AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Syntes du at mannen din er kjekk og er du fysisk tiltrukket av han? Har inntrykk av at mange (både kvinner og menn) tar 'til takke' med en som kanskje i en annen periode av livet ikke akkurat ville vært førstevalget..? At når vi kommer i en viss alder der vi blir klare for langvarig forhold, hus, bil og barn så tar vi den første og beste. Kjenner du deg igjen i dette? Jeg kom på dette da jeg leste i tråden om pene barn at en mor skrev at minus pluss minus ble pluss i hennes tilfelle. Altså var hun og mannen mindre pene mens barnet var pent.. Jeg tenker at det må være trist å føle det slik overfor partneren.. ? Anonymous poster hash: c893b...edf
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 nei, jeg synes han er skikkelig ekkel Anonymous poster hash: 13be9...37c 4
Gjest Faerunpedia Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg kunne aldri vært sammen med noen jeg ikke var tiltrukket av, men så er det jo også slik at dersom jeg er tiltrukket av personligheten blir personen kjekkere enn det han var ved første øyekast. Synes det er litt rart hvis noen bare tar til takke med den første og beste uten at de er tiltrukket av vedkommende.
Ruby_Tuesday Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Selvfølgelig syntes jeg han er kjekk.. ellers hadde jeg ikke blitt sammen med han i utgangspunktet.
plix Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Han er råkjekk som nybarbert og nydusjet!! Da er ingen over, ingen ved siden- for å si det mildt 2
Gjest Raindrops Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg tenker at det at man ser at partneren rent objektivt er "mindre pen" ikke nødvendigvis utelukker at man finner vedkommende kjekk og tiltrekkende. 13
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Nei, han er dritstøgg. Selvfølgelig synes jeg han er kjekk... For meg er han verdens kjekkeste Anonymous poster hash: e68b1...8b9
Emelia Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Han er kjekk, absolutt!! Har aldri sett en mann som er kjekkere enn hva han er, når det gjelder både personlighet og utseendet. Han ligger langt over gjennomsnittet iallfall. 1
Eriks Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Syntes du at mannen din er kjekk og er du fysisk tiltrukket av han? Har inntrykk av at mange (både kvinner og menn) tar 'til takke' med en som kanskje i en annen periode av livet ikke akkurat ville vært førstevalget..? At når vi kommer i en viss alder der vi blir klare for langvarig forhold, hus, bil og barn så tar vi den første og beste. Kjenner du deg igjen i dette? ...Anonymous poster hash: c893b...edf Jeg har (veldig generelt sett) samme inntrykk blant begge kjønnene, men tror ingen av dem vil innrømme det. Kvinnene tror selv de har valgt drømmepartneren, selv om det ikke nødvendigvis stemmer. Mennene er fornøyde med valget, til tross for at de innerst inne vet det finnes bedre der ute. Endret 26. oktober 2013 av Eriks
Gjest Dorosseru Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg syns han blir kjekkere og kjekkere for hver dag
Lea2 Skrevet 26. oktober 2013 #11 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Min er ikke en jeg ville snudd meg etter på gata (men det gjør jeg som regel ikke uansett). Han er ikke den som folk ville sett på et bilde av og kommentert at han var kjekk (som i vakker, billedskjønn osv). Det betyr absolutt ikke at han er stygg og jeg er i alle høyeste grad fysisk tiltrukket av ham, men av helt andre grunner. Det hadde også vært tilfelle om han var supermodell eller whatever. Og jeg tror at mange av oss som er voksne (det berømte 35+?) egentlig ikke er så himla fokusert på utseende. Det var mindre fokus på det perfekte ytre da jeg var "ung" enn det er i dag og for meg er det helt andre ting som må være på plass for at et forhold skal være verd å satse på. Endret 26. oktober 2013 av Lea2 3
Gjest Raindrops Skrevet 26. oktober 2013 #12 Skrevet 26. oktober 2013 Og jeg tror at mange av oss som er voksne (det berømte 35+?) egentlig ikke er så himla fokusert på utseende. Det var mindre fokus på det perfekte ytre da jeg var "ung" enn det er i dag og for meg er det helt andre ting som må være på plass for at et forhold skal være verd å satse på. Jeg tror de fleste oppegående mennesker som er ferdig med tenårene har omtrent samme oppfatning. Det er nok ytterst få som velger seg en partner basert først og fremst på utseende, og for de aller fleste som er gamle nok til å ha et seriøst forhold så er det, som du sier, andre ting som må være på plass et at vedkommende ligner på en filmstjerne. Ærlig talt, det er neppe et "35+"-fenomen. 6
