BigBoom Skrevet 26. oktober 2013 #1 Del Skrevet 26. oktober 2013 Hey. Da er det nesten på tide å fri! Saken er jo det at jeg må finne ut riktig ringstørrelse først! hvordan kan jeg gjøre dette uten at hun finner ut av det? Hun har heller ingen andre ringer jeg kan få målt :S Tusen takk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelia Skrevet 26. oktober 2013 #2 Del Skrevet 26. oktober 2013 Når hun sover!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigBoom Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 26. oktober 2013 tenkte på det selv, meeen hun sover ekstremt lett. så det funker nok ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geene Skrevet 26. oktober 2013 #4 Del Skrevet 26. oktober 2013 Kanskje hun har noen hansker som sitter som et skudd? Eller du kan ta henne med på hanskeshopping og avtale med butikkeieren på forhånd at han/hun tar mål av fingrene og sier at han/hun gjør dette for å finne hanskestrl? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geene Skrevet 26. oktober 2013 #5 Del Skrevet 26. oktober 2013 Evt. så har gjerne moren hennes noen ringer på seg som datteren har prøvd og som moren vet om passer/er for stor/er for liten Lykke til forresten! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Del Skrevet 26. oktober 2013 Godt tips å spørre hennes mor, hvis hun er i ca lik størrelse som sin mor ellers er det ikke feil å tippe på samme ringstørrelse, hvis ikke mor heller vet sikkert. Jeg har samme størrelse som både min mor og min mormor på min ringfinger. Men overvektig/undervektig påvirker også. I verste fall tar du en sjans, og må den tilpasses senere så er jo det ok og helt normalt! Det er også mulig å fri uten ring, helt ærlig så betyr "vil du gifte deg med meg" mye mer enn ringen. Så den kan jo også velges ut sammen like etterpå, hos nærmeste gullsmed. Lykke til!Anonymous poster hash: 38938...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 26. oktober 2013 #7 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg har også samme str som min mor, kanskje det er lurt? Men spørsmålet er om du ønsker at moren hennes skal vite det Jeg foreslår ringløst frieri, at du spør henne og sier at dere går og velger ut ring sammen dagen etterpå Da får hun noe hun liker, og du slippet et bomkjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 26. oktober 2013 #8 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg ville heller tatt en sjangs - og fått den justert senere, enn å valgt ringløst frieri. Lykke til! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ahs Skrevet 27. oktober 2013 #9 Del Skrevet 27. oktober 2013 Dra til en gullsmed og mål. Det er utrolig kjipt å få en ring som ikke passer. Man vil jo gjerne bruke den med en gang;-) Si til henne at du så gjerne vil at hun skal ha en ring, at du synes hun har for lite smykker. Så kjøper du en fin ring til henne. Og så vet du størrelsen. Min kommende mann dro meg med inn i en gullsmed hvor vi begge målte størrelsen vår. Dette var helt i begynnelsen av forholdet. Og det tok år før han fridde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c44 Skrevet 27. oktober 2013 #10 Del Skrevet 27. oktober 2013 Kan du ikke bare ta med en ring hun ikke bruker så ofte(og ikke legger merke til er borte) til gullsmeden. De måler ringen og finner størrelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #11 Del Skrevet 27. oktober 2013 Kan du ikke bare ta med en ring hun ikke bruker så ofte(og ikke legger merke til er borte) til gullsmeden. De måler ringen og finner størrelsen Han skrev hun ikke hadde ringer............... Anonymous poster hash: 2d76a...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 27. oktober 2013 #12 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Eventuelt ha ringløst frieri, eller frieri med en symbolsk (billig) ring. Så kan dere heller velge ut ringer sammen. Kjipt om du velger ringer hun absolutt ikke liker. Endret 27. oktober 2013 av Alice123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #13 Del Skrevet 27. oktober 2013 Du kan gå og kjøpe ring, og låne med deg en falsk utgave fra gullsmeden. Så kan dere gå sammen å måle etterpå! Det gjorde min mann når han fridde. Ja det var jo litt kjipt å ikkje kunne bruke ringdn med en gang, men da fikk jeg hvertfall en ring som passer. Min egen ring kom jo bare en uke etter så det var verdt og vente på. Anonymous poster hash: f8ac7...