Gå til innhold

Fortelle ny kjæreste om fortid med kompis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter i et lite fortelle eller ikke fortelle-dilemma.

Det har seg slik at for om lag et og et halvt år siden møtte en veldig hyggelig fyr som jeg raskt ble venn med. La oss kalle ham Adrian. Etter en stund begynte vi å date, men etter bare en måned innså vi begge at vi passet bedre som venner og gikk tilbake til det uten problemer.

Denne kompisen, Adrian, har siden fått seg dame og samboer, og jeg fikk meg kjæreste for 3 mnd siden. Adrian og jeg omgås mye på skolen, har god kontakt og kunne, før jeg fikk meg type, fint møtes og ta en øl eller spise jordbær i parken. Jeg vet ikke om dama hans vet om fortiden vår og jeg synes det blir kleint å spørre da det faktisk ikke er en greie mer.

Men nå lurer jeg på...burde jeg fortelle kjæresten min om den måneden Adrian og jeg datet? Han vet vi er kompiser, men jeg tror ikke han hadde likt at vi fremdeles hang sammen om han visste at vi hadde vært intime et fåtall ganger for et år siden.

Har spurt ene bestevenninnen min som også kjenner Adrian godt, men hun syntes også det er et vanskelig emne. Tror også kjæresten min synes det hadde vært rart om jeg plutselig hadde kuttet ut Adrian, da han vet vi er gode venner og aldri har fått inntrykk av noe annet.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 7e41e...10e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør fortelle kjæresten din sannheten før han finner det ut selv.

• Liker 6
Skrevet

Har du hatt sex med denne mannen? Hvis ja, så bør kjæresten vite det. De er kamerater og alle ville visst noe slikt.

Anonymous poster hash: 335c6...84d
Skrevet

Jeg tror du bør fortelle kjæresten din sannheten før han finner det ut selv.

Har du hatt sex med denne mannen? Hvis ja, så bør kjæresten vite det. De er kamerater og alle ville visst noe slikt.

Anonymous poster hash: 335c6...84d

Takk for svar.

De er ikke kompiser de to, bare for å presisere (ikke at det gjør noe, men).

Kjæresten min er utenlands frem til jul, og jeg vil ikke si noe over Skype, redd for at det kan skape misforståelser...avstandsforhold er vanskelig nok fra før.

Det er virkelig, virkelig ingenting mellom Adrian og meg nå, har ikke vært det siden vi bestemte oss for å avslutte i mai i fjor.

Hvordan bør jeg legge det frem når vi møtes neste gang?

Skrevet

Han kommer til å finne det ut på sikt dersom det blir alvor mellom dere. Blir det ikke noe langvarig kan det hende det går, men du går neppe inn i dette uten ambisjoner om at det skal kunne vare.

Du tror kanskje ikke nå at det vil komme opp, men sånt kommer frem til slutt. Si det nå fremfor å grue deg til denne samtalen fremover.

Anonymous poster hash: f57d1...a92
Skrevet

Og ja, vi har hatt sex ca 5 ganger.

Skrevet (endret)

Jeg ser den biten med at dere kun er venner, og det er ikke noe galt i det. Problemet her er at kjæresten din kan misforstå vennskapet deres om han finner ut at dere har vært til sengs. Husk at det kan vanke merkelige tanker og forestillinger i en kjærestes hode, tanker som ikke alltid er rasjonelle. Han vil kanskje automatisk tro at du "skjuler noe" - men det kan også hende at han ikke bryr seg nevneverdig. Reaksjonen hans bør du finne ut av ved å fortelle ham det selv. Ta det når han kommer hjem, ved en anledning som føles riktig.

Endret av Juvel
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ser den biten med at dere kun er venner, og det er ikke noe galt i det. Problemet her er at kjæresten din kan misforstå vennskapet deres om han finner ut at dere har vært til sengs. Husk at det kan vanke merkelige tanker og forestillinger i en kjærestes hode, tanker som ikke alltid er rasjonelle. Han vil kanskje automatisk tro at du "skjuler noe" - men det kan også hende at han ikke bryr seg nevneverdig. Reaksjonen hans bør du finne ut av ved å fortelle ham det selv. Ta det når han kommer hjem, ved en anledning som føles riktig.

Takk for fint og konstruktivt svar :)

Ja, jeg burde si noe...hadde jo sikkert hatt masse rare tanker i hodet selv om det var tilfellet med ham og hans venninne.

Jeg ser virkelig for meg en fremtid med kjæresten min, jeg er 26 og han er 28 så vi leker ikke butikk.

Kjenner at jeg gruer meg for reaksjonen hans, skulle ønske jeg hadde sagt noe før :(

Skrevet

Det er lov å grue seg, men her må du nesten ta sats og hoppe i det når anledningen er riktig. Prøv å fokuser på at han mest sannsynlig vil sette pris på at du forteller ham dette selv, og at du ikke ønsker å skjule noe. Lykke til, jeg håper og tror at han vil ta dette pent :) Jeg setter stor pris på at min kjæreste er ærlig, selv når han av og til forteller meg ting jeg ikke liker å høre.

• Liker 2
Skrevet

Har selv en kamerat som jeg "data" tidligere og hadde sex med, men så fant vi ut at vi ikke passa sammen. Vi treffes ikke så mye lenger siden begge flytta til forskjellige byer, men vi møtes jo innimellom og er gode venner.

Men det er bare det vi er nå, venner. Jeg kunne aldri tenkt meg å begynne å date han igjen eller ha sex med han igjen.. Det er jo en grunn til at vi endte opp som bare venner.

Jeg har ikke sagt noe til kjæresten min om det, og jeg ser heller ikke behovet. Det er ikke noen grunn til å påpeke det når man ikke har noen spesielle intensjoner i forhold til det. Jeg tror ikke kjæresten min hadde blitt engstelig/sjalu men kan jo hende. Og jeg ser ingen grunn til å informere han om sånn når det eneste som kan skje er at han Evt blir sjalu uten at han trenger å være det.

Jeg går jo ikke rundt og peker på alle de jeg hadde sex med før vi ble sammen heller.

Sånn tenker jeg hvertfall. Jeg vet ikke om jeg hadde syns det var så interessant å høre historier om kjærestens ekser heller. Jeg vet godt at han har hatt ekskjærester, vært på flørtern, hatt sex.. De fleste har det, men det trengs ikke å utdypes..

Men det er jo opp til deg selv.

• Liker 3
Skrevet

Takk for innspill, Kjempeliten.

Jeg er virkelig forvirra for jeg tror ikke jeg ville ha visst dersom det var omvendt. Vet kjæresten min har hatt en one night stand før han møtte meg, men jeg har ikke spurt hvem det var og da jeg bevegde meg inn på temaet om hvem det var så ombestemte jeg meg og fortalte ham at jeg ikke ville vite. Oddsen er stor for at det er en studievenninne av ham, men jeg vil virkelig ikke vite.

Jeg tror nok ikke det er spesielt stor sjans for at han får vite om det fra andre, da kun bestevenninnene mine og 1 person fra skolen vet om det. Men nå kjenner jeg det gnager og jeg synes å huske at jeg en gang har sagt at jeg og Adrian alltid kun hadde vært venner...

Det er jo egentlig en ikke-greie, men jeg vil jo være ærlig om ting som betyr noe, men samtidig så betydde jo ikke dette noe...

Argh :(

Skrevet

Synes det er veldig rart at du ikke nevnte at dere har hatt sex i første innlegget, det er det som betyr "alt" her.

Anonymous poster hash: adfef...eb3
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har en forhenværende elsker i min vennekrets, som ingen vet om. Vi hadde et hemmelig forhold i halvannet år, og absolutt ingen vet om det. Da de ble slutt lovet vi hverandre at ingen skulle få vite om det heller. Han har samboer nå som ikke vet noenting om oss, jeg har samboer som heller ikke vet noe. Og slik vil vi ha det. Vi treffer hverandre og hverandres samboere støtt og stadig, det er vanskelig å holde maska noen ganger men det går. Den seksuelle kjemien mellom oss er fortsatt dristerk men vi er så klart trofaste. Og ingen vet noe. En spesiell situasjon.

Anonymous poster hash: cd0d4...3a9
Skrevet

Synes det er veldig rart at du ikke nevnte at dere har hatt sex i første innlegget, det er det som betyr "alt" her.

Jeg sa vi hadde vært intime et fåtall ganger. Hvorfor har det noe å si om vi har hatt sex? Hadde det ikke telt om kun hadde klina i en måned?

Skrevet

Jeg har en forhenværende elsker i min vennekrets, som ingen vet om. Vi hadde et hemmelig forhold i halvannet år, og absolutt ingen vet om det. Da de ble slutt lovet vi hverandre at ingen skulle få vite om det heller. Han har samboer nå som ikke vet noenting om oss, jeg har samboer som heller ikke vet noe. Og slik vil vi ha det. Vi treffer hverandre og hverandres samboere støtt og stadig, det er vanskelig å holde maska noen ganger men det går. Den seksuelle kjemien mellom oss er fortsatt dristerk men vi er så klart trofaste. Og ingen vet noe. En spesiell situasjon.

Her er det null seksuell kjemi, kun kompiserier. Jeg er veldig glad i Adrian, men kun som en venn...eller mer som en bror egentlig. Det var derfor det ikke funka mellom oss, det var bare vennskap.

Skrevet

Jeg sa vi hadde vært intime et fåtall ganger. Hvorfor har det noe å si om vi har hatt sex? Hadde det ikke telt om kun hadde klina i en måned?

Jeg gjetta meg fram til at du mente sex, ellers hadde du bare sagt at dere hadde kyssa/klina. Kyss er ikke helt uten betydning det heller, men sex ligger på et helt annet nivå og er mer avgjørende for om du skal fortelle om dette.

Sier ikke at du dermed skal fortelle dette. Mest sannsynlig blir det feil uansett, enten du forteller eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjetta meg fram til at du mente sex, ellers hadde du bare sagt at dere hadde kyssa/klina. Kyss er ikke helt uten betydning det heller, men sex ligger på et helt annet nivå og er mer avgjørende for om du skal fortelle om dette.

Sier ikke at du dermed skal fortelle dette. Mest sannsynlig blir det feil uansett, enten du forteller eller ikke.

Jeg vet...føler det blir feil å holde kjeft og det blir feil å si noe...

Skrevet

Jeg tenker at det ikke så har så mye å si om dere hadde -sex- eller ikke, hvis dere var mer intime enn å bare kline litt på fest et par ganger lissom. Jeg ville så absolutt visst om det dersom det var meg. Jeg har spurt sambis om alle han har vært involvert med og sagt ganske klart at jeg aldri hadde tilgitt han om noe skulle komme frem i etterkant. Han på sin side har sagt at han ikke behøver å vite alt. Han vet at det eksisterer en fyr jeg hadde et sånt her forhold til men han vet ikke hvem det er.

Skrevet

Jeg tenker at det ikke så har så mye å si om dere hadde -sex- eller ikke, hvis dere var mer intime enn å bare kline litt på fest et par ganger lissom. Jeg ville så absolutt visst om det dersom det var meg. Jeg har spurt sambis om alle han har vært involvert med og sagt ganske klart at jeg aldri hadde tilgitt han om noe skulle komme frem i etterkant. Han på sin side har sagt at han ikke behøver å vite alt. Han vet at det eksisterer en fyr jeg hadde et sånt her forhold til men han vet ikke hvem det er.

Okei...så du mener at jeg burde spørre ham først om han vil vite og så ta det deretter?

Skrevet

Noen flere som har innspill?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...