Lea2 Skrevet 26. oktober 2013 #13 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg tror de fleste oppegående mennesker som er ferdig med tenårene har omtrent samme oppfatning. Det er nok ytterst få som velger seg en partner basert først og fremst på utseende, og for de aller fleste som er gamle nok til å ha et seriøst forhold så er det, som du sier, andre ting som må være på plass et at vedkommende ligner på en filmstjerne. Ærlig talt, det er neppe et "35+"-fenomen. Kanskje ikke. Har bare inntrykk av at de som er veldig unge går MER etter utseendet og har større fokus på både sitt eget og andres utseende enn det jeg noen gang har opplevd blant jevnaldrende (og det finnes unntak). Og etter å ha kysset noen frosker finner man også ut at utseendet har veldig lite å si og at den typen fysisk tiltrekning ikke er den eneste. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 26. oktober 2013 #14 Skrevet 26. oktober 2013 Syntes du at mannen din er kjekk og er du fysisk tiltrukket av han? Har inntrykk av at mange (både kvinner og menn) tar 'til takke' med en som kanskje i en annen periode av livet ikke akkurat ville vært førstevalget..? At når vi kommer i en viss alder der vi blir klare for langvarig forhold, hus, bil og barn så tar vi den første og beste. Kjenner du deg igjen i dette? Jeg kom på dette da jeg leste i tråden om pene barn at en mor skrev at minus pluss minus ble pluss i hennes tilfelle. Altså var hun og mannen mindre pene mens barnet var pent.. Jeg tenker at det må være trist å føle det slik overfor partneren.. ?Anonymous poster hash: c893b...edf Hvor i alle dager får du det fra at folk 'tar til takke' med en partner de ikke føler tiltrekning til? Kan noen av disse menneskene vennligst melde seg. Jeg har 1000 spørsmål til dem kjenner jeg... 3
Anglofil Skrevet 26. oktober 2013 #15 Skrevet 26. oktober 2013 Ja, jeg synes han er veldig kjekk. Mvvh Yvonne
Gjest Raindrops Skrevet 26. oktober 2013 #17 Skrevet 26. oktober 2013 Kanskje ikke. Har bare inntrykk av at de som er veldig unge går MER etter utseendet og har større fokus på både sitt eget og andres utseende enn det jeg noen gang har opplevd blant jevnaldrende (og det finnes unntak). Og etter å ha kysset noen frosker finner man også ut at utseendet har veldig lite å si og at den typen fysisk tiltrekning ikke er den eneste. Vet ikke helt hva du legger i "veldig unge", men at ungdommer er opptatt av utseende er vel neppe noe nytt. Man vokser det av seg rimelig fort. Jeg er 23 (sikker en av de "veldig unge"), og jeg opplever ikke andre på min alder som utpreget utseendefiksert når det kommer til en partner, folk blir sammen på kryss og tvers av "ligaer" og "klasser". Selv om man ikke har bikket 35 så skjønner man rimelig fort at det skal mer til enn et pent utseende for å være en bra person, og hvem har vel ikke opplevd at man ikke finner venninnens kjæreste det minste kjekk selv om hun kaller han verdens kjekkeste, eller at noen man i utgangspunktet ikke var tiltrukket av ender opp med å bli den vakreste i verden bare på grunn av det som er på innsiden. Dette er helt sikkert ting som kommer med alder og modenhet, det tviler jeg ikke på, men jeg tror det kommer litt tidligere enn etter fylte 35. Noe annet vil bare være å undervurdere folk. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #18 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg ser jo at han ikke er noe Don Juan, men i mine øyner er han veldig tiltrekkende. Anonymous poster hash: 5fb64...d23
Lea2 Skrevet 26. oktober 2013 #19 Skrevet 26. oktober 2013 Vet ikke helt hva du legger i "veldig unge", men at ungdommer er opptatt av utseende er vel neppe noe nytt. Man vokser det av seg rimelig fort. Jeg er 23 (sikker en av de "veldig unge"), og jeg opplever ikke andre på min alder som utpreget utseendefiksert når det kommer til en partner, folk blir sammen på kryss og tvers av "ligaer" og "klasser". Selv om man ikke har bikket 35 så skjønner man rimelig fort at det skal mer til enn et pent utseende for å være en bra person, og hvem har vel ikke opplevd at man ikke finner venninnens kjæreste det minste kjekk selv om hun kaller han verdens kjekkeste, eller at noen man i utgangspunktet ikke var tiltrukket av ender opp med å bli den vakreste i verden bare på grunn av det som er på innsiden. Dette er helt sikkert ting som kommer med alder og modenhet, det tviler jeg ikke på, men jeg tror det kommer litt tidligere enn etter fylte 35. Noe annet vil bare være å undervurdere folk. 35+ kommer av en annen tråd her inne egentlig. For meg er det bare en betegnelse på at man er ferdig med en del ting og begynner å bli "gammel" (ikke mine ord og jeg skrev det i parantes og med spørsmålstegn med god grunn). Og du har selvsagt rett. Veldig ung for meg er stort sett opp til begynnelsen av 20-åra og det er basert på ting jeg leser stort sett. Og det er klart at man ikke ser "alle" på den måten. Noen herjer fra seg tidlig og andre herjer ikke i det hele tatt. Men jeg ser fortsatt et generelt større fokus på det ytre hos de som er 20 år yngre enn meg enn det jeg husker at vi hadde. 1
Gjest bustyvel Skrevet 26. oktober 2013 #20 Skrevet 26. oktober 2013 Ja, jeg synes han er utrolig kjekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå