Gå til innhold

Faens naboer, mister forstanden snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det greit å klage på naboenes bråk? Er det greit å klage på bråkete naboer selv om de ikke bråker etter 23? Jeeg har noe sinnsykt bråkete naboer som bor over meg, og de tramper og bråker så jeg holder på å miste forstanden og har faktisk brutt ut i gråt et par ganger. De har masse besøk hele tiden, og det er tramping og ting som detter i gulvet konstant. Jeg får veldig ofte ikke sove, og når jeg akkuratt er i ferd med å falle i søvn så smeller/dunker det i taket, og jeg er lys våken igjen.

For tidn er jeg i praksisstudier og jobb, så arbeidsdagene mine varer gjerne fra kl 0700 til 22, og så er det oppgaveskriving i tillegg, og jeg bare takler ikke den sinnsyke bankingen når jeg prøver å legge meg tidlig for å få ladet opp...

Leiligheten er på ca 20 kvm, så uansett hvor i leiligheten jeg befinner meg så tramper naboen rett over hodet på meg.... JEG BLIR SPRØ!!

og før man sier at man må forvente sånn når man flytter inn der det bor før, så var forholdene der jeg bor helt annerledes når jeg flyttet inn, og det var stille og rolig hele tiden... og er det greit at det er 7+ menesker i en bitteliten hybel til en hver tid, når det er til så stor sjenanse for naboene?

Anonymous poster hash: 679da...35e
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler dessverre på at du har andre reelle valg enn å flytte. Jeg kan heller ikke fordra støy, og det har hendt jeg har gått med hørselvern eller ørepropper når naboene har bråket som verst. Heldigvis har det blitt bedre, ellers hadde jeg nok flyttet.

Anonymous poster hash: 6ecb5...313
  • Liker 1
Skrevet

Tviler dessverre på at du har andre reelle valg enn å flytte. Jeg kan heller ikke fordra støy, og det har hendt jeg har gått med hørselvern eller ørepropper når naboene har bråket som verst. Heldigvis har det blitt bedre, ellers hadde jeg nok flyttet.

Anonymous poster hash: 6ecb5...313

er vel det jeg fryktet... meeen, de oppfører seg generelt som noen nek, og jeg kommer til å følge med for å finne noe annet å ta de for :) Skal igang med å skrive bacheloroppgave snart, og har virkelig ikke lyst eller tid til å flytte!

Skrevet

Når er det greit å klage på naboenes bråk? Er det greit å klage på bråkete naboer selv om de ikke bråker etter 23? Jeeg har noe sinnsykt bråkete naboer som bor over meg, og de tramper og bråker så jeg holder på å miste forstanden og har faktisk brutt ut i gråt et par ganger. De har masse besøk hele tiden, og det er tramping og ting som detter i gulvet konstant. Jeg får veldig ofte ikke sove, og når jeg akkuratt er i ferd med å falle i søvn så smeller/dunker det i taket, og jeg er lys våken igjen.

For tidn er jeg i praksisstudier og jobb, så arbeidsdagene mine varer gjerne fra kl 0700 til 22, og så er det oppgaveskriving i tillegg, og jeg bare takler ikke den sinnsyke bankingen når jeg prøver å legge meg tidlig for å få ladet opp...

Leiligheten er på ca 20 kvm, så uansett hvor i leiligheten jeg befinner meg så tramper naboen rett over hodet på meg.... JEG BLIR SPRØ!!

og før man sier at man må forvente sånn når man flytter inn der det bor før, så var forholdene der jeg bor helt annerledes når jeg flyttet inn, og det var stille og rolig hele tiden... og er det greit at det er 7+ menesker i en bitteliten hybel til en hver tid, når det er til så stor sjenanse for naboene?

Jeg har hatt bråkete naboer jeg også, men jeg investerte i noen gode ørepropper. De stengte bråket ute.

Anonymous poster hash: ffc85...4b5

Skrevet

Jeg har hatt bråkete naboer jeg også, men jeg investerte i noen gode ørepropper. De stengte bråket ute.

Anonymous poster hash: ffc85...4b5

Har kjøpt meg det, men problemet er at jeg ikke våkner av alarmen min md øreproppe i :P

• Liker 2
Skrevet

og er det greit at det er 7+ menesker i en bitteliten hybel til en hver tid, når det er til så stor sjenanse for naboene?

Om det er 7 mennesker som bor der, er det muligens i strid med brannforskrifter. Men jeg er ikke inne på lovene.

• Liker 1
Skrevet

Om det er 7 mennesker som bor der, er det muligens i strid med brannforskrifter. Men jeg er ikke inne på lovene.

er nok ikke så mange som bor der, men er ofte masse (store, tunge og skravlete) folk på besøk ... og små barn.

Hender jeg våkner av fester på natta også, så får bare vente på at de bryter reglene slik at jeg kan klage.

Har ofte lurt på om hun er prostituert fordi hun ofte blir hentet og plukket opp av en mye eldre norsk mann, og har fantasi som løper løpsk :P

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg har alltid maks uflaks med naboer... Har til og med måtte ringe politiet.. Har også anmeldt en nabo før.... Det eneste som hjelper er å flytte vekk fra dem

Disclaimer: Jeg anmeldte ikke naboen for bråk altså! haha.. måtte bare understreke det :P

Skrevet

Du kan banke på og fortelle på en ordentlig måte hvordan det oppleves for deg. Kanskje de ikke er klare over at det er utrolig lytt ned til deg og at det kan løses ved at de slenger et gulvteppe på gulvet eller tar på seg tøfler.

Anonymous poster hash: 1b752...25a
Skrevet

Du kan banke på og fortelle på en ordentlig måte hvordan det oppleves for deg. Kanskje de ikke er klare over at det er utrolig lytt ned til deg og at det kan løses ved at de slenger et gulvteppe på gulvet eller tar på seg tøfler.

Anonymous poster hash: 1b752...25a

Da bir det nok hyl og skrik tenker jeg. Ikke forstår de særlig med norsk heller. Herregud, nå tramper de rundt med sko på, for et spetakkel!!!

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet (endret)

Gi dem tøfler til jul :D (Edit; OG/eller slike dotter man har under stolbein osv som de kan ha under skoa sine)

Jeg hadde det likedan da jeg bodde i en hybel på ca samme størrelse som du gjør. Jeg hørte tramping og do gåing hele tiden. I tillegg når unga skulle dusje brølte foreldre og barn til hverandre.. Foreldrene sa høyt sånn "*navn* Nå må du vaske tissen!!!" I tillegg hadde jeg den miste hengende inn i vinduet hver gang jeg lufta. (Hadde bare et vindu) I tillegg på vinteren kastet de snøballer på vindu og dør, på sommeren sparket de ball og tok i alt de hadde og smækka ballen hardt i vindu og døra + at når døra var oppe og de sparket ballen inn gikk de bare inn til meg og hentet den..

Snakket med foreldrene hundre ganger, men ingenting skjedde.. Fikk bare beskjed om å ordne opp selv.

Endret av snoopy_93
Skrevet

Jeeg har noe sinnsykt bråkete naboer som bor over meg, og de tramper og bråker så jeg holder på å miste forstanden og har faktisk brutt ut i gråt et par ganger. De har masse besøk hele tiden, og det er tramping og ting som detter i gulvet konstant.

Ring politiet og meld om mulig familievold/husbråk, særlig hvis det er gråt med i bildet. Gjør dette igjen og igjen og igjen.

• Liker 2
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Har kjøpt meg det, men problemet er at jeg ikke våkner av alarmen min md øreproppe i :P

Hvis du kjøper en alarm som bråker noe inni helvette så. Er du heldig så vekker du naboene over deg også ;)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har også problemer med min nabo over meg. De har barn som løper fram og tilbake over gulvet i ett kjør. Konstant etter klokken 16:00. Holder på å bli gal.

Jeg må nok flytte langt ut på landet. Jeg er lei av naboer som bråker og som ikke oppfører seg som stille mus som meg selv.

Klage for meg er uaktuelt: "hei, jeg vil bare klage på at barna deres er så aktive, når jeg selv har valgt å bo i blokk, jeg". Samme blir det vel for TS: det er vanskelig å klage på "normal" oppførsel. En ting er fest, annen ting er folk som "bor veldig hardt med hele seg og føttene".

Endret av Evans
Skrevet

Ååååååååååååå, på' n igjen!! Er helt på gråten. Men nå har jeg tatt opp, og tenker å ta opp hver gang fremover og så ta med opptakene til utleiekontoret. Det kan da virkelig ikke være greit å marsjere rundt i en knøttliten leilighet med høyhelte sko??!

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville prøvd å si fra... noen bryr seg ikke eller forstår ikke hvordan de kan være til sjenanse, men det finnes jo faktisk en del mennesker som vil prøve å ta hensyn om de først blir gjort oppmerksomme på at de bråker. Om de ikke bryr seg om bråk selv, tenker de antagelig ikke over at de kan plage noen. Men om du forklarer dem din situasjon, kanskje det hjelper? Om de ikke hører på deg må du jo finne på noe annet...

Anonymous poster hash: c975d...b84
Skrevet

Du får gjere som Mr. Heckles i Friends... Skaff deg ein kost og slå i taket når dei bråkar, så kan det hende dei til slutt tek hintet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...