Gå til innhold

Bæsj på natta, hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel å merke skjer det sjeldent her i gården, men en og annen gang bæsjer poden på ett og et halvt på natta. Som feks i natt.

Hva gjør du hvis du oppdager bæsj når du ser til ungen før du legger deg?

Jeg skifter på ungen. Vil ikke at han skal bli sår. Men det har jo sin pris... i natt tok det tre timer før han sovnet igjen. Gjør heldigvis ikke alltid det, men denne gangen kom bleiefyllet pga mageknip.

Skal sies at jeg mer enn en gang i natt forbannet avgjørelsen om å skifte den bleia. ;)

Anonymous poster hash: f7204...91d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde alle byttet bæsjebleier så snart man har anledning, jeg.

• Liker 6
Skrevet

Jeg skiftet alltid bæsjebleier! Tenk hvor ubehagelig å sove med bæsj, samt hvor sår stumpen kan bli.

Skrevet

Selvfølgelig byttes de. Småen min gikk med ei bæsjebleie over lang tid i barnehagen og det resulterte i sopp.

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Man må skifte bleia når ungen har driti, uansett når på døgnet det er.

Endret av Badebuksa
Skrevet

Vel å merke skjer det sjeldent her i gården, men en og annen gang bæsjer poden på ett og et halvt på natta. Som feks i natt.

Hva gjør du hvis du oppdager bæsj når du ser til ungen før du legger deg?

Jeg skifter på ungen. Vil ikke at han skal bli sår. Men det har jo sin pris... i natt tok det tre timer før han sovnet igjen. Gjør heldigvis ikke alltid det, men denne gangen kom bleiefyllet pga mageknip.

Skal sies at jeg mer enn en gang i natt forbannet avgjørelsen om å skifte den bleia. ;)

Virkelig?

ungen din har mageknipe og du blir forbannet for at du må skifte bleie?

Stakkars barn!

Anonymous poster hash: 0aa6a...80e

• Liker 1
Skrevet

Bæsjbleier skiftes selvsagt med en gang, uansett hvor eller når på døgnet det er.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Skifter i halvmørketni sengen, slik at han ikke våkner helt.

• Liker 2
Skrevet

Virkelig?

ungen din har mageknipe og du blir forbannet for at du må skifte bleie?

Stakkars barn!

Anonymous poster hash: 0aa6a...80e

Hvor leser du at jeg ble sint for at han bæsjet? KG ass, alltid noen som krisemaksimerer :bond:

Jeg skrev at jeg forbannet AVGJØRELSEN om å vekke ungen med bleieskift der jeg midt på natta, drittrøtt og frustrert, brukte mer enn tre timer på å få ham til å sovne igjen.

På inget tidspunkt var jeg sint på barnet. Og jeg skifter alltid bæsjebleier når jeg oppdager dem.

• Liker 5
Skrevet

Ville gjort som Magdalene. Ikke skru på lyset og ikke gi mye oppmerksomhet. Lys og masse dulling får ungen til å våkne. :)

Skrevet

Hvor leser du at jeg ble sint for at han bæsjet? KG ass, alltid noen som krisemaksimerer :bond:

Jeg skrev at jeg forbannet AVGJØRELSEN om å vekke ungen med bleieskift der jeg midt på natta, drittrøtt og frustrert, brukte mer enn tre timer på å få ham til å sovne igjen.

På inget tidspunkt var jeg sint på barnet. Og jeg skifter alltid bæsjebleier når jeg oppdager dem.

Hvorfor forbannet du den avgjørelsen. Det var vel ikke andre alternativer enn å skifte...

Anonymous poster hash: 44092...76f

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor forbannet du den avgjørelsen. Det var vel ikke andre alternativer enn å skifte...

Hvor rasjonell er du når du blir holdt våken tre-fire timer over leggetiden din og ingenting du gjør ser ut til å få ungen til å sovne skikkelig igjen, bare halvsove og hylskrike idet du tror kysten er klar og forlater rommet?

• Liker 1
Skrevet

Hvor rasjonell er du når du blir holdt våken tre-fire timer over leggetiden din og ingenting du gjør ser ut til å få ungen til å sovne skikkelig igjen, bare halvsove og hylskrike idet du tror kysten er klar og forlater rommet?

Så du lager et innlegg som omhandler irrasjonell tankegang, for å spørre hva ville gjort hvis vi oppdaget bæsjebleie etter barnet hadde sovnet. Ok....

Skrevet

Så du lager et innlegg som omhandler irrasjonell tankegang, for å spørre hva ville gjort hvis vi oppdaget bæsjebleie etter barnet hadde sovnet. Ok....

Stått opp på feil fot i dag eller?

Anonymous poster hash: 7d27c...25b

Skrevet

Guttungen min sover så tungt at han våkner ikke av at jeg bytter bleie på han engang:p

Anonymous poster hash: 4b3d1...cf2

• Liker 1
Skrevet

Her bytter vi alltid bleie når de har bæsja, uansett tid. Jeg gjør det i halvmørket på soverommet, med våtservietter. Pappan tar han med på badet, får det ikke til i senga. Gutten sovner heldigvis etterpå uansett, men det blir mer skriking når han blir tatt med på badet.

Skrevet

Stått opp på feil fot i dag eller?

Anonymous poster hash: 7d27c...25b

Nei, men det er vel så selvsagt at man må skifte og gjør det så skånsomt som mulig. Jeg lurte faktisk på om TS faktisk ikke vet dette...

Skrevet

Ville bytte bleie... Søvnmangel for foredre hører med til småbarnsperioden...

Skrevet

Skifter den med en gang, men som sagt lengre oppe så unngår jeg sterkt lys og for mye oppmerksomhet rundt bleieskiftet. Av og til sovner han med en gang, mens andre ganger kan det ta litt tid. Vil allikevel tro det er lettere enn en baby med sår stump eller sopp.

Skrevet

Jeg ville byttet, men jeg har aldri opplevd at han har fylt opp bleia uten å våkne, så har ikke måtte ta noen beslutning egentlig. Her har jeg da tatt opp på badet, siden dette har vært snakk om de heftige tilfellene av magevirus, og da trenger jeg litt lys. Men ellers ville jeg gjort det i halvmørket på soverommet.

Men sånn uavhengig av at barnet kan bli sår, som er hovedgrunnen, vil jeg tippe en del barn våkner senere på natta eller en del tidligere om morgenen dersom de har full bleie. Sånn sett ville jeg også bare hoppet i det på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...