten føler jeg at jeg gjorde det rette, samtidig som jeg ikke gjorde det. Huff. Dette er vanskelig...Trodde jeg liksom var forberedt. Men det viser bare at det er man jo aldri . "Sukk". Jeg må innrømme jeg også er overrasket, men jeg er ikke sikke rpå hva jeg ventet meg heller. Denne situasjonen er så ukjent på en måte.

Mvh Yvonne

Skrevet

Synes du er kjempe tøff jeg! Du har på ingen måte driti deg ut, det trenger du ikke tenke på! :)

Leste for en stund siden i min gamle dagbok om en jeg var forelsket i fra jeg var 13 til 16/17, men jeg turde aldri å si noe.... Senere har han fortalt at han var forelsket i meg men han var for sjenert til å si noe og redd for å ødelegge vennskapet vårt.

Du kan tro jeg angret på at jeg ikke hadde vært like tøff som deg!!!

Bedre å angre på noe du har gjort, enn noe du ikke har gjort, ikke sant?

LYKKE TIL :)

Gjest gjest1
Skrevet

:trøste:

Trøste klem fra meg til deg!

Synes ikke du dabba deg ut. Tøff gjordt, gi han tid. Krysser fingrene for deg.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det å vise frem følelsene sine stiller en alltid i en litt sårbar situasjon.

Og hvis en ønsker å elske eller å bli elsket så må man tørre vise

følelser. Nei jeg synes overhodet ikke du har driti deg ut. Det å fortelle

et annet menneske at en liker vedkommende er ikke galt. Nå får du også

testet ut hva slags person han er. Hvis han driter deg ut på en måte

som han burde vite sårer deg så er det han det er noe feil med og

ikke deg. Da skal du også være glad for at du fant ut det om han

får det ble for seriøst. Hvis han ikke er interessert men respekterer

deg og ikke gjør det pinelig for deg så har du gått glipp av en flott

fyr men han har hjulpet deg til å komme ut av det med hodet hevet.

En foreslo at du skal lete videre "for det er flere fisker i vannet". Jeg

synes ikke det ennå når du har vært interessert i 4 år.

Mitt første seriøse forhold med ei dame (jeg er mann) lignet

litt på dette. Jeg var i et miljø med mange av begge kjønn og

vi hadde mye moro sammen. Det var få som var i par. Plutselig

kom ei og ville ha en seriøs samtale med meg. Hun hadde vært

forelsket i meg over lenger tid og var interessert i å være sammen

med meg. Det kom bardust på meg. For det første var jeg ikke

forelsket i henne og for det andre så tror jeg ikke helt jeg hadde

tenkt igjennom muligheten for å være i et seriøst forhold

generelt sett med noen i det hele tatt.

Jeg trengte litt betenkningstid. Jeg fant ut etterpå at hun var ei flott

jente og vi ble sammen. Jeg var veldig forelsket i henne senere og

det var et av mine lengste og beste forhold.

Mine råd til deg nå er:

---La han få noe betenkningstid og ikke hold på med andre i den

tiden. I så tilfelle vil han tenke at det egentlig ikke satt så dypt og interessen

vil dermed kunne avta. Har du ventet i 4 år kan du godt vente

1-2 måneder. Forsøk å være positiv og opptre som vanlig.

---La han få litt ro og la han få ta initiativet nå. Han vet hvor du står

og han burde vite at det er han som har initiativet hvis han er interessert.

Ikke "spis han opp" med å klenge deg på han eller mase på han mange

ganger om et svar. Det er ganske skremende å bli spist opp.

---Fortell ham EN GANG (og kun EN gang men gjør det tydelig)

etter ca. en måneds tid

at du fortsatt er interessert og hvis han ikke

er interessert eller ikke klarer å bestemme seg så vil ikke du vente i all

evighet og vil lete etter andre.

---Vent med sex med han til du vet hva slags forhold dere har og

du vet at det er noe du vil ha. Det kan tenkes at han inviterer til sex en

kveld etter en fest. Kanskje det er uforpliktende for han og han ikke

mener å utnytte deg. Kanskje han tenner på deg seksuelt men ikke

mer en det. Etter å ha vært interessert i han i 4 år så tror jeg du bare

gjør det verre for deg selv hvis du har uforpliktende sex med han.

Trenger du en ONS så bør du heller finne noen andre.

Gabriel ("gammel" tidligere bruker)

Gjest 1111
Skrevet

:trøste:

Du har så absolutt ikke tabbet deg ut.

Du har vært ærlig om dine følelser - og det står det respekt av!

Ønsker deg lykke til videre, jeg skal krysse fingrene for deg.

:klem:

Skrevet

Hei hei! Takk for svar, tar en og en ting av gangen.

Det å vise frem følelsene sine stiller en alltid i en litt sårbar situasjon.

Og hvis en ønsker å elske eller å bli elsket så må man tørre vise

følelser. Nei jeg synes overhodet ikke du har driti deg ut. Det å fortelle

et annet menneske at en liker vedkommende er ikke galt. Nå får du også

testet ut hva slags person han er. Hvis han driter deg ut på en måte

som han burde vite sårer deg så er det han det er noe feil med og

ikke deg. Da skal du også være glad for at du fant ut det om han

får det ble for seriøst. Hvis han ikke er interessert men respekterer

deg og ikke gjør det pinelig for deg så har du gått glipp av en flott

fyr men han har hjulpet deg til å komme ut av det med hodet hevet.

Han har absolutt ikke driti meg ut. Han har vært høflig og grei, ikke sagt noe til noen andre. Det slik han er, trofast og til å stole på. Det er vel derfor jeg i det hele tatt turte å si det til ham. I det siste har jeg fattet en vekket interesse hos ham tror jeg, interne spøker med meg osv, noe som ikke skjedde før. Er det bra?

---La han få noe betenkningstid og ikke hold på med andre i den

tiden. I så tilfelle vil han tenke at det egentlig ikke satt så dypt og interessen

vil dermed kunne avta. Har du ventet i 4 år kan du godt vente

1-2 måneder. Forsøk å være positiv og opptre som vanlig.

Det har jeg selvsagt tenkt til, jeg har ikke sagt noe mer, har tenkt å la ham komme til meg, men fremdeles vise på en diskré måte at jeg fremdeles er forelsket i ham. Jeg kunne aldri rote med andre, jeg er ikke en slik person, det vet han. Jeg har aldri hatt en kjæreste og en affære er uaktuelt.

---La han få litt ro og la han få ta initiativet nå. Han vet hvor du står

og han burde vite at det er han som har initiativet hvis han er interessert.

Ikke "spis han opp" med å klenge deg på han eller mase på han mange

Det ville heller aldri gjort, jeg er en for sjenert person til slikt. Det er ikke slik jeg er.

---Fortell ham EN GANG (og kun EN gang men gjør det tydelig)

etter ca. en måneds tid

at du fortsatt er interessert og hvis han ikke

er interessert eller ikke klarer å bestemme seg så vil ikke du vente i all

evighet og vil lete etter andre.

Kanskje, jeg ønsker å se ann det hele. Skal på sommerleir(treningsleir) med ham i sommer, kanskje det skjer noe da.

---Vent med sex med han til du vet hva slags forhold dere har og

du vet at det er noe du vil ha. Det kan tenkes at han inviterer til sex en

kveld etter en fest. Kanskje det er uforpliktende for han og han ikke

mener å utnytte deg. Kanskje han tenner på deg seksuelt men ikke

mer en det. Etter å ha vært interessert i han i 4 år så tror jeg du bare

gjør det verre for deg selv hvis du har uforpliktende sex med han.

Trenger du en ONS så bør du heller finne noen andre.

Det ville jeg aldri gjort. Jeg har aldri hatt sex eller kysset en gutt, det er liksom ham jeg har "spart" meg til...Som sagt er en affære uaktuelt, enten venner eller kjærester, ikke noe midt i mellom.

Hva betyr ONS?

Takk for svar, det gjelder alle!

Mvh Yvonne

Skrevet

Takk takk!

One night stand kunne ikke falle meg inn en gang! Nei vet du hva. Jeg kunne aldri ha sex med noen uten følelser, slik er jeg ikke. Jeg føler det er for intimt og privat, for meg handler sex om det å elske en annen.

Mvh Yvonne

Skrevet

Tror du resgerte lit "stivt" etter at du hadde sagt det.

At du i det ene øyeblikket sa at du villebli bedre kjent med han og i neste øyeblikk virket hoven.

Han ble nok litt forvirra og prøver kansje nå og flørte med deg for å forstå om du mente det du sa :wink:

Han ville kansje si oe fint tilbake til deg, men fant ikke på noe passende liksom.

Virker ikke som om du har skremt han ivertfal.

Leker litt katt og mus nå kansje

Skrevet
Tror du resgerte lit "stivt" etter at du hadde sagt det.

At du i det ene øyeblikket sa at du villebli bedre kjent med han og i neste øyeblikk virket hoven.

Han ble nok litt forvirra og prøver kansje nå og flørte med deg for å forstå om du mente det du sa :wink:

Han ville kansje si oe fint tilbake til deg, men fant ikke på noe passende liksom.

Virker ikke som om du har skremt han ivertfal.

Leker litt katt og mus nå kansje

Nei jeg mener jeg ikke gjorde det. Jeg var nærvøs og hadde aldri gjort noe slikt før. Det var sårende i seg selv at han ikke sa noe, jeg hadde mest lyst til å gråte. Men det hadde jeg jo ikke lyst til å vise! Det virker bare patetisk. Jeg oppførte meg sivilisert, mener du jeg skulle lagt meg ned på mine knær og tilbedt ham?! Jeg var like rådvill og usikker som han!

Mvh Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...