Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ikke noe særlig om dette her i forumet, så jeg får spørre her:

Håret mitt er så utrolig tørt om dagen. Når jeg greier det, så blir det mange cm tykt, og håret floker seg utrolig fort. Jeg kan greie det i flere minutter, så flipper jeg håret, og flokene er tilbake. Hva er galt her? :/

Jeg pleier å bruke shampoo to ganger når jeg vasker (hørt at det er best), og bruker alltid balsam til slutt.

Noen som har råd om en SYKT bra hårkur? Gjerne en som ikke koster flere hundre? Eller andre tips til hva jeg kan gjøre?

Har forøvrig aldri krøllet/strittet håret noe særlig, kun til fest. Har farget håret noen ganger i løpet av livet, men for det meste striper. Aldri svart/Platina.

Håret er ikke slitt, klippet av meg 20cm for et år siden, og har stusset det etterpå. Håret har vært som dette i kanskje et halvt år?

Anonymous poster hash: 47b38...b2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

All soft fra redken. Den kan du få til en rimelig penge på nettet. Fks på feelunique :)

Gjest Mocchhaa
Skrevet (endret)

Vasker du håret veldig ofte ? Jeg vet at overdreven bruk av samme sjampo (og for mye vasking) kan gi tørr hodebunn, dette vil jeg også tro kan gjøre håret veldig tørt.

Maroccon oil produktene er vist veldig bra. Jeg bruker oljen derrifra, anbefaler.

Endret av Mocchhaa
Skrevet

Vasker du håret veldig ofte ? Jeg vet at overdreven bruk av samme sjampo (og for mye vasking) kan gi tørr hodebunn, dette vil jeg også tro kan gjøre håret veldig tørt.

Maroccon oil produktene er vist veldig bra. Jeg bruker oljen derrifra, anbefaler.

Hmm... nja, 3-4 ganger i uken kanskje? Prøver å ikke vaske håret om det ikke er "nødvendig", altså kun etter trening eller om det er lenge siden sist :)

Den Maroccan oil-oljen, er det glans, eller gjør den selve hårkvaliteten bedre? Har de shampoo og sånt og?

Takker så mye for svar :biggrin:

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Hmm... nja, 3-4 ganger i uken kanskje? Prøver å ikke vaske håret om det ikke er "nødvendig", altså kun etter trening eller om det er lenge siden sist :)

Den Maroccan oil-oljen, er det glans, eller gjør den selve hårkvaliteten bedre? Har de shampoo og sånt og?

Takker så mye for svar :biggrin:

Jeg ville anbefalt deg å vaske håret 3 ganger i uka. Ikke oftere hvertfall.

Hårkvaliteten blir vel bedre. Mamma er i allefall veldig fornøyd med den, og de få krøllene hun har blir mye penere. Jeg har ikke testet den ut så veldig mye, men jeg bruker den noen ganger og jeg har ingenting negativt å si om den. Håret er i allefall godt å mjukt som nyvasket og etter at jeg har brukt olja :)

Moroccan oil har flere produkter.

https://www.blush.no/c-20-hr.aspx?Mantop=117&GotoMan=117&manufacturerfilterid=117&gclid=CLbUlvuTtboCFYSXcAodyw4AaQ

Der har de blant annet oljen jeg bruker, og noe repair balsam og hårkur :)

Skrevet

Det er nok slitt. Det er kun slitt hår som oppfører seg sånn. Når flokene har oppstått drar du fingrene gjennom håret. Der det stopper, det er den lengden du skal ha, klipp vekk resten.

Anonymous poster hash: 81b28...71b
  • Liker 1
Skrevet

Det er nok slitt. Det er kun slitt hår som oppfører seg sånn. Når flokene har oppstått drar du fingrene gjennom håret. Der det stopper, det er den lengden du skal ha, klipp vekk resten.

Hjeeeelp, da skal 10 cm av og gå tilbake til en lang bob :/

Takker så masse for tips til dere alle! Prøver å redde det jeg har før jeg må eventuelt klippe.

Redken og Maroccan oil søkes opp nå! :biggrin:

Skrevet

Det der kan umulig stemme altså. Jeg har nyklipt hår, som ikke finnes slitt. Ikke bare iflg meg, men også iflg frisøren. Og etter ett par timer floker håret mitt seg helt forjævlig. Har alltid vært slik. Jeg har mye fall,og datteren min som også har mye fall har nøyaktig det samme problemet. Glatter jeg håret med glattetang slipper jeg det problemet, da floker det seg ikke.

Anonymous poster hash: d1257...e55

• Liker 1
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Nei, det stemmer virkelig ikke.

Skrevet

Jeg bruker Soap & Glory sin hair supply!

Den er helt fantastisk - silke hår :icon_lol:

Skrevet

Jeg må bare skrive under på at Moroccanoil produktene er GULL verdt, selv bruker jeg både hydrating shampoen og balsamen for øyeblikket, og fuktkuren (den med brunt lokk) en gang i blandt. Oljen har jeg i når håret er halveis tørt etter vask, da mest i tuppene. Merker en enorm forskjell etter kuren ihvertfall, hårstråene ser mye mer jevne og fulle ut, tatt i betraktning at håret mitt er stripet og lettere skadet pga det.

Det er flere ting jeg vil tipse deg om, om du da ikke gjør det allerede :)

F.eks, kan du imens du har i balsamen forsiktig gre håret med en stor kam for å løse opp flokene. Bruk gjerne fingrene først på de verste stedene, og gre dermed forsiktig fra tuppene og oppover slik at håret er flokefritt. Skyll deretter med vann, og pass på at ikke håret flokes for mye i skylleprosessen. (Mange sier det er fy fy og gre vått hår, men bruker man en kam med litt mellomrom, og en forsiktig hånd, så foretrekker jeg å gre ut flokene ved hjelp av balsam istedet for å vente til det er tørt.)

Deretter pakker du håret inn i et håndkle og lar det lufttørke. Helst ikke gnikk håret frem og tilbake i håndklet slik mange gjør, det sliter på håret. Jeg merker stor forskjell på hvor tørt håret mitt er når det lufttørkers kontra når det fønes tørt. Sistnevnte tørker ut håret mitt, og hvis jeg f.eks en sjelden gang skal krølle eller rette det, så sitter krøllene mye bedre hvis håret er lufttørket først.

Så det er mine tips :)

Skrevet

Jeg må bare skrive under på at Moroccanoil produktene er GULL verdt, selv bruker jeg både hydrating shampoen og balsamen for øyeblikket, og fuktkuren (den med brunt lokk) en gang i blandt. Oljen har jeg i når håret er halveis tørt etter vask, da mest i tuppene. Merker en enorm forskjell etter kuren ihvertfall, hårstråene ser mye mer jevne og fulle ut, tatt i betraktning at håret mitt er stripet og lettere skadet pga det.

Det er flere ting jeg vil tipse deg om, om du da ikke gjør det allerede :)

F.eks, kan du imens du har i balsamen forsiktig gre håret med en stor kam for å løse opp flokene. Bruk gjerne fingrene først på de verste stedene, og gre dermed forsiktig fra tuppene og oppover slik at håret er flokefritt. Skyll deretter med vann, og pass på at ikke håret flokes for mye i skylleprosessen. (Mange sier det er fy fy og gre vått hår, men bruker man en kam med litt mellomrom, og en forsiktig hånd, så foretrekker jeg å gre ut flokene ved hjelp av balsam istedet for å vente til det er tørt.)

Deretter pakker du håret inn i et håndkle og lar det lufttørke. Helst ikke gnikk håret frem og tilbake i håndklet slik mange gjør, det sliter på håret. Jeg merker stor forskjell på hvor tørt håret mitt er når det lufttørkers kontra når det fønes tørt. Sistnevnte tørker ut håret mitt, og hvis jeg f.eks en sjelden gang skal krølle eller rette det, så sitter krøllene mye bedre hvis håret er lufttørket først.

Så det er mine tips :)

Flott, tusen takk!

Da blir det litt shopping etter nye produkter, og noen nye rutiner på meg. Krysser fingrene for at håret liker dette ;)

Skrevet

Svart afrikansk såpe laget av urafinert shea smør på oyemam.no eller hos fairtrade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...