heiduderborte Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg har et mål om å gå ned 5-10 kg til jul! er dette mulig? Jeg trener hver dag, men mat har jeg virkelig ikke peiling på, uten om at jeg ikke vil ha noen ekstrem dietter! Kan jeg spise grovbrød? 100% grovt? Om jeg går ned mer enn 10 kg er det helt greit, men grunnen til at jeg vil ha 5-10 kg er at jeg ikke vil ha en diett der jeg dør av sult eller får masse snop lyst. Kan jeg f.eks spise KUN 5 grove brødskiver med egg + litt frukt/grønnsaker per dag? Håper du kan komme med noen innslag!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Har ikke så mye peiling selv, men tror ikke det er så altfor bra med mye brød? Samme med ris og pasta. Jeg gikk ned 5 kg på å kutte ned porsjonene mine og spise oftere. Og kjærlighetssorg, men det er en annen historie... Spis mye rent kjøtt, kyllingfilet og grønnsaker feks Anonymous poster hash: 2972d...3cc
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg har et mål om å gå ned 5-10 kg til jul! er dette mulig? Dersom du er overvektig, er det mulig. Dersom du ikke er det, kan det bli verre. Husk at du vil mister fett, og ikke muskler, og da kan du ikke spise for lite. Jeg trener hver dag, men mat har jeg virkelig ikke peiling på, uten om at jeg ikke vil ha noen ekstrem dietter! Lån deg noen bøker på biblioteket om grunnleggende ernæring. Kan jeg spise grovbrød? 100% grovt? Om du kan? Kan i forhold til hva? Du kan åpenbart gå ned i vekt selv om du spiser brød, siden det grovt sett koker ned til kalorier inn vs kalorier ut. Og du kan også leve relativt sunt, selv om du spiser brød. Men er brød optimal menneskemat? Nei, det inneholder antibeitestoffer som hindrer opptak av viktige næringsstoffer, og påvirker også selvsagt blodsukkeret (og dermed også horomoner, osv). Om jeg går ned mer enn 10 kg er det helt greit, men grunnen til at jeg vil ha 5-10 kg er at jeg ikke vil ha en diett der jeg dør av sult eller får masse snop lyst. Igjen: Avhengig av hvor mye du veier, kan 10 kg være fult overkommelig, eller urealistisk. Kan jeg f.eks spise KUN 5 grove brødskiver med egg + litt frukt/grønnsaker per dag? Nei. Det er idioti. Det er ikke nok mat generelt (for lite mat = tap av muskelmasse = slaskete kropp og lav forbrenning), og det er heller ikke nok fett eller proteiner. Som sagt, før du hiver deg på en eller annen hjemmelaget slankekur, eller en diett du finner i Se & Hør, les og lær! Kunnskap er makt, og kunnskap om ernæring gir deg en enorm fordel både mtp vektnedgang/vedlikehold, og helse. Håper du kan komme med noen innslag! Anonymous poster hash: 1bee3...c70
heiduderborte Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2013 Anonymous poster hash: 1bee3...c70 Jeg har gått opp 6 kg etter jeg begynte med p-piller for et halvt år siden, så det må vel være mulig å gå tilbake til det jeg var før? Men ja, jeg er normalt tynn, men når mamma ber meg om å slutte med p-pillene pga at jeg har fått litt større lår.. da går jeg heller ned i vekt. Har heller ikke noe problemer med det, jeg kjenner meg jo tungere, men det sårer jo.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg har gått opp 6 kg etter jeg begynte med p-piller for et halvt år siden, så det må vel være mulig å gå tilbake til det jeg var før? Men ja, jeg er normalt tynn, men når mamma ber meg om å slutte med p-pillene pga at jeg har fått litt større lår.. da går jeg heller ned i vekt. Har heller ikke noe problemer med det, jeg kjenner meg jo tungere, men det sårer jo. Om moren din ber deg slutte på p-piller fordi du har fått større lår, er moren din en frekk idiot med feil verdier, som burde lære seg å holde kjeft. Anonymous poster hash: 1bee3...c70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå