AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hver morgen når jeg tenner i ovnen lurer jeg på dette. Hva er mer miljøvennlig - fyrsHva er mer miljøvennlig - fyrstikk eller lighter?tikk eller lighter? Fyrstikker er enkle å lage, inneholder og pakkes i fornybare ressurser, men har også noe svovel på seg. Lighterlages av petroleumsprodukt (gass og plast) samt meget forurensende metall. Men den varer kolossalt mye lenger. Nå...hva er best?Anonymous poster hash: 97192...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Del Skrevet 27. oktober 2013 Dette spørsmålet synes jeg du skal sende til noen som jobber med miljø/bærekraft/energisparing. Og så poste svaret her. Hadde vært spennende å vite. Enøk vet kanskje, eller kan henvise til noen som vet? Anonymous poster hash: 77811...d4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 27. oktober 2013 #3 Del Skrevet 27. oktober 2013 Det kommer jo litt ann på hvor mye materiale det går for å lage en fyrstikkeske vs en lighter? Man kan jo tenke at ligher kan vare evig, at man kan kjøpe lightergass, men da kommer jo det jo mer bruk av materiale der igjen. Fyratikkesker er jo lagd av papir(?) og fyrstikkene av tre og jeg finner fyrstikker mer smarte. Det minner litt som å tenne fakler som vi har gjort i alle år hehe.. Jeg vil uansett tro fyrstikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #4 Del Skrevet 27. oktober 2013 Fyrstikker over sånne vanlige engangslightere. Det er jo ikke bare selve bruken, men også produksjonen. Det krever jo mye mer å produsere en plastikklighter, og den bruker jo mange hundre år mer på å brytes ned.Anonymous poster hash: 3e95d...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå