Gå til innhold

Mer lavkarbo - nettsider med dietttips?

Suzy

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat vært på ei vekt og fått sjokk over hvor tung jeg egentlig er! :o :-? :-(

Nå skal det kuttes i maten (trener allerede mye) og jeg trenger tips. Tenkte jeg skulle prøve meg på mer grønt og mindre karbohydrater, men ettersom jeg nesten ikke har slanka meg før vil jeg vite hva jeg kan og bør spise.

Er det noen som var noen lenker til gode nettsider om dette???

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat vært på ei vekt og fått sjokk over hvor tung jeg egentlig er!  :o  :-?  :-(  

Kan det ikke være fordi du trener at du har gått opp i vekt da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det....

Veier fem kilo mer enn jeg trodde og jeg har bare trent jevnt siden september i fjor. Trener endel styrke tre ganger i uka), men jeg har nok ikke fått fem kilo muskler av det... Dessverre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Nja, jeg sier som jeg alltid sier: lavkarbohydratdietter kan virke fristende, men de er usunne og så snart du begynner å spise normalt igjen, vil du rase tilbake i vekt.

Men hold deg til karbohydrater av det slaget som tas langsomt opp i blodet. Søk på nettet etter glykemisk indeks (eller glycaemic index) eller etter Fredric Paulún, og du vil få masse svar.

Men husk at hjernen din trenger karbohydrater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen planer om å gå på en røff diett - mulig jeg kjører meg selv et par uker for å komme igang - men jeg er opptatt av å endre kostholdet for hele familien (inkludert meg sjøl) slik at jeg kan komme ned i vekt og ikke gå opp igjen...

Vi kan jo ikke leve på loppefrø - og såpass mye vet jeg om slanking at jeg er klar over at kiloene går på igjen med en gang.

Jeg er ute etter en endring som kan fungere - for oss alle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser for eksempel at havregrøt er anbefalt frokost. Godt tips for meg som blir fort sulten igjen...

Fant et tips om å erstatte ostesausen i lasagne med cottage cheese. Det var lurt!

Slike ting er jeg ute etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Erfaringen min er at havregrøt har en merkelig effekt; du er mett i to timer, men så føles det som du har et krater i magen... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen min er at havregrøt har en merkelig effekt; du er mett i to timer' date=' men så føles det som du har et krater i magen... :o[/quote']

Spruter det lava...? :hoho:

Nei, nå fikk jeg merke lige bilder i hodet mitt igjen Ethereal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Uff - det var ikke meninga å være dum... Jeg har bare litt billedlig fantasi skjønner du... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen min er at havregrøt har en merkelig effekt; du er mett i to timer' date=' men så føles det som du har et krater i magen... :o[/quote']

Helt enig! Havregrøt er oppskrytt spør du meg! Da er skikkelig grovbrød med sunt pålegg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK - her strides de lærde skjønner jeg...

Er det noen som har flere lenker til gode sider med tips??? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sikkert!

Trenger konkrete tips og oppskrifter og det finner jeg mye av her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1111

Hvis du går inn på www.drlindbergs.no og deretter på "Dr. Lindbergs kost i praksis" så finner du et fint sammendrag og mange gode tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...