Gå til innhold

Hva om jeg aldri får barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 og har litt frykt for at jeg aldri vil få mange små bebbiser. Det er så utenkelig! Jeg lurer på hvordan det er, følelsen :) jeg har allerede funni navn til mine 3-4 barn, har lyst på både jenter og gutter, haha! er jeg syk? :o

hva om mannen ikke vil ha barn!!! hva gjør man da?? Nå er det 10 år til jeg skal begyne å vurdere mer, men herregud så mye jeg tenker..

Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Du tenker så aaaaltfor mye :daane: (og altfor langt frem!)

Få ferdig skolegangen din først du, så skjer det som skjer, så blir det som det blir...

(jeg tørr påstå at de aller færreste forblir ufrivillig barnløse så lenge det ikke skyldes at de ikke kan få barn)

Endret av NozMonster
  • Liker 2
Skrevet

Tror det er helt vanlig å tenke slik, jeg har hvertfall alltid gjort det. Og nå når jeg har fått en, ja da lurer jeg på om jeg ikke kan få flere! Ikke tenk så mye på det, for de aller fleste går det bra.

• Liker 1
Skrevet

:scorpis:

:sjokkert:

Skrevet

Jeg tror nok det ordner seg helt fint :jolie:

Anonymous poster hash: a8177...deb
  • Liker 1
Skrevet

Du tenker så aaaaltfor mye :daane: (og altfor langt frem!)

Få ferdig skolegangen din først du, så skjer det som skjer, så blir det som det blir...

(jeg tørr påstå at de aller færreste forblir ufrivillig barnløse så lenge det ikke skyldes at de ikke kan få barn)

kunne ønske jeg hadde en baby i armen min nå <3

Gjest mariast
Skrevet

:sjokkert:

Hallo da! Hun sier selv at det er ti år til hun vil ha barn, da bør man ikke tenke på slikt! Skal man gå i ti år og tenke på det da eller?

• Liker 2
Skrevet

Hallo da! Hun sier selv at det er ti år til hun vil ha barn, da bør man ikke tenke på slikt! Skal man gå i ti år og tenke på det da eller?

vet da faen jeg. vil jo helst ha utdanning og hjem først, vil ikke ende opp som en ung og dum mor uten barnefar, men samtidig så har jeg så lyst! æsjass

Skrevet

http://www.toysrus.no/Serier/CICCIOBELLO/CICCIOBELLO%20Love%20%27n%27%20Care.aspx?id=628982&vid=089816&sc_camp= Kjøp den og ha den på en uke uten å slå den av en eneste gang, ikke om natten en gang. Det vil gi deg en pekepinn på hvor slitsomt det kan bli.

Jeg fikk en lillebror for 4 år siden, vet hvordan det er ettersom rommet til mamma, stefar er rett ved siden av mitt. har past han masse ogsånt, men alikevel er det ikke det samme, han er en slem liten jævel og er litt voldelig og sier stygge ting, mens mot mamma er han veldig ''kosete'' haha.

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Jeg fikk en lillebror for 4 år siden, vet hvordan det er ettersom rommet til mamma, stefar er rett ved siden av mitt. har past han masse ogsånt, men alikevel er det ikke det samme, han er en slem liten jævel og er litt voldelig og sier stygge ting, mens mot mamma er han veldig ''kosete'' haha.

du er definitivt ikke moden til å få egne barn nå eller i nærmeste fremtid virker det som ihvertfall.

Vente ti år høres langt bedre ut :5: ....du kan jo like gjerne utsette disse tankene ti år også..

Endret av NozMonster
  • Liker 4
Skrevet

du er definitivt ikke moden til å få egne barn nå eller i nærmeste fremtid virker det som ihvertfall.

Vente ti år høres langt bedre ut :5: ....du kan jo like gjerne utsette disse tankene ti år også..

helt ærlig tror jeg at jeg er moden nok, men tror nok man burde ha penger til å ha en unge og et sted å ha det

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Jeg er 16 og har litt frykt for at jeg aldri vil få mange små bebbiser. Det er så utenkelig! Jeg lurer på hvordan det er, følelsen :) jeg har allerede funni navn til mine 3-4 barn, har lyst på både jenter og gutter, haha! er jeg syk? :o

hva om mannen ikke vil ha barn!!! hva gjør man da?? Nå er det 10 år til jeg skal begyne å vurdere mer, men herregud så mye jeg tenker..

For det første bør du vente i mange år til til du faktisk seriøst vurderer å bli mamma. For det andre: Siden det er så viktig for deg å få barn må du når forholdene du er i blir seriøse ganske fort ta opp temaet; at du skal ha barn i løpet av livet, og at de helst skal hete "a", "b", og "c".

Endret av Mrs. Random Nick
Gjest mariast
Skrevet

Før du får barn ;-)

Test #1: Forberedelse

Kvinner: Forberedelse til svangerskap:

1. Ta på deg en morgenkåpe og putt en saccosekk på magen innenfor kåpen.

2. La den være der.

3. Etter 9 måneder fjern 5% av fyllet i saccosekken.

Menn: Forbered deg på barn:

1. Gå på ditt nærmeste apotek, tøm alt innholdet av lommeboken på disken og be de ansatte om å forsyne seg fritt.

2. Gå til ditt lokale supermarket. Sett opp et direktetrekk fra lønnskontoen din, slik at hele lønnen din betales direkte til deres hovedkontor.

3. Går hjem. Plukk opp en avis. Les den for aller siste gang.

Test #2: Kunnskap

Finn et par som allerede er foreldre og belær dem i det vide og det brede om deres metoder for disiplin, mangel på tålmodighet og hvordan de lar barna få styre som de selv vil uten å ha kontroll på enhver situasjon.
Foreslå måter de kan forbedre barnas leggerutiner og sovemønster, pottetrening, bordmanerer og ellers generell oppførsel.
Nyt det. Det vil være den siste gangen i livet du har alle svarene.

Test #3: Netter

Slik finner du at av hvordan netter med baby vil fortone seg:

1. Gå i ring rundt på stuegulvet fra klokken 17.00 til klokken 22.00 mens du bærer på en uformelig og gjerne fuktig pose som veier ca. 4-6 kg. La radioen skurre mellom frekvenser i bakgrunnen.

2. Når klokken blir 22.00, legg fra deg posen, sett alarmen på midnatt og legg deg til å sove.

3. Stå opp klokken 23.00 og gå rundt i stuen med posen igjen til klokken nærmer seg 01.00 om natten.

4. Sett alarmen på klokken 03.00.

5. Siden du likevel ikke klarer å sovne skikkelig, stå opp klokken 02.00 og lag deg en kopp te.

6. Gå og legg deg igjen klokken 02.45.

7. Stå opp igjen klokken 03.00 når alarmen går av.

8. Syng vuggeviser i en time i mørket til klokken nærmer seg 04.00.

9. Sett alarmen på 05.00. Stå opp når den går av.

10. Lag frokost.

Gjør dette 5 år i strekk. Prøv å se lykkelig ut!

Test #4: Kle på et lite barn

1. Kjøp en levende stor blekksprut og en liten pose som kan knytes i toppen.

2. Prøv å se om du klarer å få blekkspruten inn i posen uten at noen armer henger utenfor.

Tidsramme: 5 minutter.

Test #5: Biler

1. Glem den BMW-en. Kjøp en praktisk 5-dørs stasjonsvogn.

2. Kjøp en sjokolade-is og legg den i hanskerommet. La den ligge der.

3. Finn en mynt. Trykk den inn i CD-spilleren.

4. Ta en pakke med sjokoladekjeks og mos dem så godt du klarer inn i baksetet.

5. Ta en rive fra hagen og skrap den langs begge langsidene på bilen.

Test #6: Gå en tur

1. Vent.

2. Gå ut ytterdøren.

3. Kom inn igjen.

4. Gå ut.

5. Kom inn igjen.

6. Gå ut igjen.

7. Gå halvveis ned innkjørselen.

8. Kom inn igjen.

9. Gå ut igjen.

10. Gå sakte nedover veien i ca. 5 minutter.

11. Stopp. Se nøye på alt rundt deg. Spør minst seks spørsmål om alle gjenstander du ser, inkludert den tomme tyggispakken, det skitne papirlommetørkelet og minst ett dødt insekt.

