hermosaa Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Hei, jeg trenger litt råd fra dere. Det har seg sånn at jeg har verdens beste kjæreste, men at vi for tiden har avstandsforhold da jeg bor i utlandet i 9 måneder. Jeg savner han veldig mye, men ser han 1 måned i desember og gleder meg veldig mye til det! Jeg har fått mange nye venner her hvor jeg bor og har spesielt knyttet et sterkt bånd til en av mine kamerater (som jeg også bor med). Vi er veldig like og har god kjemi. Han er en kjekk kar. Vi var ute sammen for noen uker siden og begge hadde fått litt for mye alkohol innabords. Det endte med at vi sovnet på sofaen sammen. Etter en stund våknet jeg av at han strøk meg i håret som igjen førte til stryking på rygg, armer nakke osv. Det var koselig og jeg ble litt revet med så jeg gjorde igjen. Det hele endte med at vi begge fikk høyere puls, og det var ikke langt fra at vi kysset. Men jeg trakk meg unna etter en god stund og sa til han at dette var farlig. Vi snakket sammen og jeg fortalte han at jeg var tiltrukket av han. Han sa at han også var tiltrukket av meg. Dagen etter følte jeg meg ikke så bra. Samvittigheten min var på plass og jeg følte meg så skyldig i hva jeg hadde gjort. Etter litt råd og veiledning fra min gode vennine fant jeg ut at det var best å ta litt avstand fra han for å se hvordan det føltes. Dette var en veldig dum idè for det har endt opp med at han også har tatt avstand. Jeg har nesten ikke hengt med han siden sove episoden og jeg føler kanskje at jeg har blitt byttet ut av en annen. Jeg synes dette er veldig trist da vi var så gode venner, jeg savner han. Han utrykket til en vennine (som sa det til meg i etterkant) at han ble veldig stresset av å være med meg, og han virker veldig kald og sint. Så nå har alt bare blitt et stort rot og kaos. Jeg har et dilemma, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil være venn med han, men er samtidig veldig redd for å føle ting jeg ikke vil føle. Hva kan jeg gjøre?
Gjest Emmanuelle Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Du må finne ut hvem som er viktigst for deg, ham eller kjæresten din hjemme. Jeg er i et avstandsforhold på 9 mnd selv, så jeg vet hvor vanskelig det kan være, men om du vil beholde kjæresten din så bør du ta avstand fra kompisen din. Jeg vet selv hva jeg hadde valgt. 3
LionQueen Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Det eneste du kan gjøre er å trekke deg unna han. Det går ikke å ha et vennskap til noen som du har følelser for. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Du har jo ikke gjort noe spesielt urovekkende, javel - du er tiltrukket av en annen, det vil skje igjen. Spørsmålet er vel bare hva du ønsker i det lange løp. Det kan virke som om denne vennen din kanskje er mest interessert i noe kortvarig, eller i beste fall; at dere ender opp med en kortere relasjon. Spørsmålet her er jo ikke hvorvidt du er tiltrukket av andre, men hva du ser for deg med kjæresten din uten å kjenne på samvittigheten. Jeg ville kjent litt på hvordan du føler ovenfor ham og fremtiden når han kommer på besøk - og tatt en avgjørelse basert på det, ikke hvorvidt du ei gang på fylla ble tiltrukket av noen andre, hvilket omtrent alle ville blitt ei eller annen gang i livet sitt. Med mindre du føler denne vennen er mannen i ditt liv så ville jeg kanskje sett på det som en av mange øvelser man må gjennom i et forhold Anonymous poster hash: e0e81...4d8 2
hermosaa Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2013 Tusen takk for svar. Jeg omgås denne personen hver eneste dag, og jeg merker at jeg har en tendens til å være litt rar og klein rundt han da jeg prøver for hardt å trekke meg tilbake. Det er nok derfor han blir stressa av meg. Men jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker kjæresten min som jeg har vært sammen med i nesten 4 år og jeg vil være med han. Føler likevel at jeg på en eller annen måte må få ordnet opp i dette rotet, da det gjør hverdagen ganske klein og kjip. Jeg skal tross alt bo med han i et halvt år til. Skal jeg prate med han? Skal jeg ignorere det? Skal jeg late som ingenting? Jeg takler slike situasjoner veldig dårlig og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Tusen takk for svar. Jeg omgås denne personen hver eneste dag, og jeg merker at jeg har en tendens til å være litt rar og klein rundt han da jeg prøver for hardt å trekke meg tilbake. Det er nok derfor han blir stressa av meg. Men jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker kjæresten min som jeg har vært sammen med i nesten 4 år og jeg vil være med han. Føler likevel at jeg på en eller annen måte må få ordnet opp i dette rotet, da det gjør hverdagen ganske klein og kjip. Jeg skal tross alt bo med han i et halvt år til. Skal jeg prate med han? Skal jeg ignorere det? Skal jeg late som ingenting? Jeg takler slike situasjoner veldig dårlig og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Dere bor sammen i tillegg, ja? Selvsagt skal dere snakke ut om det - hvor du må sette de grensene du selv ønsker og kan stå for ovenfor kjæresten din på godt og vondt. Anonymous poster hash: e0e81...4d8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg mener bestemt atdet er mulig å velge å ikke bli fristet. At man kan lukke ned den delen av seg, og forbeholde alle slike ting for sin kjære. Det holder ikke å velge å trekke seg vekk når man er i gang, men å velge å ikke la seg friste.Anonymous poster hash: 0706a...090
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Trekk deg unna fyren du har begynt å få følelser for. Du klarer å vente til du er hjemme igjen hos kjæresten din. At dere har vært langt unna hverandre, gjør at kjærlighets-sentralfyren gradvis brenner svakere, og det er naturlig å vende øynene mot andre mål. Hold avstand til du er hjemme igjen, og ta en vurdering etter juleferien. Anonymous poster hash: de5d5...775
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg mener bestemt atdet er mulig å velge å ikke bli fristet. At man kan lukke ned den delen av seg, og forbeholde alle slike ting for sin kjære. Det holder ikke å velge å trekke seg vekk når man er i gang, men å velge å ikke la seg friste.Anonymous poster hash: 0706a...090 Selvfølgelig er det mulig, det handler om respekt for partner, moralsk ståsted og vilje. For alle.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Om du ønsker å satse på forholdet ditt til kjæresten, så ville jeg sett meg om etter ett nytt sted å bo asap.
Mariah Skrevet 26. oktober 2013 #11 Skrevet 26. oktober 2013 Har selv vært i et avstandsforhold på 10 mnd (eksen studerte i utlandet ett år), og vet at det kan være vanskelig, men ha i bakhodet at avstanden kun er midlertidig. Sier ikke at du nødvendigvis skal kutte ut vennskapet, men du bør tørre å være hundre prosent ærlig mot deg selv og unngå situasjoner som kan lede til at du lar deg friste hvis du velger kjæresten.
Bjørkeris Skrevet 26. oktober 2013 #12 Skrevet 26. oktober 2013 Her er et tips. Prøv å se den samme situasjonen utenfra. Se for deg din elskede som er tiltrukket av en annen kvinne. De havner i sofaen sammen og stryker og koser, hun blir våt, han blir kåt. Han trekker seg unna og det går bra. Men så, hva nå? Hva vil du han skal gjøre, hvordan vil du at han skal forholde seg til denne kvinnen som tenner ham? Hvordan vil du at han skal tilbringe tiden vekk fra deg? Jeg tror du vet svaret.
hermosaa Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 26. oktober 2013 Takk igjen, da er løsningen alle foreslår at jeg tar avstand fra han og kutter ut det gode vennskapet vi har? Det er trist men kanskje det beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå