Gå til innhold

ALENEFORELDRE - hvor mye har dere til overs etter faste utgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier ønsker jeg å vite hvor mye andre aleneforeldre har til "overs" etter faste utgifter i måneden?

Jeg er selv alenemor uten en barnefar som bidrar med noe som helst, og som heller vil opparbeide seg gjeld til staten enn å betale for ungen sin. :( og jeg er så møkklei av at enkelte mennesker tror at det er lukrativt å være alene med, barn, Etter hus, bil, barnehage ect, er betalt har jeg ca 5000kr (litt mer om jeg får mulighet til å jobbe ekstra) som skal dekke mat og alt annet. Og det går akkurat.

Anonymous poster hash: 86464...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har akkurat passert 18 , så får verken bidrag eller barnetrygd. De holder jo det meste av klær selv, men trenger jo mat , tak over hodet mm. Jeg har ca. 15 000 + etter at faste utgifter er betalt. Syns dette er knapt jeg da....

Skrevet

Har igjen ca 20000. Får ikke bidrag siden jeg tjener for mye i forhold til far.

Har to unger, hus og bil. Studelån.

Anonymous poster hash: 6562d...307

Skrevet

Har igjen ca 20000. Får ikke bidrag siden jeg tjener for mye i forhold til far.

Har to unger, hus og bil. Studelån.

20 000kr igjen? Wow.. Du må ha en godt betalt jobb. ? Men bra for deg. :-)

• Liker 3
Skrevet

20 000kr igjen? Wow.. Du må ha en godt betalt jobb. ? Men bra for deg. :-)

Er ikke mer et to år siden jeg snudde på krona. Var student. Fant ut at jobben jeg hadde ikke ville gi nok penger til å være en god forsørger for mine barn.

Men har ikke det dyreste huset eller bilen. Men viktigst er at jeg kan følge opp barna på alt selv om ingen far stiller opp.

Skrevet

Her er det temmelig stramt om dagen, jeg er enslig mor til 2. Far betaler bidrag periodevis, da nav får trukket han i lønn. Men han bytter jobb jevnlig grunnet det.

Jeg er student, vi har alt fra 3000 til 6000 kr etter faste utgifter er betalt.

Men nå er jeg student, for at jeg skal kunne ha en mye bedre økonomi, og gi barna mine alt de trenger og litt til.

Jeg bor billig, i en sliten gammel leilighet jeg eier, og har bil uten lån, denne også gammel, men funker.

Anonymous poster hash: 0b205...949
Skrevet

Jeg sitter igjen med 1245 kr etter at husleien og sfo-regningen er betalt.

Altfor lite. Overlever takket være hjelp fra foreldrene mine.

Anonymous poster hash: ea86b...1ef
Skrevet

Som overskriften sier ønsker jeg å vite hvor mye andre aleneforeldre har til "overs" etter faste utgifter i måneden?

Jeg er selv alenemor uten en barnefar som bidrar med noe som helst, og som heller vil opparbeide seg gjeld til staten enn å betale for ungen sin. :( og jeg er så møkklei av at enkelte mennesker tror at det er lukrativt å være alene med, barn, Etter hus, bil, barnehage ect, er betalt har jeg ca 5000kr (litt mer om jeg får mulighet til å jobbe ekstra) som skal dekke mat og alt annet. Og det går akkurat.

Jeg tror folk sikter til arbeidsledige "alene"foreldre som får overgangsstønad, bidrag, bosted og sfo dekket.

Anonymous poster hash: 6aefa...f98

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vel ikke en ekte aleneforelder siden jeg har barna mine 50%, men jeg sliter likevel med å få endene til å møtes. Jeg er under utdanning og er ferdig utdannet til sommeren. Jeg fikk en periode overgangsstønad siden jeg hadde minste barnet mer enn 50%, og da hadde jeg rett på det. Nå har jeg vel 14-15 000 (kommer litt an på hvor mye jeg jobber ved siden av skolen) i inntekt. Mesteparten er stipend og studielån fra Lånekassen. Det går ikke opp i det hele tatt. Bare boutgiftene mine er 11 000 i mnd, i tillegg kommer utgifter til barnehage og sfo på nesten 5000. Og så er det alle andre regninger, bensin og mat. Jeg går i minus. Jeg lever på sparepengene mine. Men jeg har bare 30 000 igjen nå, og det skal porsjoneres ut så jeg har til jeg begynner i fulltidsjobb. Faren min har sagt at han kan hjelpe meg, men synes det er kjipt å måtte motta hjelp for å klare å forsørge meg og ungene.

Anonymous poster hash: 6f436...936
Skrevet

Nå jobber jeg 100% da, og får kun barnetrygd ekstra. Ikke noe bidrag da far ikke er bidragsdyktig (har heller ikke søkt om forskudd da han bidrar godt med samvær osv). Etter at alt fast er betalt har jeg igjen 6000, så kommer barnetrygden oppå dette igjen. Så det er ikke så ille å være "alene"mamma, men jeg jobber for det selv.

Anonymous poster hash: 60e2a...424
Skrevet

Jeg tror folk sikter til arbeidsledige "alene"foreldre som får overgangsstønad, bidrag, bosted og sfo dekket.

Anonymous poster hash: 6aefa...f98

Vel nå har jeg fått slengt etter meg av flere folk som vet at jeg jobber 100% "åja, du er alenemor, sikkert tungt å være alene med ungen hele tiden, men du får nok penger du da hvertfall siden faren ikke er tilstedeværende," som om de tror at alle bare får 6-7000kr fra staten. Det er jo ikke sånn.

Skrevet

Det er et problem å få "riktig" svar fordi "faste utgifter er avgengig av den som leser dette.

Er busskort til jobb/skole faste utgifter ?

Er bilforsikring faste utgifter ?

En telefon, internet, strøm og forsikting faste utgifter ?

Er fritisdaktiviteter/treningsavgifter eller avsetning til vedlikehold faste utgifter ?

Skrevet

Det er et problem å få "riktig" svar fordi "faste utgifter er avgengig av den som leser dette.

Er fritisdaktiviteter/treningsavgifter eller avsetning til vedlikehold faste utgifter ?

Ja dette er faste utgifter.

Skrevet

Ja, alt som man må ha og som må betales hver mnd er faste utgifter, mens klær, kino , lege, frisør ect, kommer utenom siden det ikke er noe man MÅ gjøre hver mnd.

Skrevet

Jeg er student, har ett barn og mottar os. Har ingen avlastning eller hjelp i hverdagen, og økonomisk går det ikke rundt. Kjøper verken klær, sminke, alkohol eller andre ting til meg selv, prioriterer da tipptopp vintersko til prinsen, garn så jeg kan strikke ulltøy til bhgbruk, sunn mat osv.

Jeg er heldigvis glad i å gå på loppemarked og har ingenting imot å kjøpe second hand, så alt jeg har til han utenom sko og klær er kjøpt brukt (uteklær, som dyre jakker, dresser, ull som er helt og pent kjøper jeg brukt). Jeg steller fint med alle tingene hans og selger videre etter hvert..

Elsker lille gutten min over alt på jord, og er ikke den ting jeg ikke hadde ofret eller gitt han for at han skal ha det så godt som mulig :hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Går som regel i minus, så er heldig som har en kjæreste som hjelper meg

Anonymous poster hash: 20272...30c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...