Gå til innhold

Kommer ikke overens med broren til kjæresten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 1 år nå. Jeg møtte broren hans først og ble dermed introdusert til min nåverende kjæreste på et vors han hadde. Riktig nok tror jeg han broren hans likte meg, og kom derfor som et sjokk for han at jeg senere ble sammen med broren hans, ikke lenge etter.

I begynnelsen var han veldig overlegen og frekk mot meg, noe som er forståelig. Dette førte til at jeg unngikk han siden jeg forsto at mitt nærvær irriterte han enda mer. Dette er nå et år siden.... og ingenting er forandret.

Han har sagt til meg når jeg har møtt på han på byn beruset at han har godkjent meg og har ingenting i mot meg... Men alikavel føler jeg ikke det er natulig å si hei til han når jeg møter han, jeg syns det er ubehagelig og blir forsatt nervøs når jeg ser han. Når han møter meg og kjæresten min sammen ser han ikke på meg, og det er egentlig da det er verst, ellers kan det hende han smiler til meg.. Jeg er ganske sikker på at han ikke liker meg på den måten nå lenger, men det har på en måte blitt en vane for oss at det ikke er naturlige møter.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil det skal bli mer naturlig når vi møtes..

Jeg vet jo egentlig at han ikke har noe i mot meg, det er vel mer at det er et mønster jeg ikke klarer helt å bryte..

Noen som har erfaringer ved å bryte et slikt mønster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siden dette er din kjærestes bror lurer jeg på hva kjæresten synes om dette, eventuelt hva han gjør for å hjelpe deg i denne konflikten?
synes det høres rart ut at du møter broren sammen med kjæresten din, uten at broren en gang sier hei? da synes jeg at kjæresten din burde reagere på dette.

Skrevet

siden dette er din kjærestes bror lurer jeg på hva kjæresten synes om dette, eventuelt hva han gjør for å hjelpe deg i denne konflikten?

synes det høres rart ut at du møter broren sammen med kjæresten din, uten at broren en gang sier hei? da synes jeg at kjæresten din burde reagere på dette.

han sier hei til han, men ikke meg, det har på en måte blitt en vane for han å overse meg da. men jeg har sagt det til kjæresten min, men han sier bare at jeg ikke trenger å bry meg om det.... han er litt sånn "jeg er med de jeg vil være med uansett hva andre sier", tror ikke han er typen til å snakke med broren om det heller.. og siden han har sagt han har godkjent meg så ser han heller ikke problemet.. noe jeg forstår.. men jeg skulle likt at det var anderledes. ligger vel kanskje mest i mine følelser rundt situasjonen at jeg ikke selv klarer å bryte mønsteret... men vet ikke hvordan jeg skal klare det..

Skrevet

Det kan hende at siden det var broren som ble kjent med deg først, så hadde han sikkert noen følelser for deg. Og når du møter hans bror istedet så ble han sikkert litt irritert. Men bare gi det tid, han finner etterhvert sin egen kjæreste og tenker ikke mer på det da.

Anonymous poster hash: 7bb66...d59

Skrevet

han sier hei til han, men ikke meg, det har på en måte blitt en vane for han å overse meg da. men jeg har sagt det til kjæresten min, men han sier bare at jeg ikke trenger å bry meg om det.... han er litt sånn "jeg er med de jeg vil være med uansett hva andre sier", tror ikke han er typen til å snakke med broren om det heller.. og siden han har sagt han har godkjent meg så ser han heller ikke problemet.. noe jeg forstår.. men jeg skulle likt at det var anderledes. ligger vel kanskje mest i mine følelser rundt situasjonen at jeg ikke selv klarer å bryte mønsteret... men vet ikke hvordan jeg skal klare det..

jeg forstår. dette er en veldig vanskelig konflikt. selvom du forsvarer kjæresten din, synes jeg fremdeles at det er litt dårlig gjort av han å ikke forsvare deg ovenfor broren sin.

det virker som det største problemet her egentlig er hvordan du føler deg angående dette, og rådet da, som jeg VET er ti millioner ganger lettere sagt enn gjort; prøv å ikke bry deg. virkelig. han har egentlig ingenting med deg å gjøre, og hvis han ikke vil si hei til deg er det greit. det er hans problem.

lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...