Gå til innhold

Teit julegave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor langt vekk, men skal selvfølgelig hjem i julen. Kommer hjem rett før julaften så må kjøpe alle gavene på studiestedet.

Jeg har en pappa som det er veldig vanskelig å kjøpe gave til, men etter familieferien i sommer ser jeg at han helt klart kunne trenge en ny koffert!

Er det veldig dårlig/kjipt/teit om jeg kjøper koffert her og pakker de andres julegaver oppi? Kofferten blir jo da brukt på en flytur....

Han er en veldig god pappa, som i utgangspunktet bare ønsker seg "snille barn" - så jeg vet det ikke kommer til å bli noe drama. Men jeg lurer alikevel på om dette forslaget er feil.

Og hvordan overrekker jeg den isåfall? Bare "her er gaven din", eller kan man putte en lettbrukt (dyr og fin) koffert med sløyfe under juletreet?

Anonymous poster hash: 85469...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, litt vanskelig det der. Tror jeg hadde gjort som du sa, og vaska hjulene(om det er trillekoffert) når du kom hjem, og tatt ett band rundt den. Lage den litt fin.

Anonymous poster hash: 2631c...854
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan jo legges i en pappeske og deretter pakkes inn?

Anonymous poster hash: 03fae...844
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke til å pakke den kofferten i en annen koffert da?

Tror selv jeg hadde blitt bittelitt skuffet om jeg hadde fått en koffert som hadde vært brukt. De blir jo ikke behandlet særlig bra på flyplassen så.

Anonymous poster hash: 3f141...de1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Slik som de behandler koffertene, kan du risikere at kofferten blir både oppripet, får ødelagt et hjul, og slitasjeskader på turen. Nei, pakk den inn i en pappeske og papir, evt med plast rundt. Eller hør om muligheten for å ta den med ombord selv, inne på cabin. (lite trolig at det går, men) Ikke gi en brukt koffert i gave.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk nettopp en ny koffert og etter en gangs bruk så den ganske brukt ut (hadde fått en ripe, og hjulene var slitt) så å få en koffert i den standen hadde jeg synes var litt kjipt..

men kommer jo an på hva slags koffert dette er, min var i hard plast.

men synes generelt om du kan se at den har vært i bruk at du ikke skal gi den bort.

Anonymous poster hash: 9cb21...c61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan moren din kjøpe koffert til faren din for deg? Under treet kan han få en liten pakke med bilde av en koffert i feks, så blir det ikke så opplagt hva han får.

Anonymous poster hash: 02404...117
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fryktelig kravstore dere er. Jeg hadde bare blitt glad om kofferten var brukt fornuftig.

Om min unge studerte og måtte betale ekstra for å få gavene hjem fordi jeg skulle ha en fin ubrukt gave. Da hadde jeg skammet meg.

Men nå kommer jeg til å få en lest bok med bånd rundt denne jula også. Og jeg setter pris på den, for det er tanken som teller!

Anonymous poster hash: 816bc...4fa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, dette ble vanskelig. Tingen er at kofferten står her allerede, og jeg syns selv jeg var litt genial når jeg fant en så nyttig gave til han! Men så fikk jeg plutselig kalde føtter...

Kan ikke putte den oppi en annen koffert eller ta den med i kabinen, da den er stor. Kan ikke spørre moren min om å handle julegave til faren min da de er skilt, men hun kan sikkert bistå i å "skjule" den fra flyplassen og frem til julaften.

Vet at han kommer til å sette pris på "hvasomhelst", men jeg er litt redd tantene mine ville reagert som dere her. Derfor jeg isåfall ville kviet meg for å puttet den under treet i deres hus.

Så det blir vel engangsbrukt eller returnert til uka. Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som pappa ville jeg vært kjempeglad. Dersom gaven til meg kunne hjulpet deg med å få gavene dine hjem til jul ville jeg blitt glad. Vi er foreldrene deres, vi vil at dere skal ha det bra, vi vil at livet deres skal være enkelt. Vi blir kjempeglade når vi kan hjelpe dere.

Endret av Bjørkeris
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, dette ble vanskelig. Tingen er at kofferten står her allerede, og jeg syns selv jeg var litt genial når jeg fant en så nyttig gave til han! Men så fikk jeg plutselig kalde føtter...

Kan ikke putte den oppi en annen koffert eller ta den med i kabinen, da den er stor. Kan ikke spørre moren min om å handle julegave til faren min da de er skilt, men hun kan sikkert bistå i å "skjule" den fra flyplassen og frem til julaften.

Vet at han kommer til å sette pris på "hvasomhelst", men jeg er litt redd tantene mine ville reagert som dere her. Derfor jeg isåfall ville kviet meg for å puttet den under treet i deres hus.

Så det blir vel engangsbrukt eller returnert til uka. Takker for alle svar.

Dersom du allerede har kjøpt den, så bruk den hjem. Kan du kanskje polstre utsatte steder på kofferten? Bobleplast og gaffatape rundt hjulene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du allerede har kjøpt den, så bruk den hjem. Kan du kanskje polstre utsatte steder på kofferten? Bobleplast og gaffatape rundt hjulene?

Takk for råd. Tenkte også å ta av lappene og garantien så jeg kan legge de ved i kortet.

Hvis ikke jeg ombestemmer meg da. Fint med denne tråden, jeg føler jeg får både foreldreperspektiv og tanteperspektiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel.. Jeg er ikke noen foreldre enda, men jeg hadde da ikke brydd meg om den var brukt en gang. Den skal jo brukes mange ganger etter det, så jeg hadde ikke brydd meg. Jeg vet også med sikkerhet at mine foreldre hadde heller ikke brydd seg. Hadde det vært meg derimot, så hadde jeg pakket kofferten inn i plast før jeg sendte den og heller løftet den inn og ut av flyplassen enn å trille den. Hardplast (sånn gjennomsiktig) og gaffateip, sett lappene ut på der igjen. Har da sett flere ganger på flyplassen at de sender barnevogner pakket inn slik, så det kan jo umulig være et problem - man ser jo kofferten igjennom plasten. Du kan jo eventuelt ringe flyplassen først og høre om det går greit. Så får du moren din til å hente kofferten på flyplassen - problem solved og kofferten ser ny ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en fin gave, som viser at du har tenkt på noe som virkelig kan passe han! Og han setter nok pris på det, også setter han nok pris på at du har tatt deg bryet med å skaffe den og få den hjem. Så du kan da fint gjøre det :) du kan polstre kofferten på alle mulige måter så den holder seg fin :)

Dersom du lander på å returnere den så går det an å bestille på nett, og få den levert til postkontor i nærheten av faren din, og hente den like før jul :) men jeg mener ikke at det burde være nødvendig altså!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som de andre foreslår, polstre den så godt du kan. Regner med at faren din blir kjempeglad.

Men er veldig lurt å polstre litt ekstra, da det er utrolig hvordan de kan ødelegge en koffert. Sist koffert jeg kjøpte var en fin, dyr Carlton koffert. Og på tur 2 ble det en skikkelig stor sprekk i plastikken på kofferten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er far selv, til voksne barn.

Jeg ville blitt glad for dette, men det er du som kjenner din far best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Notabene har de kofferttrekk! Sånt ganske holdbart trekk i tøy man kan ta over kofferten, og de finnes i tre forskjellige størrelser! Dette beskytter kofferten veldig, og det kan nok hjelpe deg sånn at du ikke føler den ser brukt ut når du har den under treet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Notabene har de kofferttrekk! Sånt ganske holdbart trekk i tøy man kan ta over kofferten, og de finnes i tre forskjellige størrelser! Dette beskytter kofferten veldig, og det kan nok hjelpe deg sånn at du ikke føler den ser brukt ut når du har den under treet :)

Veldig lurt tips. Man kan jo tape plastposer rundt omkring på kofferten også for å beskytte den mest mulig.

Syns ikke du skal returnere den! Genial gave, rett og slett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo sett mange med sånn plast rundt koffertene når de er ute og reiser. Bare håndtakene stikker frem. Bær kofferten istedenfor å kjøre den, så burde det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...