Gå til innhold

baby brekkes av puppen og mat. HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har en baby på snart 8 mnder som er sluttet å vill spise pupp, men når hun endelig spiser litt, brekkes hun. hun har også begynt å brekke seg når hun får babymat og grøt. HVA KAN DET VÆRE ? takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å enten ta en telefon til legevakten, siden det er helg eller en telefon til legen på mandag.

Anonymous poster hash: 2e072...216
  • Liker 1
Skrevet

Laktoseintoleranse??

Aner ikke altså, bare slenger forslag ut i luften.... Prøvd mat uten melk?

Skrevet

Hun får jo i seg mat, men uansett hvor store eller små skjeer hun får, så får hun brekninger... ikke hele tiden men av og til. Det samme skjer når hun får pupp... Vi har vært på helsestasjonen og de sa bare begynn å gi henne mere babymat, så det prøver vi på nå. Men det er trist at hun ikke intresserer seg for pupp lenger... Er det noen som har erfaring med at babyen ikke vil ta puppen lenger?

Skrevet

Refluks? Hvor lenge har dette vart? Men for all del, kontakt lege.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

få legen til å sjekke babyen din skikkelig! når du tror noe er galt så skal du lytte til DIN magefølelse, du kjenner babyen best. har du prøvd å bare ta skjeen så vidt inn i munnen? eller er det når babyen får maten inn i munnen at hun brekker seg? kan være at brekningsrefleksen er veldig aktiv.

Skrevet

Du må jo gå til lege! Prøv å gi henne tåteflaske og se hvordan det går. Viktigst er at hun får i seg mat, ikke om det er pupp eller ei.

Skrevet

Hun får i seg nok mat, det er bare noen gang at hun ikke vil ta puppen (kansje diestreik)... Og at hun for en uke siden er begynt å får brekningen når hun får babymat (hun spyr ikke, bare ser ut som hun skal det), men det skjer ikke på kvelden når jeg ammer henne, bare på dagtid. Skal ringe til helsestasjonen på mandag. Takk for svar :-)

Skrevet

Hun får i seg nok mat, det er bare noen gang at hun ikke vil ta puppen (kansje diestreik)... Og at hun for en uke siden er begynt å får brekningen når hun får babymat (hun spyr ikke, bare ser ut som hun skal det), men det skjer ikke på kvelden når jeg ammer henne, bare på dagtid. Skal ringe til helsestasjonen på mandag. Takk for svar :-)

Kan være noe med grøten hun ikke tåler tenker jeg. Er det ikke mulig å gi henne noe annet enn denne grøten? Jeg har ikke peiling på hvor gammel barnet må være for å spise babymat, men om det er mulig så hadde jeg laget hjemmelaget babymat til henne som er melkefri og glutenfri. Det trenger ikke være laktosen hun ikke tåler, men noen er også allergisk mot melkeproteiner.

Anonymous poster hash: 4e56d...cf0

Skrevet

Laktoseintoleranse??

Aner ikke altså, bare slenger forslag ut i luften.... Prøvd mat uten melk?

Det er jo ikke kumelk i brystmelken da. Tror ikke man kan være allergisk mot brystmelk :P

Skrevet

Det er jo ikke kumelk i brystmelken da. Tror ikke man kan være allergisk mot brystmelk :P

Klart man kan :)

Når babyen er melkeallergiker må mor holde seg unna all melk i kosten foreksempel.

Skrevet

Klart man kan :)

Når babyen er melkeallergiker må mor holde seg unna all melk i kosten foreksempel.

Babyer kan ikke være allergisk mot brystmelk som sagt så vidt jeg vet, men selvsagt går det mor spiser og drikker i puppen også, så det er bare logisk at mor da skal holde seg unna kumelk når hun ammer. Jeg har ikke sagt noe annet heller.

Skrevet

Kanskje hun er mett....

Anonymous poster hash: d0372...835

Skrevet (endret)

Babyer kan ikke være allergisk mot brystmelk som sagt så vidt jeg vet, men selvsagt går det mor spiser og drikker i puppen også, så det er bare logisk at mor da skal holde seg unna kumelk når hun ammer. Jeg har ikke sagt noe annet heller.

Jo, du sa akkurat det ;) Endret av Arch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...