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #14 Del Skrevet 27. oktober 2013 Det er jo snart jul, så du kan jo spørre om hun ønsker seg smykke/armbånd/ring. I samme slengen spør du om hun vet ringstørrelsen sin og hva slags smykker hun kunne ha tenkt seg. Eventuelt kan du spørre noen i familien hennes eller venninner hun kanskje bytter gaver med om de kunne tenke seg å hjelpe deg med denne taktikken. Ikke sikkert hun vet størrelsen sin selv, og det er også mulig at hun sier at hun ikke ønsker seg ringer. Men det er i alle fall verd å prøve Anonymous poster hash: 09500...719 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 28. oktober 2013 #15 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det er jo snart jul, så du kan jo spørre om hun ønsker seg smykke/armbånd/ring. I samme slengen spør du om hun vet ringstørrelsen sin og hva slags smykker hun kunne ha tenkt seg. Eventuelt kan du spørre noen i familien hennes eller venninner hun kanskje bytter gaver med om de kunne tenke seg å hjelpe deg med denne taktikken. Ikke sikkert hun vet størrelsen sin selv, og det er også mulig at hun sier at hun ikke ønsker seg ringer. Men det er i alle fall verd å prøve Anonymous poster hash: 09500...719 Hun vet garantert ikke ringstørrelsen sin om hun ikke eier en ring. Et annet problem er at ringstørrelsen avhenger av type ring. Vi fikk målt oss hos gullsmed og fikk likevel ringer som ikke passet fordi ringene var bredere enn ringmålet. Å prøve å måle selv med hyssing eller lignende er hvertfall risky. Et råd fra ei som prøvde å finne ringstørrelsen til kjæresten før hun fridde: dropp det! enten frir du uten ring, eller så får du belage deg på å endre ringstørrelsen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #16 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det er absolutt ikke noe problem å endre størrelsen etterpå. Bedre det enn at ringen er for liten Hun blir nok så overlykkelig over at du frir uansett Lykke til!! Anonymous poster hash: d07c6...548 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #17 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hun vet garantert ikke ringstørrelsen sin om hun ikke eier en ring. Nei, men om hun skal få ring til julegave så har man jo en unnskyldning for å få henne til å teste. Jeg så for meg at de drar til Bjørklund eller lignende sammen og ser på hva hun eventuelt kan ønske seg til jul Anonymous poster hash: 09500...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c44 Skrevet 28. oktober 2013 #18 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hvilken dame er dette som ikke eier en eneste ring... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
levelivet Skrevet 28. oktober 2013 #19 Del Skrevet 28. oktober 2013 1. Hvis det er greit for deg å avsløre det til en av venninnene hennes så har jeg et forslag, men det krever jo at venninnen har stålkontroll og ikke er avslørende eller hinter: Be venninnen ta henne med på shopping og tilfeldigvis gå innom glitter eller en jalla butikk, det blir alltid til at man prøver litt ringer foran stativene der. Selv kan jeg bli stående der i en evighet (til kassadamenes store frustrasjon, og vekternes voktende åsyn). Hvis venninnen gjør det kommer hun garantert til å gjøre det selv. Venninnen kan jo bare kjøpe ringen til seg selv, den hun ser passer på hennes finger. Hvis den ikke passer på hennes ringefinger, så er det heller ikke unormalt å kjøpe en ring nå til en annen finger.. 2. Jeg syns egentlig at du burde prøve å sammenligne hendene hennes med moren en gang de er under samme tak. F.eks når dere spiser. Se om fingrene er ca like store. Kjøp så en ring som er litt større enn moren sin (er det kriminelt å tyvlåne en ring??) og så er det ingen problem å justere NED størrelsen på ringen. 3. Kjøp deg en harry ølring og gå rundt med den på lillefingeren. Sats på at hun prøver den, kanskje er den passe på hennes ringefinger? Jeg skjønner godt at du vil fri med ring, og det er veldig søtt av deg. Jeg håper du finner ut av det! Jeg skal tenke litt til og komme tilbake hvis jeg kommer på flere løsninger. UANSETT; LYKKE TIL! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 28. oktober 2013 #20 Del Skrevet 28. oktober 2013 Nå er ikke jeg ekspert på ringer, og i hvertfall ikke på forlovelsesringer, men har et tips som kan være lurt å ha i mente. Når du ser etter ring, bør du forsikre deg om at den kan tas inn. Ringer med flere stener kan være trøblete, og noen ringer kommer bare i et par standard størrelser. Jeg elsker ringer, og har brent meg på dette. Jeg finner omtrent ingen ringer som passer på min finger, og de jeg liker får jeg beskjed om at ikke kan tas inn til min str. Om det er flere muligheter med forlovelsesringer vet jeg ikke, men tenkte det kanskje kunne være et lurt tips. Ellers var forslaget til levelivet veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå