Gjest 1111 Skrevet 4. mai 2004 #1 Skrevet 4. mai 2004 Håper noen av dere har peiling på dette Jeg har tre-fire store word-dokumenter som jeg gjerne vil få lagret et sted som backup, i tilfelle virus o.l. Problemet er at jeg ikke har diskettstasjon eller cd-rom, dvs ingen mulighet til å få dem ut på disk. Så jeg tenkte jeg kunne lagre dem på Hotmail'en min, men dokumentene er rett og slett for store til å lagres eller sendes, fordi jeg ikke har betalt for ekstra lagringsplass. Noen som kan hjelpe meg? Hvor kan jeg eventuelt lagre dokumentene mine? Skulle så gjerne ha en backup i tilfelle noe skulle skje ..
Crazee Skrevet 4. mai 2004 #2 Skrevet 4. mai 2004 Dersom ISP'en din tilbyr heimsideplass, så skulle det vera problemfritt å lagra der. Sjølv om det nok er best å lage til minst ei webside i tillegg, slik at det er dennefolk ser om dei besøker, og ikkje ei liste over filene dine... Når det gjeld gratis heimesideplass du får tak i andre stadar, så står det ofte i TOS at plassen ikkje skal brukast som lagringsplass for filer, så du får vurdere korleis du ligg an der. Uansett er slike gratisplassar ikkje den tryggaste plassen å lagra ting... Kjem i tankarom eit tilbod eg leste om tidlegare, forresten. Mulig det vart kalla "XDrive"? Det var meint å brukast på den måten, som backup o.l. *Sjekkar* Jo - der er det, på www.xdrive.com - men det kostar. Skal ikkje så mange månadane til før det lønnar seg å investere i ein CD-brennar då.
Veslejenta Skrevet 4. mai 2004 #3 Skrevet 4. mai 2004 Har du prøvd å zippe dem med winzip eller lignende?
Gjest gjesta Skrevet 4. mai 2004 #4 Skrevet 4. mai 2004 Du kan jo kjøpe deg en usb-minnenøkkel. De med minst minne koster ikke all verden da... Og den er jo kjekk å ta med seg hvis man har behov.
jordbær Skrevet 5. mai 2004 #5 Skrevet 5. mai 2004 Støtter forslaget med USB-lagringsenhet, jeg. Utrolig kjekt!
Gjest 1111 Skrevet 12. mai 2004 #6 Skrevet 12. mai 2004 Takk for mange gode forslag. Har ikke så mye penger, så skulle gjerne fått lagret dokumentet uten at det trenger å koste noe. Sliter fortsatt med å finne ut hvordan jeg.. er livredd for at det skal gå skeis en dag og at jeg mister alt jeg har! Noen fler som kan hjelpe?
Gjest gjesta Skrevet 12. mai 2004 #7 Skrevet 12. mai 2004 Da jeg lagde musikk, brukte jeg å sende filene på mail (har mail med enorm kapasitet) eller via msn/irc til en jeg kjenner, og så brente han de ut til meg på cd. Men siden det er wordfiler, så er det vel kanskje noe som er litt hemmelig (dagbok eller noe), så det kan bli litt risky og sende dem til noen.
opa| Skrevet 12. mai 2004 #8 Skrevet 12. mai 2004 Du har ikke noen snille venner med eksterne lagringsenheter som zip-stasjon, cd/dvd-brenner, usb-enhet eller lignende da? Eventuelt at du oppretter en konto på f. eks www.start.no, legge de ut på ftp plassen der og får en venn til å gå inn dit, hente ut dokumentene og brenne de ut på en cd og så slette de igjen. Som de sies er det en del som skriver i betingelsene sine at det ikke skal brukes som lagringsplass, men trur ikke "onkel politi" henter deg inn hvis du bruker denne som en liten nødløsning for en kort tid. Helt trygt i forhold til at det kan forsvinne er det nok heller ikke, men jeg har selv en konto hos www.start.no i et par år hvor jeg ikke har opplevd at dokumentene forsvinner. Eller kanskje noen du kjenner allerede har slik plass et eller annet sted? Da slipper du jo selv å opprette konto hvis du får overført dokumentene til ftp plassen.
Gjest 1111 Skrevet 12. mai 2004 #9 Skrevet 12. mai 2004 Takk for hjelpen dere Jeg sendte dokumentet over til en venn via msn, den muligheten hadde jeg jo ikke tenkt på så skal han brenne det ut på en cd til meg.
Elle Melle Skrevet 12. mai 2004 #10 Skrevet 12. mai 2004 Et gratis online alternativ er Yahoo-koffert, der har man plass til all verden. http://f2.pg.briefcase.yahoo.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå