AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Hei. Jeg er nylig gått inn i et forhold til en mann i starten av 40-årene med to barn på 7 og 9 år. Han har vært singel i over 2 år. Det var han som ønsket å gå ut av forholdet til sin tidligere samboer og mor til hans barn. Hun tok dette tungt og ønsket at forholdet skulle vare. Nå har det seg sånn at jeg er i slutten av 20-årene og har ingen barn selv. Jeg vet at det må være sårende for henne at hennes tidligere samboer har funnet seg en yngre jente. Jeg ønsker bare å skape et best mulig forhold til henne og jeg ønsker jo disse to barna alt det beste. De har en samværsordning på 60% til mor og 40% til far. Hvordan skal jeg gå frem for å skape en best mulig relasjon til henne? Vil som sagt ikke trø henne på tærne eller skape noen ubehagelige situasjoner. Jeg vil bare at hun skal ha det bra og være trygg på meg i relasjonen til barna hennes. Hva tenker dere mannen har slags ansvar oppi dette? Anonymous poster hash: 9fcee...b81
Marie90 Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg tror ikke det er forventet at du skal ha noe slags "vennskap" til henne, men du bør selvsagt være vennlig og forståelsesfull og kanskje til tider litt overbærende, hvis det blir vanskeligheter. Ha fokus på at barna skal ha det best mulig. Jeg vet ikke om du har sett filmen "Stepmom" men den illustrerer akkurat situasjonen du beskriver. Kunne være verdt en titt Jeg tror det er lurt å la barna ha noen tradisjoner og sine egne "greier" med sin mor, så kan du skape nye tradisjoner med barna selv.
Gjest Whitestripes Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Sannsynligvis vil hun ikke ha så mye med deg å gjøre. Det er mange såre følelser som kommer til overflaten når en eks får seg ny partner, og man selv ikke ønsket seg ut av forholdet. La henne få tid til å fordøye at du er kommet inn i bildet, i hvert fall. Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for noen år tilbake, og eksen hans tok det ikke pent. Hun prøvde det hun kunne å stikke kjepper i hjulene. Spesielt var det sårt for henne at barna hennes likte meg så godt, og fikk et veldig fint forhold til meg ganske kjapt. Hun var temmelig bitchy mot meg i begynnelsen, men da det hadde gått et par år, slo hun seg til ro med tingenes tilstand. Vi snakker fremdeles ikke sammen, og jeg synes hun styrer vel mye, men vi har heller ingen konflikter. Det er nok fordi jeg ikke blander meg i noe som mor og far skal styre. Jeg gidder ikke lage konflikter kun for å bevise noe. Min eks fikk seg ny dame ganske kjapt etter at vi gikk fra hverandre, og hun ga klart uttrykk for at hun ikke ønsket kontakt med meg. Ikke vet jeg hvorfor, for vi skulle tross alt ha et visst samarbeid om mine barn, men jeg har ikke trengt meg på der heller. Aldri helt enkelt med nye familiekonstellasjoner. 1
minister-mio Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 God gammel høflighet og ydmykhet tror jeg du kommer langt med. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Ikke gjør noe som helst overfor henne, bare vær grei mot barna. Anonymous poster hash: dab5c...7bc
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg lar far ha ansvaret for relasjonen til ogsmarbeidet med mor. Han kjebber henne. Hvis hun ytrer ønske om å treffes, stiller jeg selvsagt, men hun og jeg trenger ikke å ha noen relasjon for min del, og jeg tror hun foretrekker å forholde seg til far og ikke en uteforstående kvinne når det gjelder hennes eget barn.Anonymous poster hash: ae738...232
Gjest Maman Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Hvis hun ser at du setter barna før deg selv så setter hun nok pris på det også. Feks hvis pappaen må prioritere mellom å være med deg eller barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå