Gjest Badebuksa Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Hver gang svigermor er på besøk, blir bikkja fra seg av glede og dilter etter henne, overalt. Vil ike sove med meg eller noenting, bare være med og sove med svigermor. Anser han henne som en delmav flokken da? En som stadig forsvinner, for så å komme tilbake ? Ja, i går ville bikkja ligge endel på fanget mitt, men sånn ellers så er svigermor (bestemor for bikkja da) stor stas. Flere som har hunder som er slik? Sm "ditcher" deg når finere folk er på besøk? 1
Brunhilde Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Eh, ja, jeg hadde en slik og den endte opp med å flytte til vedkommende... Kjærligheten var gjensidig (og jeg hadde egentlig ikke kapasitet til å ta meg skikkelig av den) - så det var en god løsning for alle. Jeg visste at hunden fikk det godt og de nye eierne fikk en hund de elsket uten at det kostet dem noe, Når har hunden som i sitt nye, mer eller mindre selvvalgte, hjem i 5-6 år, og er lykkelig når jeg kommer på besøk, men gjør ingen mine til å ville være med når jeg går. Det har den aldri gjort... Jeg tror det betyr at den anser svigermoren din som en del av flokken, er det ikke koselig?
Wolfmoon Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Vår gamle hund ble helt fra seg av glede når bestefar kom på besøk, da var det ut på tur og kakedeling etterpå Han forgudet rett og slett hele fyren (også når vi kom på besøk dit og han ikke fikk tur). Nå ser det ut til at den nye blir akkurat lik, bortsett fra at bestemor prøver å bestikke han med godbiter i tillegg, slik at han skal like henne også, ikke bare bestefar 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 WowAnonymous poster hash: f234e...ea9
Pinkee Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Håper du også liker svigermor da, så hun får lov å komme ofte. Synes det høres utrolig koslig ut spes for svigermor. 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Hehe, koselig da Vi hadde en hund en gang som forgudet storesøsteren min (som hadde flyttet hjemmefra). Hver gang hun kom på besøk ble hunden helt fra seg av glede.. husker jeg var litt misunnelig Anonymous poster hash: bfb5b...2d2
Gjest bustyvel Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Hunden vår er også glad i svigerforeldene mine, synes det bare er koselig at han tilter etter dem, logrer og sitter på fanget der jeg
Gjest Whitestripes Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Hunden min var helt vill etter faren min! Når han kom, tisset hun på gulvet i ren glede, og rundslikket han. Han fikk ikke fred for henne, og vi syntes alle det var bare koselig Er dette noe du synes er et problem? Synes svigermor det er et problem? Hvis nei på begge spørsmål, lurer jeg på hva du lurer på?
Lea2 Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 Min elsker foreldrene mine.. og jeg er rimelig sikker på at det er fordi han blir dillet og dallet med hele dagen når han er sammen med dem. Han får mat ved bordet og slett ikke noe som ligner tørrforet han får hjemme. Han blir gått tur med 10 ganger om dagen (jeg har hage, de har ikke) og han får stort sett all oppmerksomhet hele døgnet. Han har en sånn kong liggende der som til enhver tid er fyllt opp med leverpostei og pølsebiter. Han har sin egen lekekurv med alt fra nisseluer til store bamser.
Aurora M. Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Merkelig fenomen det der. Kanskje er det slik hos dyr som hos oss mennesker, at noen får vi bare umiddelbart en god "kjemi" med? Jeg har en nabohund som av en eller annen grunn er så glad i meg. Jeg er i utgangspunktet ikke noe hundemenneske, så jeg ga han ikke noe spesiell oppmerksomhet eller noe da jeg møtte han og eieren på tur. Men da jeg satte meg på huk så kom han rett bort og la hodet i fanget mitt og ville bare ha kos. Han ville helst ikke gå fra meg igjen heller. I følge eieren så hadde hun aldri opplevd maken, og hunden var 11 år gammel. Og når jeg traff de igjen noen uker senere så ble hunden helt vill av glede da han så meg og ville bort til meg. Han kjente meg igjen på lang avstand ifølge eier. Og slik har det vært siden, hver gang jeg møter dem. Jeg aner ikke hva det er og det gjør ikke eier heller. Mystisk og fint på samme tid. 2
Gjest Badebuksa Skrevet 26. oktober 2013 #11 Skrevet 26. oktober 2013 Hunden min var helt vill etter faren min! Når han kom, tisset hun på gulvet i ren glede, og rundslikket han. Han fikk ikke fred for henne, og vi syntes alle det var bare koselig Er dette noe du synes er et problem? Synes svigermor det er et problem? Hvis nei på begge spørsmål, lurer jeg på hva du lurer på? Og jeg lurer på hva du lurer på. Jeg skrev da noen spørsmål i innlegget ?
Gjest Badebuksa Skrevet 26. oktober 2013 #12 Skrevet 26. oktober 2013 Han får masseoppmerksomhet da, er nok det.. Får lov til så mye og. Tja, vi går greit overens, men er her kanskje 1 gang i mnd.
Gjest Whitestripes Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Og jeg lurer på hva du lurer på. Jeg skrev da noen spørsmål i innlegget ? Tror neppe hunden anser henne som en av flokken, men bare en hun liker godt. Dyr er gode menneskekjennere, tror jeg. De som får naturlig god kontakt med dyr, er gode mennesker. Motsatt så kan dyr reise bust eller på annen måte sky mennesker de merker ikke er så gode. Hvorfor synes du det er et problem at bikkja di liker svigermor?
Gjest Badebuksa Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Tror neppe hunden anser henne som en av flokken, men bare en hun liker godt. Dyr er gode menneskekjennere, tror jeg. De som får naturlig god kontakt med dyr, er gode mennesker. Motsatt så kan dyr reise bust eller på annen måte sky mennesker de merker ikke er så gode. Hvorfor synes du det er et problem at bikkja di liker svigermor? Jeg synes ikke det er et problem? Hvor skrev jeg det?
Gjest Whitestripes Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg synes ikke det er et problem? Hvor skrev jeg det? Du skrev at du følte deg ditcha, derfor trodde jeg du syntes det.
Gjest Badebuksa Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Du skrev at du følte deg ditcha, derfor trodde jeg du syntes det. neii.. Skjønner at du kan tro det da, men synes det egentlig bare er komisk. Og en deilig avlastning. Hadde de kunnet ta seg av en hund, kunne de kjøpt ham for sånn tyve tusen om de ville Endret 27. oktober 2013 av Badebuksa
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #17 Skrevet 27. oktober 2013 Tja, hunder er ganske lik mennesker på mange områder, blant annet at det er noen vi liker bedre enn andre. Kanskje føler hunden at kommunikasjonen er god med svigermor? Eller at svigermor blir glad for å se hunden? Eller så forbinder den henne med noe gøy/bra (besteforeldre er ofte assosiert med bortskjemming)? Eller så traff den svigermor for første gang da den var liten, og har siden flytt på gjenkjennelsesgleden/at den faktisk ble introdusert for henne i sosialiseringsvinduet kombinert med en positiv assosiasjon? Jeg traff en hund for første gang da den var 3-4 mnd gammel, koste og lekte med den, og siden har den hunden vært fra seg av glede hver gang vi treffes (den er 3 år gammel nå). Men til et annet innlegg, at hunder tisser på seg når de hilser er egentlig ikke bra. Hilseglede er normalt positivt stress, men for noen hunder ifbm noen mennesker, så tipper det over og blir usunt/negativt stress. Det kan skyldes for store forventninger, eller det kan skyldes at hunden er usikker på det aktuelle mennesket (ofte sees den reaksjonen mot litt store menn som kanskje ikke snakker så bra hundsk) og føler at den må "be om unnskyldning" for å være trygg. Det betyr ikke at mennesket noensinne har gjort hunden noe, men at den kanskje synes det er vanskelig å lese mennesket (kombinert med en vel myk psyke). Da kan det være lurt å roe ned forventningene og be det aktuelle mennesket benytte seg av noen dempende signaler. Anonymous poster hash: ef559...398
Gjest Whitestripes Skrevet 27. oktober 2013 #18 Skrevet 27. oktober 2013 Det var jeg som skrev at hunden tisset av glede. Hun var ikke utrygg på han, ei heller hadde hun problemer med å lese han. Den hunden er for øvrig død
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå