Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Er det noen her som kan foreslå noen fysisk aktive jobber som også passer for en jente? Som ikke krever utdannelse etc.

På forhånd, tusen takk for svar! :blomst:

Anonymous poster hash: 578b5...c66
Skrevet (endret)

En del bønder i avløserringer lærer opp ufaglærte slik at de kan brukes som avløsere på gård, dersom du liker dyr og å jobbe ute. Er en fordel å ha lappen.

Det er vel egentlig ikke så mange jobber som absolutt ikke passer for jenter, finnes stort sett hjelpemidler i jobber der en må løfte mye tunge ting. Selv har jeg hatt en jobb der jeg enkelte dager løftet 2,5-3 tonn i løpet av dagen og det gikk helt greit - er bare å være flink til å tenke riktig arbeidsstilling og å strekke mye på kroppen slik at den holder seg myk og smidig.

Endret av absinthia
Skrevet

En del bønder i avløserringer lærer opp ufaglærte slik at de kan brukes som avløsere på gård, dersom du liker dyr og å jobbe ute. Er en fordel å ha lappen.

Det er vel egentlig ikke så mange jobber som absolutt ikke passer for jenter, finnes stort sett hjelpemidler i jobber der en må løfte mye tunge ting. Selv har jeg hatt en jobb der jeg enkelte dager løftet 2,5-3 tonn i løpet av dagen og det gikk helt greit - er bare å være flink til å tenke riktig arbeidsstilling og å strekke mye på kroppen slik at den holder seg myk og smidig.

Tusen takk for svar! :)

Jeg vet ikke helt om bondenæringen er noe for meg altså! Er glad i dyr og sånn, men tror ikke jeg kunne ha jobbet med det. Bor dessuten i Oslo. Jeg har jo vurdert salgsfremmer for ringnes/coca cola, der får man jo løfta en del kasser med brus. Men har dere noen andre jobbforslag? Hva jobber du med da, absinthia? :)

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Jeg vet ikke helt om bondenæringen er noe for meg altså! Er glad i dyr og sånn, men tror ikke jeg kunne ha jobbet med det. Bor dessuten i Oslo. Jeg har jo vurdert salgsfremmer for ringnes/coca cola, der får man jo løfta en del kasser med brus. Men har dere noen andre jobbforslag? Hva jobber du med da, absinthia? :)Anonymous poster hash: 578b5...c66

jeg jobber som pedagogisk leder, men er både utdannet gartner og førskolelærer. Har jobbet som avløser, som gartner, drevet eget gartneri og blomsterbutikk, men nå er det barnehagen som er min arena. Har litt lyst til å utdanne meg videre fordi jeg liker faget, men da hadde jeg blitt nødt til å flytte på meg og i tillegg fått en litt kjedeligere jobb ( for til tross for stress, så elsker jeg variasjonen det gir) .

Har litt lyst til å fikse opp gården vi bor på til å bli en slags besøkshage/ gård for skoler, eldresenter, barnehager og andre, men det ligger i såfall langt frem i tid da jeg holdt på å slite meg helt ut som selvstendig næringsdrivende og ikke er interessert i å bite over for mye, så jeg må finne en god løsning først.

• Liker 1
Skrevet

jeg jobber som pedagogisk leder, men er både utdannet gartner og førskolelærer. Har jobbet som avløser, som gartner, drevet eget gartneri og blomsterbutikk, men nå er det barnehagen som er min arena. Har litt lyst til å utdanne meg videre fordi jeg liker faget, men da hadde jeg blitt nødt til å flytte på meg og i tillegg fått en litt kjedeligere jobb ( for til tross for stress, så elsker jeg variasjonen det gir) .

Har litt lyst til å fikse opp gården vi bor på til å bli en slags besøkshage/ gård for skoler, eldresenter, barnehager og andre, men det ligger i såfall langt frem i tid da jeg holdt på å slite meg helt ut som selvstendig næringsdrivende og ikke er interessert i å bite over for mye, så jeg må finne en god løsning først.

Hørtes ut som en spennende plan! Lykke til, og håper du finner en god løsning! :)

Skrevet

Butikkarbeid. Jeg står opptil 7,5 timer om dagen. Mye rydding og uthenging av varer. Generelt et tungt arbeid som tar myr på kroppen.

Anonymous poster hash: 05028...30f
  • Liker 1
Skrevet

Lossing.

Takk for tips! Skal sjekke det ut nærmere :)

Butikkarbeid. Jeg står opptil 7,5 timer om dagen. Mye rydding og uthenging av varer. Generelt et tungt arbeid som tar myr på kroppen.

Butikkarbeid er det CV'en min består mest av, og det er jeg temmelig lei! Synes det er relativt kjedelig jeg :sukk: Men takk for tips til deg også! :tommelsmil:

Skrevet

Takk for tips! Skal sjekke det ut nærmere :)

Butikkarbeid er det CV'en min består mest av, og det er jeg temmelig lei! Synes det er relativt kjedelig jeg :sukk: Men takk for tips til deg også! :tommelsmil:

Ja, det er et veldig kjedelig og utakknemlig yrke. Glad for at jeg skal begynne å studere til neste år!

Skrevet

Siden du bor i Oslo har du mulighet til å jobbe som avisbud for Aftenposten. Det er fysisk aktivt, og du blir ferdig tidlig på dagen. Med to ruter går det fint an å leve av.

Anonymous poster hash: d2289...2a5
Skrevet

Hvis du har litt peiling på barn og unge og sport og idrett kan du prøve å få deg vikartimer som kroppsøvingslærer.

Anonymous poster hash: 526b7...d86
Skrevet

Alt av lagerarbeid. Butikkarbeid blir barnemat i forhold(jeg har jobbetmed begge deler)

Skrevet

Alt av lagerarbeid. Butikkarbeid blir barnemat i forhold(jeg har jobbetmed begge deler)

Jeg tenker litt i disse baner ja. Terminal/lagermedarbeider. Men følte du at du passet godt inn? Jeg er ganske feminin og fnisete av meg må jeg innrømme. Veldig utadvendt og glad, så det oppfattes fort som flørting uten at jeg mener det. Og det skaper alltid trøbbel for meg.. Jeg har lyst på en sånn jobb UTEN å måtte endre personligheten min, for det er bare slik jeg er. Men jeg haaar så lyst på en fysisk aktiv jobb. Jeg skal møte en arbeidsveileder fra NAV på mandag for å diskutere hva jeg ønsker å jobbe med. Så flere forslag blir satt stor pris på dere! :)

Og takk til dere som allerede har kommet med forslag! :hoppe:

TS

Skrevet

Lagerjobb

Anonymous poster hash: 36c50...78a

Annonse
Skrevet

Jeg tenker litt i disse baner ja. Terminal/lagermedarbeider. Men følte du at du passet godt inn? Jeg er ganske feminin og fnisete av meg må jeg innrømme. Veldig utadvendt og glad, så det oppfattes fort som flørting uten at jeg mener det. Og det skaper alltid trøbbel for meg.. Jeg har lyst på en sånn jobb UTEN å måtte endre personligheten min, for det er bare slik jeg er. Men jeg haaar så lyst på en fysisk aktiv jobb. Jeg skal møte en arbeidsveileder fra NAV på mandag for å diskutere hva jeg ønsker å jobbe med. Så flere forslag blir satt stor pris på dere! :) Og takk til dere som allerede har kommet med forslag! :hoppe: TS Anonymous poster hash: 578b5...c66

Jeg hadde ingen problemer med å jobbe på et sted der 98% var menn, selvom jeg til tider måtte høre på historier om fine damer de hadde kost seg med ol. Ble utsatt for noe uønsket oppmerksomhet,men ikke ille nok til å kalle deg seksuell trakassering, der jeg jobbet var det mange muslimske menn og noen av dem var innpåslitne og ekle, de hadde et syn på norske jenter som at vi var lette å få. Måtte høre endel grovprat og dårlige kvinnevitser i tillegg til disse skrønehistoriene om damer de dro med seg hjem....kan være lurt å tenke på å bli tatt seriøst. Å gå med svært utringede klær og være "dum og deilig"setter deg ikke i respekt, men du blir ansett som "lett". Det jeg lærte var å kødde med små peniser og andre ting menn har komplekser for når jeg syntes grovpraten ble litt for grov, istedenfor å bli støtt eller oppføre meg sur.

Skrevet

Assistent på gamlehjem eller lager/fabrikkarbeid! Ved fabrikkarbeid slipper du jo å snakke

Anonymous poster hash: ea6cd...66c

Skrevet

Få deg jobb på båt! Mulig det kreves noe opplæring, men vil tro det ikke er nødvendig med noen særlig utdannelse når det gjelder å jobbe på gulvet. Hvis du bor langs kysten er det vel en del småbåter du kan forhøre deg på, ekspressbåter o.l. Losse bagasje, ta ut langgangen, fortøye og slikt. Er ganske så mannsdominert, riktignok, men de fleste sjøfolk er veldig greie, det er iallfall min erfaring. :)

Eventuelt vekter. Tror du må ha noe sikkerhetskurs eller noe. Da får du gått rundt og hvis du er heldig, løpe etter noen pøbler.

Anonymous poster hash: aa651...798
Skrevet

Barnehage?
Bæring på unger, løpe rundt ute, løfte barna opp og ned, tunge vogner på tur, dansing, hopping, bøy og tøy med av-/påkledning. Jeg merker det iallefall veldig godt de dagene vi er mye ute, at kroppen blir brukt mye! Variasjon i dagene og selv om man blir sliten av gråt og lignende, er det ikke noe bedre å møte mandags morgen enn barn som smiler og kaster seg rundt halsen din:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri vært i så god form som da jeg jobbet på lager ;) Men ja, det blir fort kjeeeeeedelig... Har også jobbet som badevakt, og da holdt vi oss i bevegelse samt at vi ble oppmuntret til å svømme/trene ved siden av jobben (hadde gratis tilgang til svømmebasseng og treningsstudio)

Som servitør er man også veldig fysisk aktiv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...