MissFrkFryd Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Min samboer har bestemt seg for å ikke få barn. Jeg har to fra før. Han er 35år og jeg 31år. Han sier grunnen er at han er for gammel. Personlig tror jeg grunnen er at han ikke helt takker trassen de små kan ha. Merker forskjell på han når han havner i konflikt med 5åringen og 10åringen. Logisk krangel går fint, men ulogisk som 5åringen ofte har er han ikke flink til å takle. Han sier også at han ikke har samvittighet til å sette barn til verden siden man aldri er helt sikker på at man kan holde sammen. Føler jeg ikke er den rette til å diskutere der... Ser at sambo blir rørt og lyser opp med barna mine, og han er glad i barn. Så har vanskelig med å forstå. Men forlater han ikke bare for et ønske om en til etterhvert. Jeg har jo to, så kan ikke klage. Men likevel...
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Hva skal du med en til egentlig? Anonymous poster hash: 33244...a81 6
MissFrkFryd Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Hva skal du med en til egentlig? Anonymous poster hash: 33244...a81 Jeg er glad i barn. Var mye alene med barna og ble alenemor når vesla var født. Hadde ingen støtte under svangerskap etc fra barnefaren. Har litt lyst til å oppleve det inn i noe som fungerer. Og lyst på barn med han jeg føler er den rette. Men kommer aldri til å tvinge min samboer. Klarer meg fint med de to jeg har også. Men hvorfor må jeg forsvare at jeg har lyst på flere barn. Er ikke det naturlig? Endret 27. oktober 2013 av MissFrkFryd 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg er glad i barn. Var mye alene med barna og ble alenemor når vesla var født. Hadde ingen støtte under svangerskap etc fra barnefaren. Har litt lyst til å oppleve det inn i noe som fungerer. Og lyst på barn med han jeg føler er den rette. Men kommer aldri til å tvinge min samboer. Klarer meg fint med de to jeg har også. Men hvorfor må jeg forsvare at jeg har lyst på flere barn. Er ikke det naturlig? Det var bare et spørsmål, ikke bli så hissig! Du må gjerne få 15 unger for all I care, men jeg skjønte ikke hva du skulle med en til når du hadde 2 fra før.. Dette blir jo det samme som å ha mer enn 2 par ski i mine øyne. Men nå er ikke jeg noen fan av barn under 18 år så jeg kommer nok ikke til å forstå et slikt ønske heller Anonymous poster hash: 33244...a81 2
Gjest Badebuksa Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Vil han iike ha, så sier dere stopp. Få deg katt. 10
Alina X Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Så du har lyst på en til kun for opplevelsen av å ikke være alenemor og for å ha en med han? Ikke fordi du virkelig ønsker et barn til? 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Så du har lyst på en til kun for opplevelsen av å ikke være alenemor og for å ha en med han? Ikke fordi du virkelig ønsker et barn til? Enig, det der er sært. Ikke noe godt grunnlag å bli satt til verden på synes jeg. Og hva er sjansene for at det såkalt skal fungere, når han faktisk ikke ønsker barnet? Er vel større fare for igjen å bli alenemor. Dårlig ide.Anonymous poster hash: 65e6b...d25 11
MissFrkFryd Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2013 Enig, det der er sært. Ikke noe godt grunnlag å bli satt til verden på synes jeg. Og hva er sjansene for at det såkalt skal fungere, når han faktisk ikke ønsker barnet? Er vel større fare for igjen å bli alenemor. Dårlig ide.Anonymous poster hash: 65e6b...d25 Dumt å prøve å forklare seg når ikke alt blir lest. Jeg er glad i barn og har ønske om flere. Og det andre kommer oppå. Men nå var det egentlig ikke mine ønsker jeg ønsket analysert her... Klarer meg fint med to. Men sambo vil ikke prate om det. Føler egentlig ikke at han gir meg rett svar. Vil bare forstå.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Du føler at han ikke gir deg rett svar, mener du at du sitter på fasiten? Hvorfor tror du ikke på han når han forteller deg grunnen? Hva er rett svar? Det er ikke alle som ønsker seg barn. Det behøver ikke å ligge noe mer bak det enn at man rett og slett ikke har det ønsket. Anonymous poster hash: 76961...a82 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Min samboer har bestemt seg for å ikke få barn. Jeg har to fra før. Han er 35år og jeg 31år. Han sier grunnen er at han er for gammel. Personlig tror jeg grunnen er at han ikke helt takker trassen de små kan ha. Merker forskjell på han når han havner i konflikt med 5åringen og 10åringen. Logisk krangel går fint, men ulogisk som 5åringen ofte har er han ikke flink til å takle.Han sier også at han ikke har samvittighet til å sette barn til verden siden man aldri er helt sikker på at man kan holde sammen. Føler jeg ikke er den rette til å diskutere der... Ser at sambo blir rørt og lyser opp med barna mine, og han er glad i barn. Så har vanskelig med å forstå. Men forlater han ikke bare for et ønske om en til etterhvert. Jeg har jo to, så kan ikke klage. Men likevel... Dette hadde fått meg til å stusse. Er han ikke sikker på at dere skal holde sammen..? Ja, jeg vet at ting kan skje, men jeg er avhengig av at begge i forholdet virkelig har tro på det. Anonymous poster hash: 3bf4b...7b8 4
Gjest BettyBoop Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Min samboer har bestemt seg for å ikke få barn. Jeg har to fra før. Han er 35år og jeg 31år. Han sier grunnen er at han er for gammel. Personlig tror jeg grunnen er at han ikke helt takker trassen de små kan ha. Merker forskjell på han når han havner i konflikt med 5åringen og 10åringen. Logisk krangel går fint, men ulogisk som 5åringen ofte har er han ikke flink til å takle. Han sier også at han ikke har samvittighet til å sette barn til verden siden man aldri er helt sikker på at man kan holde sammen. Føler jeg ikke er den rette til å diskutere der... Ser at sambo blir rørt og lyser opp med barna mine, og han er glad i barn. Så har vanskelig med å forstå. Men forlater han ikke bare for et ønske om en til etterhvert. Jeg har jo to, så kan ikke klage. Men likevel...du har da to barn allerede... hadd2 forstått deg mer om du ikke hadde unger 1
MissFrkFryd Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 27. oktober 2013 Du føler at han ikke gir deg rett svar, mener du at du sitter på fasiten? Hvorfor tror du ikke på han når han forteller deg grunnen? Hva er rett svar? Det er ikke alle som ønsker seg barn. Det behøver ikke å ligge noe mer bak det enn at man rett og slett ikke har det ønsket. Anonymous poster hash: 76961...a82 Nei, men vi får ikke pratet ordentlig ut om det. Jeg har behov for å få frem mitt og, før vi legger det på hyllen.. Men ønsker om å være der for mine er tilstede, så får det liksom ikke til å henge sammen at han ikke vil ha egne..
