AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Hvilken type seng har barnet sitt hatt og når skifta det? Når fikk det "stor" seng? Vi har vanlig sprinkelseng til vår på 14 mnd. Da han er 21 mnd får han en liten søster eller bror. Vil det da være naturlig å kjøpe ny sprinkelseng til den lille eller "stor-gutt"-seng til storebror? Er det kanskje for tidlig å ha seng uten sprinkler når han er under 2 år? Jeg har ikke snøring Anonymous poster hash: 7a2bd...720
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Det er vel litt individuelt hvordan folk gjør det. Min eldste datter som nå er 6 lå i sprinkelseng til hun var over 3 år. Vi hadde ikke plass til større seng der vi bodde, så når vi flyttet fikk hun stor seng. Hun fikk også en lillesøster på samme tidspunkt. Lillesøstra blir snart 3 og ligger fortsatt i sprinkelsenga. Har vært inne på tanken at hun burde få stor seng snart, men samtidig så passer sengen ennå og så tenker jeg vel at det blir litt pes med legginga i starten når hun klarer å gå ut av senga selv. Ny seng til minstejenta er ikke på prioriteringslista mi heller, jeg har nok med å få det til å gå opp med huslån, regninger, og mat, så det blir evt foreldrene mine som kjøper det i bursdags-/eller julegave. Hvis de ikke nevner det kommer jeg nok til å legge inn ønske om seng til henne i julegave. Å ligge i sprinkelseng til hun er 4 blir vel litt drøyt kanskje. Jeg tror nok det er du som vet best om det er lurt å kjøpe stor seng til gutten din. Legger han seg uten protester, så kan det nok funke. Er han derimot vanskelig å legge vil det nok ikke hjelpe på at sprinklene blir borte. Anonymous poster hash: 82fcc...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå