waco Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Fra naturens side kan det aldri bli likestilling på dette punktet. ??? I kina blir du tvangsabortert dersom du ikke har tillatelse til å få barn, i india kan du ta abort i åttende måned, i sør-amerika er det ikke lov til å ta abort, - i norge kan du ta abort til og med tredje måned. Her har du fire ulike scenarier på hvordan man løser floken på forskjellige måter. Hva er det du mener med at fra naturens side kan det aldri bli likestilling? Snakker du om i en verden hvor abort er forbudt? Snakker du om en verden som i araberstatene hvor mannen bestemmer om det skal taes abort? Hva mener du egentlig? Mener du at det norske systemet er naturen selv? 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 ??? I kina blir du tvangsabortert dersom du ikke har tillatelse til å få barn, i india kan du ta abort i åttende måned, i sør-amerika er det ikke lov til å ta abort, - i norge kan du ta abort til og med tredje måned. Her har du fire ulike scenarier på hvordan man løser floken på forskjellige måter. Hva er det du mener med at fra naturens side kan det aldri bli likestilling? Snakker du om i en verden hvor abort er forbudt? Snakker du om en verden som i araberstatene hvor mannen bestemmer om det skal taes abort? Hva mener du egentlig? Mener du at det norske systemet er naturen selv? Det er ikke likestilt fordi det er kvinnen som bærer barnet, ikke mannen. Det burde da være pinlig åpenbart at de da ikke er likestilte på det punktet. Anonymous poster hash: c5dec...09f 17
waco Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2013 Kun kvinnen som kan bli gravide..tja.. man må en mann til for å bli gravid, så vil si de begge blir gravide jeg da.. Men hun som må bære frem barnet ja. Mannen har desverre ikke den muligheten eller valget. Så han er jo den svake part oppi det hele. Som faktisk ikke kan bestemme, og blir overkjørt. Anonymous poster hash: a6415...1a1 Dette her må jo selvfølgelig forandre seg i fremtiden. En dag vil pendelen svinge den andre veien og rettferdigheten skal igjen balanseres.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Fremtiden? Mener så tydelig å huske jeg så Arnold-muskelbunten gravid i en eller annen film som barn. Anonymous poster hash: c5dec...09f 3
waco Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2013 Det er ikke likestilt fordi det er kvinnen som bærer barnet, ikke mannen. Det burde da være pinlig åpenbart at de da ikke er likestilte på det punktet. Anonymous poster hash: c5dec...09f Jeg skjønte ikke hva du mente? Mener du at naturen ikke er likestilt derfor skal vi menneskene overstyre naturen med aborter for å skape likestilling? 1
Labbefrøken Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Nei desverre så kan det ikke bli likestilt. Men følelsene kan jo være de samme for far som for ei mor som blir tvunget til abort… Og når man i tilegg lar far gå og glede seg over barnet og venter med å si det, så synes jeg det blir fullstendig feil!! Da blir abort litt sent å komme med vel? Burde sagt det med engang hun fant ut hun ble gravid.. Anonymous poster hash: a6415...1a1 Det kan helt klart være fryktelig for far også ja, og det beste hadde vært om han fikk vite dette med engang. Men at hun skal tvinge seg selv til å gå gravid, fordi hun ikke viste hvordan hun skulle knuse verden til far, nei det er jeg ikke enig i. 1
waco Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2013 Det kan helt klart være fryktelig for far også ja, og det beste hadde vært om han fikk vite dette med engang. Men at hun skal tvinge seg selv til å gå gravid, fordi hun ikke viste hvordan hun skulle knuse verden til far, nei det er jeg ikke enig i. Men hvis en mann ikke ønsket barnet og kvinnen vil beholde, - da skal han tvinges til atten år barnebidrag var det sånn å forstå denne likestillingen deres? Hvorfor er det ikke mer likestilt at for eksempel man er to om å søke en abort fordi man var to om å pule? Hvis du og jeg har sex mener du da at du kan få bruke tre måneder på å bestemme deg hva du vil mens jeg skal ha tilsvarende tre minutter på å bestemme hva jeg vil?
Labbefrøken Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 ??? I kina blir du tvangsabortert dersom du ikke har tillatelse til å få barn, i india kan du ta abort i åttende måned, i sør-amerika er det ikke lov til å ta abort, - i norge kan du ta abort til og med tredje måned. Her har du fire ulike scenarier på hvordan man løser floken på forskjellige måter. Hva er det du mener med at fra naturens side kan det aldri bli likestilling? Snakker du om i en verden hvor abort er forbudt? Snakker du om en verden som i araberstatene hvor mannen bestemmer om det skal taes abort? Hva mener du egentlig? Mener du at det norske systemet er naturen selv? Som jeg gjorde ganske klart i teksten min så mener jeg at det ikke blir likestilling fra naturens side ettersom at det kun er kvinner som kan bli gravide og føde barn.
waco Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 27. oktober 2013 Som jeg gjorde ganske klart i teksten min så mener jeg at det ikke blir likestilling fra naturens side ettersom at det kun er kvinner som kan bli gravide og føde barn. Det er en politisk beslutning om dere kan ta abort og ikke noe gudegitt beslutning om du trodde det. Frem til 1965 måtte du søke en nemnd i norge for å ta abort, - etter 1965 måtte du ha med deg mannens underskrift for å ta en abort, etter 1978 kan du ta abort frem til tredje måned. Jeg tror at i fremtiden vil den muligheten begrense seg fordi legevitenskapen blir stadig dyktigere til å la premature barn leve. hva tror du? At nå værende definisjon på selvbestemt abort innen tredje måned vil være der for alltid og inn i evigheten? 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Som jeg gjorde ganske klart i teksten min så mener jeg at det ikke blir likestilling fra naturens side ettersom at det kun er kvinner som kan bli gravide og føde barn. Hadde abort vært ulovelig i Norge, så hadde ikke hun kunne tatt et valg selv heller.. Hadde hun funnet ut dette etter 12 mnd hadde hun heller ikke kunne tatt et valg. og måtte uansett gått gravid. Ja man kan søke om senabort, men tviler på TS hadde fått invilget det fordi det bare passer ikke henne å få barn. Men far har kjempelyst!. Det er kun de 12 første mnd mor har et valg ( og far må stå på sidelinjen) Anonymous poster hash: a6415...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Hadde abort vært ulovelig i Norge, så hadde ikke hun kunne tatt et valg selv heller.. Hadde hun funnet ut dette etter 12 mnd hadde hun heller ikke kunne tatt et valg. og måtte uansett gått gravid. Ja man kan søke om senabort, men tviler på TS hadde fått invilget det fordi det bare passer ikke henne å få barn. Men far har kjempelyst!. Det er kun de 12 første mnd mor har et valg ( og far må stå på sidelinjen) Anonymous poster hash: a6415...1a1 Mente selvsagt 12 uker.. Anonymous poster hash: a6415...1a1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Det er en politisk beslutning om dere kan ta abort og ikke noe gudegitt beslutning om du trodde det. Frem til 1965 måtte du søke en nemnd i norge for å ta abort, - etter 1965 måtte du ha med deg mannens underskrift for å ta en abort, etter 1978 kan du ta abort frem til tredje måned. Jeg tror at i fremtiden vil den muligheten begrense seg fordi legevitenskapen blir stadig dyktigere til å la premature barn leve. hva tror du? At nå værende definisjon på selvbestemt abort innen tredje måned vil være der for alltid og inn i evigheten? Og før det, brukte de strikkepinner og grønnsåpe. Selv om det ikke var lov, betydde det ikke at ingen tok abort. Og det er fremdeles kvinnen som er gravid. Anonymous poster hash: 683a9...cf6 2
Gjest Daenerys Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Tråden er ryddet for personhets. Daenerys, mod.
havoc Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg synes at holdning i Norge generelt er ganske dårlig når det kommer til abort. Emnet er mer eller mindre tabubelagt og de fleste, om ikke alle, argumenter som ikke kommer fra en kvinne blir ignorert om de ikke er politisk korrekt nok til å behage de kvinnene som roper høyst om dette. Det er mange som tror at dette er en menneskerett og ser bort i fra at dette er rent politisk, og at politikk endrer seg med tiden. 1
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 ??? I kina blir du tvangsabortert dersom du ikke har tillatelse til å få barn, i india kan du ta abort i åttende måned, i sør-amerika er det ikke lov til å ta abort, - i norge kan du ta abort til og med tredje måned. Her har du fire ulike scenarier på hvordan man løser floken på forskjellige måter. Hva er det du mener med at fra naturens side kan det aldri bli likestilling? Snakker du om i en verden hvor abort er forbudt? Snakker du om en verden som i araberstatene hvor mannen bestemmer om det skal taes abort? Hva mener du egentlig? Mener du at det norske systemet er naturen selv? Hvis menn skal kunne tvinge kvinner til å ta abort, så skal kvinner kunne tvinge menn til å sterilisere seg. 3
Bernardette Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 Og det er fremdeles kvinnen som er gravid. Og det er fremdeles et annets menneskes liv hun velger å avslutte, uten å spørre vedkomne om døden er ønsket.
Gjest Chloè Skrevet 27. oktober 2013 #17 Skrevet 27. oktober 2013 Og det er fremdeles et annets menneskes liv hun velger å avslutte, uten å spørre vedkomne om døden er ønsket. Man tar ikke et liv når man tar abort.
havoc Skrevet 27. oktober 2013 #18 Skrevet 27. oktober 2013 Man tar ikke et liv når man tar abort. Skal en subjektiv oppfatning på hva et liv er være nok for å ta abort? Allerede i fosterstadiet som så tidlig som 3-6 uker så slår hjertet. Er det et liv da? Er det like greit å ta abort innen en uke som etter to måneder? Vil det si at kvinner skal forholdet seg til en politisk satt dato for når der er OK å ta abort? De fleste Norske kvinner har ikke satt seg inn i temaet i det hele tatt fordi gjennom hele oppveksten så har samfunnet i høykor sagt at det er kvinners menneskelige rett til å ta abort og ingen andre enn dem selv og deres mening betyr noe som helst. Det er klart at når disse menneskene blir voksne så kan de ikke tale saken sin på noe annet nivå enn å si at 'nei, det ikke er å ta et liv' og favoritten 'det er hennes kropp.'
Gjest Chloè Skrevet 27. oktober 2013 #19 Skrevet 27. oktober 2013 Skal en subjektiv oppfatning på hva et liv er være nok for å ta abort? Allerede i fosterstadiet som så tidlig som 3-6 uker så slår hjertet. Er det et liv da? Er det like greit å ta abort innen en uke som etter to måneder? Vil det si at kvinner skal forholdet seg til en politisk satt dato for når der er OK å ta abort? De fleste Norske kvinner har ikke satt seg inn i temaet i det hele tatt fordi gjennom hele oppveksten så har samfunnet i høykor sagt at det er kvinners menneskelige rett til å ta abort og ingen andre enn dem selv og deres mening betyr noe som helst. Det er klart at når disse menneskene blir voksne så kan de ikke tale saken sin på noe annet nivå enn å si at 'nei, det ikke er å ta et liv' og favoritten 'det er hennes kropp.' Svaret på dine spørsmål er ja. Hva har dine foreldre og samfunnet lært deg da? At man skal tvinge en kvinne til å føde et uønsket barn?
Djungelvrål Skrevet 27. oktober 2013 #20 Skrevet 27. oktober 2013 Skal en subjektiv oppfatning på hva et liv er være nok for å ta abort? Allerede i fosterstadiet som så tidlig som 3-6 uker så slår hjertet. Er det et liv da? Er det like greit å ta abort innen en uke som etter to måneder? Vil det si at kvinner skal forholdet seg til en politisk satt dato for når der er OK å ta abort? De fleste Norske kvinner har ikke satt seg inn i temaet i det hele tatt fordi gjennom hele oppveksten så har samfunnet i høykor sagt at det er kvinners menneskelige rett til å ta abort og ingen andre enn dem selv og deres mening betyr noe som helst. Det er klart at når disse menneskene blir voksne så kan de ikke tale saken sin på noe annet nivå enn å si at 'nei, det ikke er å ta et liv' og favoritten 'det er hennes kropp.' Lett å sitte på sin høye hest når man ikke har vært i samme situasjon selv. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå