Gå til innhold

Til dere menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare at dere skal svare på et spørsmål :)

Kan dere bli forelsket og elske en dame? Eller vil dere "gå videre til neste dame for å spre genene deres" etter at dere er ferdig med en dame?

Jeg tror personlig at menn flest kan få minst like sterke følelser som kvinner, men jeg så en mann som mente at INGEN menn kan få følelser for kvinner, og at alt handlet om sex.

Anonymous poster hash: b8338...2ea
Videoannonse
Annonse
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Da har du snakket med en pjokk (ikke mann) som mangler kontakt med sitt indre følelsesliv. Selvfølgelig kan vi menn elske andre mennesker. Å tro noe annet blir absurd.

• Liker 6
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Du vil sikkert ikke ha svar fra en kvinne, men jeg må bare si at jeg synes det er utrolig at du ser deg nødt til å spørre om dette.

Endret av Raindrops
  • Liker 8
Skrevet

Kan dere bli forelsket og elske en dame? Eller vil dere "gå videre til neste dame for å spre genene deres" etter at dere er ferdig med en dame?

Begge deler, på en måte. Ikke at jeg hadde vært utro eller noe, men dersom jeg hadde en kjæreste som tok med andre kvinner hjem til meg, ville jeg nok ikke ha sagt nei. Det er bare en liten greie langt inne i bakhodet et sted, men ikke noe som overstyrer alt annet, som f.eks. det at man bryr seg om et annet menneske.

Anonymous poster hash: 2c719...a55

Gjest Malanthor
Skrevet

Du tuller jo bare her, du trenger da virkerlig ikke og spørre om dette.

Selfølgelig kan vi bli forelsket og elske, og nei jeg har aldri følt noe behov for og spre genene mine rundt.

Bare fordi det finns en og annen gærning så betyr ikke dette noe for det store flertallet. Det finns sikkert merkelige kvinner som mener merkelige ting også men jeg går da ikke rundt og spør deg og andre kvinner om dette er slik dere også gjør :P

Skrevet

Tror du vil finne at mange menn er ganske følsomme. Er vel bare det at man ikke viser det/slipper folk så lett inn.

Skrevet

Har null interesse av å spre genene mine rundt, føler meg mer følsom enn de fleste jenter jeg har vært med, og vil ha et fast forhold til en jente

Skrevet

Ønsket om å spre genene, er et huleboerinstinkt som har dukket opp igjen, som en slags genetisk unnskyldning for at man ikke klarer å takke nei til seksuelle fristelser, som det er mange av i et moderne samfunn.

Sex hører til i et forhold, men et forhold knytter to mennesker sammen, ikke to kjønnsorgan. Tror faktisk følelsene en mann har, ofte er enda sterkere enn kvinnens, spesielt i starten av et forhold. Etterhvert kan han bli rastløs og litt for høy på seg selv, og kanskje søke i flere retninger, det er da arbeidet starter, for begge to, alle forhold krever noe innsats.

Å drømme om at mannen slår seg til ro tror jeg er feil, det er som å drømme om at dere skal bli feite sammen. Han kan godt være trofast uten å slå seg til ro, det handler mer om tillit, og at begge gir hverandre energi, inspirasjon og felles gleder.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil bare at dere skal svare på et spørsmål :)

Jeg tror personlig at menn flest kan få minst like sterke følelser som kvinner, men jeg så en mann som mente at INGEN menn kan få følelser for kvinner, og at alt handlet om sex.

Anonymous poster hash: b8338...2ea

Jeg var i et forhold i over 10 år. Forholdet skrantet i mange år og var så absolutt ikke bra for meg.. Etter iherdig jobbing og etter å ha gjort mitt desidert beste for å få det til å fungere igjen, så måtte jeg innse at det ikke fungerte.

Jeg har brukt lang tid på å hente meg inn igjen, men er klar igjen nå.

Jeg bruker lang tid på å finne meg noen igjen, men når jeg først gjør det, så gir jeg ikke slipp så fort.

Jeg har så definitivt ikke noe behov for å "spre genene mine". Har aldri skjønt greia med det der :-P.

Kommer nok til å gå samme veien igjen, men kommer til å passe på at det er ei som er i stand til å jobbe litt med forholdet i stedet for å bare benytte seg av godene hun får av meg.

Anonymous poster hash: e293b...886

Skrevet

Jeg er mann 37 og synes denne personen her oppsummert det bra.

"Har null interesse av å spre genene mine rundt, føler meg mer følsom enn de fleste jenter jeg har vært med, og vil ha et fast forhold til en jente"

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen av all generaliseringen mange her gjør av menn, men jeg skjønner det jo på en måte at det blir generalisert når jeg leser hva folk går igjennom.

Anonymous poster hash: 69f66...bbd
Skrevet

Det går fint og få sterke følelser for en kvinne. Uten tvil.

Skrevet

Ønsket om å spre genene, er et huleboerinstinkt som har dukket opp igjen, som en slags genetisk unnskyldning for at man ikke klarer å takke nei til seksuelle fristelser, som det er mange av i et moderne samfunn.

Sex hører til i et forhold, men et forhold knytter to mennesker sammen, ikke to kjønnsorgan. Tror faktisk følelsene en mann har, ofte er enda sterkere enn kvinnens, spesielt i starten av et forhold. Etterhvert kan han bli rastløs og litt for høy på seg selv, og kanskje søke i flere retninger, det er da arbeidet starter, for begge to, alle forhold krever noe innsats.

Å drømme om at mannen slår seg til ro tror jeg er feil, det er som å drømme om at dere skal bli feite sammen. Han kan godt være trofast uten å slå seg til ro, det handler mer om tillit, og at begge gir hverandre energi, inspirasjon og felles gleder.

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 08c48...38e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...