AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg strikker et babyteppe i perlestrikk. Teppet er i utgangspunktet ensfarget, men har lyst til et form for enkelt mønster på den ene siden. Feks ved å ha lus de øverste 10 cm. Men er dette mulig når man strikker perlestrikk? Evt om det er et annet ENKELT mønster som kan passe? Det viktigste er at det ikke mæ være avansert for en strikkeamatør...Anonymous poster hash: e637b...840 Anonymous poster hash: e637b...840
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Lus blir nok rart i perlestrikk - generelt to farger og perlestrikk er vanskelig. Hva med å legge inn noen riller eller glattstrikk enten i striper eller firkanter?Anonymous poster hash: 4863a...31a 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Lus blir nok rart i perlestrikk - generelt to farger og perlestrikk er vanskelig. Hva med å legge inn noen riller eller glattstrikk enten i striper eller firkanter?Anonymous poster hash: 4863a...31a Har du noen bilder/eksempler på hva du mener? Jeg er veldig amatør... Anonymous poster hash: e637b...840
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Har aldri sett lus strikka i perlestrikk. Sånn i teorien kan det kanskje gå an, om du passer på at lusene blir vrangmasker....? Tror jeg heller ville lagt inn par striper, eller en bred stripe, om du ønsker å ha en annen farge på den ene kanten. Evt legg inn et felt med glattstrikk, og så strikk en enkelt mønsterbord der. En annen mulighet kan være et annet strukturmønster på ene kanten, havskummønster f.eks er ganske enkelt å strikke, men ser nokså imponerende ut Anonymous poster hash: 6d8e1...4cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå