Gå til innhold

Sjalu mamma liker ikke at vår nevø liker oss ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror og hans kone har adoptert er barn. Han går i barnehage og er en fin gutt som jeg og min mann har god kontakt med, det virker som om barnet liker oss veldig godt av en eller annen grunn.

Det virker ikke som min brors kone sette pris på dette, det virker som om hun prøver å avlede gutten fra å leke og tøyse med oss når vi er sammen. Jeg om min mann har merket at hun bevisst holde oss litt unna. Vi har selv barn er en barnevennlig familie, og merker at barn liker å være sammen med oss. Jeg tror at hun faktisk blir litt sjalu over at hennes barn har så god kjemi med oss.

På rommet har han et "hus" fra barnehagen hvor man limer på bilder av nærmeste familie .Absolutt alle som er nærmeste familie pluss min fars nye kone er det bilder av..til og med våre egne barn er med på bilder i huset....bortsett fra meg og min mann. Min brors kone er også hobby fotograf og har mengder av bilder av oss, da er det veldig rart at det ikke er bilde av oss i huset. Syns dette er veldig rart og litt sårende.

Hva syns dere om dette ? Har jeg grunn til å føle meg litt såret ?

Anonymous poster hash: c7780...112
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lenge siden barnet ble adoptert? Det er mulig at foreldrene er redd for at barnet har eller kan utvikle tilknytningsforstyrrelse. TIlknytningsforstyrrelser hos barn som har opplevdd (ofte traumatiske) bytter av omsorgspersoner kan arte seg på mange måter, for eksempel ved at de ikke skiller mellom (adoptiv)foreldrene og andre voksenpersoner det har kontakt med, slik at alle er "like gode" og det må investeres tid og krefter for å lære barna hvem som nå er far og mor, altså nærmeste omsorgsperson. Det kan være lurt å spørre barnets foreldre om dette.

Anonymous poster hash: 8129b...037
  • Liker 2
Skrevet

Ja det er en god stund siden barnet ble adoptert. Vi kjenner til tilknyttningsproblematikken og adopterte barn. Barnet er ellers i barnehage, hos besteforeldre titt som passer på når foreldrene er "travle" osv. I denne helgen er for eksempel barnet hos en venn av familien for overnatting alene. Jeg forstår spørsmålet ditt, og deler ditt syn på tilknyttningsproblematikk. Dette er ikke en aktuell problemstilling lenger ifølge adoptivforeldrene heller. Barnet kjenner godt til hvem som er pappa og mamma og hvem de andre familiemedlemmene er. Men takk for innlegget/spørsmålet ditt :)

Vi opplever at det er adoptivmor som er problemet her. Hun liker ikke den kontakten barnet velger å ha med oss. Vi merker det når vi er samlet men kan ikke sette fingeren på det. Hun avleder alltid barnet fra oss og til noen andre eller seg selv.

Hvordan forklares forresten at ALLE er på bilde men ikke jeg og min mann ?

hilsen ts

Anonymous poster hash: c7780...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...