AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Hei! Kjæresten min og jeg har snakket om fremtiden mange ganger, og hver gang har han gitt uttrykk for at han er klar for å dele livet sitt med meg og gjerne vil gifte seg med meg. Jeg har ikke vært klar for det før, så jeg har sagt at "han ikke får fri enda" og selvsagt forklart hvorfor og at jeg trenger litt mer tid på meg. Da har han svart at jeg får si ifra når det forandrer seg. Ganske lenge nå har vi hatt en fleipete tone, hvor når jeg f.eks sier "Hvis vi gifter oss skal vi ikke gjøre det der" og han svarer: "Er det et hint?". Med andre ord så venter min kjære bare på at jeg skal si at jeg er klar, så han kan få fri Han er litt gammeldags av seg så virker som om han har veldig lyst å fri på en skikkelig måte, og ikke bare at vi blir enige. Jeg har tenkt at kanskje jeg skal "fri" til ham, og si at han kan fri? F.eks tenkte jeg at jeg kan lage til en romantisk middag og fortelle ham at jeg tror han er den rette og så gå ned på kne, og ta frem en ringeske. Når jeg åpner esken står det en hvit lapp inni med store bokstaver: VIL DU FRI TIL MEG? (I stedet for "vil du gifte deg med meg"). Hva syns dere om denne ideen? Spesielt interessert i mannlige svar:) Og har dere noen andre ideer, f.eks burde jeg ha ring i esken i tillegg til lappe? Eller da blir det jo på en måte at jeg faktisk frir, noe jeg ikke gjør.. Hvis dere skjønner? Vel, hva synes dere? Har dere noen andre, romantiske måter å gjøre dette på? Anonymous poster hash: 6e9ff...c0b 1
Gjest mariast Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 kan du ikke bare fri selv da? om han inne er sånn skikkelig gammeldags og blir fornærmet eller noe, så er det vel kult
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Dette tar seg ikke ut. Anonymous poster hash: e717b...607 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Det hørtes kjempesøtt ut! Anonymous poster hash: 03b81...142 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Dette er muligens det kleineste jeg noen gang har lest. Anonymous poster hash: 5f27f...5ac 12
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Dette tar seg ikke ut. Anonymous poster hash: e717b...607 Hva tar seg ikke ut? Anonymous poster hash: 5b21c...7a6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Hadde det vært min kjæreste hadde han enten blitt skikkelig ille berørt, eller bare ledd høyt av hele greia. Kan du ikke bare svare "ja, kanskje det?" hvis dere fleiper litt om ekteskap og slikt og han spør "er det et hint?". Anonymous poster hash: 7e0b7...bb4
Molte Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Du må evt fri selv tenker jeg. Men hvis han går og venter på du er klar for å gifte deg, så kan det jo hende han har lagt en plan allerede hvordan han vil fri? Ikke godt å si hvordan han hadde reagert. Men jeg hadde iallefall fridd selv enn å gjøre det på den måten du har tenkt. Endret 26. oktober 2013 av Molte 1
geene Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg synes det høres koselig ut jeg, da Du kjenner jo typen din best! 2
Gjest Ciegus Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg fridde til kjæresten min selv, og er veldig glad jeg fikk gjort det, han ble utrolig glad. Men jeg synes ideen din kan funke, det er jo du som kjenner typen din best. Noen sier det er kleint, men personlig kan ting aldri bli ubehagelig kleint mellom meg og min kjæreste. Gjør vi noe teit ler vi av det i stedet for å tenke at det var kleint. Alt må heldigvis ikke være så stivt og seriøst hele tiden. Eventuelt kan du jo bare spørre han om han syns det er greit om en dame frir. Sier han nei får du si at han bør skynde seg. 3
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg synes at du bør fri ordentlig i stedet for å "fri" slik du skriver her. Eller så foreslår jeg at du sier til ham at du er klar for å ta det neste steget inn i forholdet om han er det.
Little sister Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Hva med å vise han ringer/kjoler du liker, og samtidig prate om hvordan bryllup dere vil ha. Vil tro at han merker det om du plutselig blir interessert i bryllupsprat
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Hva med å vise han ringer/kjoler du liker, og samtidig prate om hvordan bryllup dere vil ha. Vil tro at han merker det om du plutselig blir interessert i bryllupsprat ...hva med å gjøre det litt enklere for seg selv og fyren, og si rett ut at hun er klar for det neste steget når han er? Hvorfor må alt forkles og hintes?Anonymous poster hash: 4dbcd...562 2
Little sister Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 Joda, noen ganger er det enkle ofte det beste anonym bruker, men trådstarter spurte etter synspunkter og andre romantiske tips. Det beste er vel å gjøre det du selv føler blir rett for dere, her hadde det nok blitt kleint om jeg skulle gjort noe slikt. Her sa/sier jeg det rett ut, i tillegg til å ha tatt et skjermbilde av ønskeringen og str på mobilen hans..
Anonymine Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) - Endret 21. desember 2018 av Anonymine
Odelsguten Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 VIL DU FRI TIL MEG? (I stedet for "vil du gifte deg med meg"). Hva syns dere om denne ideen? Spesielt interessert i mannlige svar:) Og har dere noen andre ideer, f.eks burde jeg ha ring i esken i tillegg til lappe? Eller da blir det jo på en måte at jeg faktisk frir, noe jeg ikke gjør.. Hvis dere skjønner? Vel, hva synes dere? Har dere noen andre, romantiske måter å gjøre dette på? Anonymous poster hash: 6e9ff...c0b Jeg er nok like treg som din samboer og har ikke fridd til min kjære. Jeg hadde nok syntes det hadde vært kjipt om jeg fikk en lapp med Vil du fri til meg?. Dette hadde jeg følt som kritikk av meg. Hadde nok syntes det var rart om du gikk ned på knærne. Ringboksen med en lapp hadde fungert veldig godt og kanskje på et sted vi begge liker.
Saraby Skrevet 29. oktober 2013 #17 Skrevet 29. oktober 2013 jeg syntes dette var et kjempefint forslag jeg!
klatremusa Skrevet 30. oktober 2013 #18 Skrevet 30. oktober 2013 jeg syns det høres veldig kleint ut hva med å heller begynnd å hinte selv? snakke om bryllup, vise fine brudekjoler/ringer, snakke om hvordan han en gang i tiden ønsker å ha bryllupet osv? da tar han nok hintet ganske fort
klatremusa Skrevet 30. oktober 2013 #19 Skrevet 30. oktober 2013 jeg ser at du allerede har begynt å hinte:p da ville jeg bare bekreftet at: ja det er et hint;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå