AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 må jeg sterilisere pumpen etter hver gang når jeg kun pumper ut formelka som blir tømt ut og ammer ungen med skjold etterpå?Anonymous poster hash: 7ed4f...daa
Yesterday Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Jepp. Pumper selv og ammer med skjold. Skjoldene koker vi da melka ikke går bort når vi skylder og har skjolda i sterilisatoren. Delene til pumpa skylder vi og har i sterilisatoren. Vi kokte pumpa først men siden jeg må pumpe så ofte i håp om å øke melkeproduksjonen så ble vi fort lei og kjøpte en sterilisator, har flaskene i den. Du bør forresten amme før du pumper.
Gjest Elyssa Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 må jeg sterilisere pumpen etter hver gang når jeg kun pumper ut formelka som blir tømt ut og ammer ungen med skjold etterpå?Anonymous poster hash: 7ed4f...daa Jeg vet ikke, men jeg gjorde ikke det så lenge det bare var formelk som jeg skulle kaste. Ser ikke helt vitsen med det......?Jepp. Pumper selv og ammer med skjold. Skjoldene koker vi da melka ikke går bort når vi skylder og har skjolda i sterilisatoren. Delene til pumpa skylder vi og har i sterilisatoren. Vi kokte pumpa først men siden jeg må pumpe så ofte i håp om å øke melkeproduksjonen så ble vi fort lei og kjøpte en sterilisator, har flaskene i den. Du bør forresten amme før du pumper. Hun bør jo ikke amme før hun pumper hvis poenget er å få vekk litt av formelka før ungen skal spise..? Hvorfor må man sterilisere pumpa mellom hver gang hvis man ikke skal bruke melka?
Semydfe Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg vet ikke, men jeg gjorde ikke det så lenge det bare var formelk som jeg skulle kaste. Ser ikke helt vitsen med det......? Hun bør jo ikke amme før hun pumper hvis poenget er å få vekk litt av formelka før ungen skal spise..? Hvorfor må man sterilisere pumpa mellom hver gang hvis man ikke skal bruke melka? Steriliseringen er ikke kun for at baby skal slippe bakteriene. Det er også for å forhindre brystbetennelse. Hvis det er baktetier på pumpa og de tar turen inn melkegangene så risikerer du betennelse, og det vil du sikkert ikke..
Yesterday Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg vet ikke, men jeg gjorde ikke det så lenge det bare var formelk som jeg skulle kaste. Ser ikke helt vitsen med det......? Hun bør jo ikke amme før hun pumper hvis poenget er å få vekk litt av formelka før ungen skal spise..? Hvorfor må man sterilisere pumpa mellom hver gang hvis man ikke skal bruke melka? Ok jeg leste litt fort. Selv hiver jeg ikke melka.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Det blir fort bakterier på pumpen, og dette går over på brystet ditt og i baby. Du kan få brystbetennekser o.l og baby kan få i seg bakterier. Så uansett bør du vaske den. Men er usikker på om du må sterilisere hver gang, eller om det holder å vaske godt. Anonymous poster hash: 546c4...3c4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Og selv om du ammer med skjold så vil melken spre seg litt på brystet ditt slik at bakteriene som evt er der vil komme ned til brystvorten og ut til baby. Anonymous poster hash: 546c4...3c4
MockingJay Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Melken er jo holdbar i 6-8 timer i rom temp, så regner med at du kan vente så lenge før neste sterelisering:)
Gjest Elyssa Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Steriliseringen er ikke kun for at baby skal slippe bakteriene. Det er også for å forhindre brystbetennelse. Hvis det er baktetier på pumpa og de tar turen inn melkegangene så risikerer du betennelse, og det vil du sikkert ikke.. Men det blir jo ikke 'farlig' med en gang, slik innlegget under her sier. Og uansett er det jo i så fall bare å koke tuppen på pumpa. (Den som skal inntil brystet.)Melken er jo holdbar i 6-8 timer i rom temp, så regner med at du kan vente så lenge før neste sterelisering:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå