Gå til innhold

Blir ikke gravid på tross av to tidligere graviditeter. Noen som har samme problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn. Første med Ivf. Satte inn 2 egg og ble gravid på første forsøk.

Like før 1 års dagen hennes oppdager jeg at jeg er gravid igjen. Dette er nå 4 år siden. Har forsøkt nå å bli gravid i ca 9 mnd men spiren vil ikke sitte :(

Hadde en graviditet utenfor livmor for 10 år siden og måtte fjerne ene egglederen.

NHar stabil syklus. Noen som har opplevd det samme? Blir det Ivf ennå engang :(

Anonymous poster hash: 5e905...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår det er vanskelig med ventetiden, men:

Du er velsignet med 2 barn(den ene på aller første ivfforsøk, og har til nå i denne prøveperioden ikke brukt unormalt lang tid.

Om du skulle bli gravid en tredje gang med hjelp - så vil jeg si du har vært kjempeheldig, spesielt med tanke på at det kanskje tar litt ekstra tid for dere å bli gravide.

Det helt reelle alternativet for mange i samme situasjon er jo null barn, med mange forsøk og mange års prøving bak seg.

Du har allerede 2 barn - forsøk å se den store gaven du faktisk har fått, og slappe av med at du enda ikke har brukt unormal lang tid.

Anonymous poster hash: 2f0b0...744
Skrevet

Det er absolutt ikke uvanlig, særlig når du har en historikk med IVF forsøk. Selv de som behøver hjelp kan oppleve et lykketreff, noe ditt andre barn tydligvis var.

Noe avhengig av hva som var årsaken til IVF, forverres ofte tilstanden med årene. Med to barn har du ikke rett på flere forsøk i det offentlige, men private løsninger står du fritt til å velge så lenge du møter de andre kriteriene :)

Og jeg forstår veldig godt at ønsket om et tredje barn er der, selv om du har to fra før. Sorgen over å ikke få det til kan være like stor og frustrerende likevel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...