MissFrkFryd Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 27. oktober 2013 Dette hadde fått meg til å stusse. Er han ikke sikker på at dere skal holde sammen..? Ja, jeg vet at ting kan skje, men jeg er avhengig av at begge i forholdet virkelig har tro på det.Anonymous poster hash: 3bf4b...7b8 Jo da, jeg tror han har trua på oss. Har pratet om giftermål. Han har aldri vært forlovet før..
MissFrkFryd Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #14 Skrevet 27. oktober 2013 du har da to barn allerede... hadd2 forstått deg mer om du ikke hadde unger Så har man to så skal man ikke ønske flere, er det det du mener? Er det så unaturlig å ønske seg barn med den man elsker når man ønsker flere uavhengig av dette..? 2
Gjest åffårno Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Hm......utfra hva han sier til deg virker det for meg som om han har tvil om mer enn barn. Det virker som om han står med en fot innafor og en utenfor - det er vel noe dere må avklare lenge før diskusjon om barn kommer. Selv om jeg jo i prinsippet er enig med ham at man selvsagt aldri har noen garanti. Men dette er stort sett noe man opplever som et reellt argument først når man til tider/ofte vurderer å gå ut av et forhold - ikke når man har klare intensjoner, motivasjon og ønsker for å bli. 2
Berit Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 Personlig tror jeg grunnen er at han ikke helt takker trassen de små kan ha. Den grunnen, og den enkle grunnen at han sier at han ikke vil ha, synes jeg er mer enn grunn nok til å akseptere det og ikke "mase" mer om det. 7
MissFrkFryd Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #17 Skrevet 27. oktober 2013 Hm......utfra hva han sier til deg virker det for meg som om han har tvil om mer enn barn. Det virker som om han står med en fot innafor og en utenfor - det er vel noe dere må avklare lenge før diskusjon om barn kommer. Selv om jeg jo i prinsippet er enig med ham at man selvsagt aldri har noen garanti. Men dette er stort sett noe man opplever som et reellt argument først når man til tider/ofte vurderer å gå ut av et forhold - ikke når man har klare intensjoner, motivasjon og ønsker for å bli. Nei faktisk så tror jeg ikke han har tvil. Vi har det veldig fint sammen. Men virker som om han ikke sier sannheten ang barn. Blir nervøs og trekker seg vekk.. Men jeg vil prate ordentlig om det før vi legger det helt på hyllen.. :-/
MissFrkFryd Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #18 Skrevet 27. oktober 2013 Den grunnen, og den enkle grunnen at han sier at han ikke vil ha, synes jeg er mer enn grunn nok til å akseptere det og ikke "mase" mer om det. Jeg maser ikke heller. Men er jo andre som spørr Bl.a. Men har sagt jeg ikke føler meg ferdig med det når han ikke vil høre mitt.
Gjest åffårno Skrevet 27. oktober 2013 #19 Skrevet 27. oktober 2013 Nei faktisk så tror jeg ikke han har tvil. Vi har det veldig fint sammen. Men virker som om han ikke sier sannheten ang barn. Blir nervøs og trekker seg vekk.. Men jeg vil prate ordentlig om det før vi legger det helt på hyllen.. :-/ Det kan godt være, altså. Men jeg ville likevel benyttet anledning til å ha en skikkelig opprydding i det meste. Det at noen snakker om frieri er dessverre ikke alltid utfra reflekterte standpunkt, det er for mange også et ønske om at man vil få det til å funke. Og slik blir jo mange både gift og får barn, med en noe feil motivasjon. Du har og feil motivasjon her og nå - og er nok villig til å få det bare han "går med på det". Det må du reflektere over om er en god idè, det er jo du som blir sittende som alenemor med 3 barn om dette ikke er ekstremt gjennomtenkt og veldig ønskelig fra begge parter. 2
Berit Skrevet 27. oktober 2013 #20 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg maser ikke heller. Men er jo andre som spørr Bl.a. Men har sagt jeg ikke føler meg ferdig med det når han ikke vil høre mitt. Jeg synes likevel at det å sette barn til verden er så viktig at begge skal være 100% villige. Og dersom den ene er usikker, synes jeg ikke at det er rett å sette barn til verden. Hadde vært vanskeligere og mer et tema, tenker jeg, om du ikke hadde noen barn fra før og ønsket det sterkt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå