Gå til innhold

Sliten av kjærestens datter :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg ekstremt sliten av å forholde meg til kjærestens datter. Hun er 12 år bare det at hun må si hei når jeg kommer på besøk sitter langt inne. Jeg føler jeg ikke vil omgås henne ettersom jeg blir så sliten. Svarer meg med enstavelses ord når jeg prøver å innlede en samtale med henne.

Klarer ikke dette mer jeg :-/ Føler jeg prøver og prøver...

Anonymous poster hash: cceb9...7d7

Videoannonse
Annonse
Gjest Whitestripes
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor ofte er datteren sammen med dere?

Hun er på full fart inn i pubertenen, og det er jo helt typisk at de er mutte, tause og ikke så lett å komme inn på. La henne ta initiativ, ikke treng deg på. Gjør dine ting, og ikke heng deg opp i at hun er taus og mutt. La være å prøve så mye, rett og slett.

Skrevet

Hva med å finne på å gjøre noe sammen med henne, bare du og henne?

*Spille kort

*Kino

*Dra på shopping (se på sminke?), eller se på ting som hun kan ønske seg til Jul?

Skrevet

Enig med whitestripes ikke legg så mye i det, bare si hei og ikke bry deg med at hun er litt møtt. Det er ikke så lett å forholde seg til foreldres nye kjærester. Ikke forvent at hun er frykteligxpositiv til deg, men oppfør deg som du pleier med folk og behandle henne ordentlig og vær normalt hyggelig uten å smiske for mye.

Det er forresten normalt å bli sliten av barn, selv er jeg titt og ofte ganske slitne av mine egne, til og med de som er flyttet ut av huset innimellom, selv om jeg elsker dem over alt på jord og de er både snille og greie.

Skrevet

Stakkars datteren :( Hun kan jo ikke noe for noe av dette.

Anonymous poster hash: 5783e...41e
  • Liker 1
Skrevet

Skal la henne ta initiativet heretter. Føler meg ikke særlig velkommen når får og datter sitter på kjøkkenet og jeg på stuen...Så fort jeg kommer inn i rommet tørker hun vekk. Vil ikke ha det sånn jeg. Vi har vært sammen i 1 år. Det skal sies at barnets mor ikke har pratet særlig fint om meg. Jeg har hilst på henne en gang...

Skrevet

Hva gjør far for å hjelpe dere til å få gode opplevelser sammen da?

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at det er slitsomt, ikke misforstå. Men det er den voksne som har ansvar for stemmningen. Du får nesten bare overse den oppførselen du ikke liker. Selvom hun svarer deg med enstavelsesord, må du ikke falle for fristelsen til å gjøre det samme.

Vær voksen, hyggelig og overbærende er mitt råd. Lykke til, håper det bedrer seg for dere!

Skrevet

Selv egen barn kan være slitsomme i den alderen. Mange ungdom som ikke sier hei, eller svarer noe mer enn de må.

Husker fra min egen ungdomstid at mamma alltid maste om at jeg måtte si hei når jeg kom hjem.det var jo kjempe idiotisk mente jeg

Anonymous poster hash: e270f...e0e
Skrevet

Det er egentlig faren som skal få dere begge overens, ved at dere gjør noe alle tre. Da føler datteren seg trygg med faren, og har det gøy med deg samtidig. Da blir det etterhvert greit for henne å være med deg, slik at dere kan gjøre ting sammen alene etterhvert. Steder alle tre kan dra kan vel være å gå tur i skogen, eller kanskje dra på kino.

Anonymous poster hash: 388ce...8d2

• Liker 2
Skrevet

Synes synd på pappaen hennes jeg, han prøver og prøver men hun vil ikke.

Men det er helt greit, tar det i hennes tempo og ikke trenge meg på. Håper jeg har noen fremtid sammen, sånn som no kjenner jeg at jeg vil trekke meg unna.

Skrevet

skal love deg at hun merker det på deg. Da trekker hun seg enda mer tilbake.

Anonymous poster hash: fa993...f4d
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor ofte er datteren sammen med dere?

Hun er på full fart inn i pubertenen, og det er jo helt typisk at de er mutte, tause og ikke så lett å komme inn på. La henne ta initiativ, ikke treng deg på. Gjør dine ting, og ikke heng deg opp i at hun er taus og mutt. La være å prøve så mye, rett og slett.

enig :)

Skrevet

Du har hilst på henne én gang og er allerede sliten og lei? Sikker på at det å ha en kjæreste med barn fra før er noe du i det hele tatt kan takle?

Anonymous poster hash: 622e6...4e6
  • Liker 1
Skrevet

Skal la henne ta initiativet heretter. Føler meg ikke særlig velkommen når får og datter sitter på kjøkkenet og jeg på stuen...Så fort jeg kommer inn i rommet tørker hun vekk. Vil ikke ha det sånn jeg. Vi har vært sammen i 1 år. Det skal sies at barnets mor ikke har pratet særlig fint om meg. Jeg har hilst på henne en gang...

Kan jo være hun ønsker å prate med sin far alene..

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere ble sammen til hun møtte deg og du flyttet inn? Hvis det gikk veldig fort så sliter hun kanskje med følelsene om at du har tatt over pappaen hennes. Faren min flyttet direkte inn med ei ny dame som jeg hadde møtt en gang før, og vi fikk aldri noe godt forhold den tiden de var sammen fordi vi aldri hadde hatt tid til å bli kjent før hun plutselig skulle begynne å være foreldre som satt masse nye grenser.

Anonymous poster hash: 8f3ce...3b2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror kanskje ts mener at hun har møtt moren til jenta én gang..

Ops, var litt kjapp der, sorry!

Anonymous poster hash: 622e6...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...