Gå til innhold

Hvilket rom begynner du å vaske huset i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid begyntbmed badet men vaskehjelpen starter på kjøkken og stue. Hva ?er riktig?

Anonymous poster hash: 62e4e...dcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe som er riktig da? Er vel smak og behag?

Anonymous poster hash: a2bf5...5cd
  • Liker 5
Gjest Conradine
Skrevet

Jeg har alltid begyntbmed badet men vaskehjelpen starter på kjøkken og stue. Hva ?er riktig?

Det er vel det samme hvor du starter så lenge du skifter vann og kluter/mobber til badet/toaletter.

• Liker 4
Skrevet

Starter sjelden på samme rom hver gang. Men stue, bad og soverom er nok de rommene jeg starter oftest i. Når jeg og samboer vasker sammen starter han alltid med stua og jeg med enten bad eller soverom.

Gjest Hyssingen
Skrevet

starter med kjøkkenet; gammel vane bare siden det er der vaskeutstyret står:

• Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet

Starter med kjøkkenet, så stue, spisestue. Deretter soverom og bad. Gangene og toalettet til slutt. :)

Skrevet

Stue - kjøkken - gang - (bytter vann) bad - (bytter vann) soverom.

Skrevet

Jeg begynner alltid med soverommet, siden jeg ser for meg at det er renest der. Så vasker jeg meg utover i de mer skitne rommene: kjøkken, stue og gang.

Badet trenger gjerne litt ekstra skrubbing så det tar jeg separat.

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Stue - kjøkken - gang - (bytter vann) bad - (bytter vann) soverom.

Vi bor altså sammen, men jeg vasker stue - kjøkken - gang - trapp/soverom (først tørke støv, så støvsuge, til slutt vaske gulv). Badet tas helt til slutt med egen klut og vann ;) Rent blir det heldigvis uansett!

Skrevet

Vi bor altså sammen, men jeg vasker stue - kjøkken - gang - trapp/soverom (først tørke støv, så støvsuge, til slutt vaske gulv). Badet tas helt til slutt med egen klut og vann ;) Rent blir det heldigvis uansett!

Egen klut?

Bruker oppvaskfilla til alt jeg.

Gjest bustyvel
Skrevet

Egen klut?

Bruker oppvaskfilla til alt jeg.

Og du henger den på plass på kjøkkenet etter du har vasket dassen også da regner jeg med? :laugh:

• Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Starter med stua og ny golvklut i hvert rom.

Skrevet

Men er ikke det mest logisk å ta gangen først siden her vil alt som ligger der bli tatt med inn i andre rom? Det ligger mye kattehår og sand på gulvet Ts

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Men er ikke det mest logisk å ta gangen først siden her vil alt som ligger der bli tatt med inn i andre rom? Det ligger mye kattehår og sand på gulvet Ts

Kommer vel også veldig ann på hvilken romløsning du har.

• Liker 1
Skrevet

Kommer vel også veldig ann på hvilken romløsning du har.

Føler jeg må lære damene litt om husvask.

Først støvsuger du, så vasker du - da blir du kvitt all grusen og slik først.

Skrevet (endret)

Føler jeg må lære damene litt om husvask.

Først støvsuger du, så vasker du - da blir du kvitt all grusen og slik først.

Dette blir off-topic, men jeg støvsuger alltid det rommet som leder inn til andre rom først. Ingen vits i å dra med seg skitt fra ett rom inni et annet selv om jeg vasker til slutt . Nå vasker jeg ikke selv lenger, og jeg har undret meg over at vaskedamen vår begynner på badet av alle steder . Men det finnes vel ingen fasitsvar :ler: Edit; skrivefeil pga iPad Endret av Izabella
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid begynt med kjøkkenet, men skjønner at det blir litt feil ettersom jeg rydder rom for rom før jeg vasker. Med ungdommer i hus og en Rotemor så samles det mye ting på benken underveis.

Men jeg klarer ikke helt la vær.

Skrevet

Vanligvis tar vi litt og litt. Men tar vi hele huset på en gang starter vi med å rydde alle rom. Deretter vaskes alle overflater i alle rom. Jeg støvsuger og vasker deretter alle gulv. Og mannen vasker badene mens jeg gjør dette.

Samme hvor man begynner og slutter. Kjøkkenkluter brukes kun på kjøkkenet, kluter til badet kun på badet, og toalett vaskes med engangsklut. Når det gjelder gulvkluten begynner jeg med soverommene, fortsetter med stuene, deretter kjøkken og så yttergang til slutt.

Skrevet

Gangen til slutt! Legger kluten i klorin når jeg er ferdig. Mest bakterier og skit utenfra i gangen med sko osv, vil ikke "vaske" det innover i leiligheten...

Skrevet

Jeg synes det er uhygienisk å vaske gangen først! Føler liksom at jeg "smører" møkk utenifra inn i leiligheten.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...