12. Gjør alt fra toppen igjen.

13. Rop at nå klarer du ikke mer så høyt at naboene kommer ut og ser på deg.

14. Gi opp og gå inn i huset igjen.

Gratulerer. Nå er du nesten klar for å gå tur med et barn.

Test #7: Samtaler med barn

Gjenta alt du sier minimum 5 ganger.

Test #8: En tur i matbutikken

1. Dra til ditt lokale supermarket. Ta med deg det nærmeste du kan finne som minner om et barn i førskolealder. Finner du tak i en fullvoksen, hyper geit er dette ypperlig. Om du planlegger å få mer enn ett barn, ta med deg mer enn en geit.

2. Handle alt du trenger til en ukes middager uten å slippe geiten(e) ut av synet.

3. Betal for alt geiten(e) spiser eller ødelegger.

Til du takler denne situasjonen helt problemfritt bør du ikke engang vurdere å få barn.

• Liker 9
Skrevet

helt ærlig tror jeg at jeg er moden nok, men tror nok man burde ha penger til å ha en unge og et sted å ha det

Du er 16, du er ikke moden overhodet. Hjernen modnes ikke helt før tidlig i tjue-årene, hvor man endelig får på plass evne til å forutse konsekvens skikkelig. Det er derfor du nå fokuserer på at babyer er såsøøøøøte og kosete, og tar lett på hvor stort ansvaret for et barn er. De skal forsørges, de skal lære alt mulig rart, oppleve, ha gode vaner osv osv. Du har vel knappest fått på plass gode vaner hos deg selv enda.

Skrevet

Ikke diss stakkars ts da. Dette her er jo ren biologi. Ikke uvanlig at en 16 årig jente vil ha barn. Det er endel av omsorgs- og morsinstinktet som trer frem ettersom en jente begynner å bli ferdig utviklet.

Det er en grunn til at det er menn som kriger og forherliger vold og ikke kvinner.. Takk lov for det.

Det er ingen naturlov som sier en jente MÅ ta utdannelse og før hun får barn. At hun MÅ ha levd til hun er 25 og blitt mer "moden". Men i vår kultur er det nok smartest.

Anonymous poster hash: 9bebb...e6a
  • Liker 1
Skrevet (endret)

På plussiden har du ikke tid til å bli gal!

Og det der med at barn er et attenårsprosjekt? Morsomt. Får du en jente, er det et på minst tjue. En gutt, førti-femti.

Endret av AmandaVI
Skrevet

Før du får barn ;-)

Test #1: Forberedelse

Kvinner: Forberedelse til svangerskap:

1. Ta på deg en morgenkåpe og putt en saccosekk på magen innenfor kåpen.

2. La den være der.

3. Etter 9 måneder fjern 5% av fyllet i saccosekken.

Menn: Forbered deg på barn:

1. Gå på ditt nærmeste apotek, tøm alt innholdet av lommeboken på disken og be de ansatte om å forsyne seg fritt.

2. Gå til ditt lokale supermarket. Sett opp et direktetrekk fra lønnskontoen din, slik at hele lønnen din betales direkte til deres hovedkontor.

3. Går hjem. Plukk opp en avis. Les den for aller siste gang.

Test #2: Kunnskap

Finn et par som allerede er foreldre og belær dem i det vide og det brede om deres metoder for disiplin, mangel på tålmodighet og hvordan de lar barna få styre som de selv vil uten å ha kontroll på enhver situasjon.

Foreslå måter de kan forbedre barnas leggerutiner og sovemønster, pottetrening, bordmanerer og ellers generell oppførsel.

Nyt det. Det vil være den siste gangen i livet du har alle svarene.

Test #3: Netter

Slik finner du at av hvordan netter med baby vil fortone seg:

1. Gå i ring rundt på stuegulvet fra klokken 17.00 til klokken 22.00 mens du bærer på en uformelig og gjerne fuktig pose som veier ca. 4-6 kg. La radioen skurre mellom frekvenser i bakgrunnen.

2. Når klokken blir 22.00, legg fra deg posen, sett alarmen på midnatt og legg deg til å sove.

3. Stå opp klokken 23.00 og gå rundt i stuen med posen igjen til klokken nærmer seg 01.00 om natten.

4. Sett alarmen på klokken 03.00.

5. Siden du likevel ikke klarer å sovne skikkelig, stå opp klokken 02.00 og lag deg en kopp te.

6. Gå og legg deg igjen klokken 02.45.

7. Stå opp igjen klokken 03.00 når alarmen går av.

8. Syng vuggeviser i en time i mørket til klokken nærmer seg 04.00.

9. Sett alarmen på 05.00. Stå opp når den går av.

10. Lag frokost.

Gjør dette 5 år i strekk. Prøv å se lykkelig ut!

Test #4: Kle på et lite barn

1. Kjøp en levende stor blekksprut og en liten pose som kan knytes i toppen.

2. Prøv å se om du klarer å få blekkspruten inn i posen uten at noen armer henger utenfor.

Tidsramme: 5 minutter.

Test #5: Biler

1. Glem den BMW-en. Kjøp en praktisk 5-dørs stasjonsvogn.

2. Kjøp en sjokolade-is og legg den i hanskerommet. La den ligge der.

3. Finn en mynt. Trykk den inn i CD-spilleren.

4. Ta en pakke med sjokoladekjeks og mos dem så godt du klarer inn i baksetet.

5. Ta en rive fra hagen og skrap den langs begge langsidene på bilen.

Test #6: Gå en tur

1. Vent.

2. Gå ut ytterdøren.

3. Kom inn igjen.

4. Gå ut.

5. Kom inn igjen.

6. Gå ut igjen.

7. Gå halvveis ned innkjørselen.

8. Kom inn igjen.

9. Gå ut igjen.

10. Gå sakte nedover veien i ca. 5 minutter.

11. Stopp. Se nøye på alt rundt deg. Spør minst seks spørsmål om alle gjenstander du ser, inkludert den tomme tyggispakken, det skitne papirlommetørkelet og minst ett dødt insekt.

12. Gjør alt fra toppen igjen.

13. Rop at nå klarer du ikke mer så høyt at naboene kommer ut og ser på deg.

14. Gi opp og gå inn i huset igjen.

Gratulerer. Nå er du nesten klar for å gå tur med et barn.

Test #7: Samtaler med barn

Gjenta alt du sier minimum 5 ganger.

Test #8: En tur i matbutikken

1. Dra til ditt lokale supermarket. Ta med deg det nærmeste du kan finne som minner om et barn i førskolealder. Finner du tak i en fullvoksen, hyper geit er dette ypperlig. Om du planlegger å få mer enn ett barn, ta med deg mer enn en geit.

2. Handle alt du trenger til en ukes middager uten å slippe geiten(e) ut av synet.

3. Betal for alt geiten(e) spiser eller ødelegger.

Til du takler denne situasjonen helt problemfritt bør du ikke engang vurdere å få barn.

Litt tilføyelse omkring nettene med barn:

Regn med at barnet ofte blir syk spesielt det første året som barnehagebarn. I trassalderen kan det være ganske så vanskelig å få i barnet medisinen det trenger for å bli frisk (selv om man også skulle prøve å holde barnet fysisk fast).

Regn med at barnet før eller siden får omgangssyke, og kaster opp i senga ca. 3 ganger på 1 natt. Da er det bytte av både tisselaken, laken, putetrekk og dynetrekk + alt det som barnet har på seg. Dusje barnet uansett om klokka er 03:00 på natta eller ei, og pusse tennene dens slik at det får bort den ekle smaken fra munnen. Så når barnet endelig er i seng igjen blir det å skylle alt det som ble skittent, og sette på vaskemaskinen så snart som mulig.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 22295...a58

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Det skjer vel ingenting annet enn at du gå glipp av skrik, babybæsj, gråting, trass, drittslenging og må finne noe annet å elske av hele ditt hjerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...