Gå til innhold

Hvorfor blir folk så sure hele tiden? Slitsomt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever ofte at folk blir så sure mot meg? Skjønner ingenting, jeg, men kan prøve å forklare.

Jeg gikk ut for å spise med en venninne som jeg ikke har sett på en stund. Om jeg fortalte noe om meg selv virket hun uinteressert og sur og at hun ikke likte å høre det jeg sa?

Jeg turte ikke si så mye om meg selv siden jeg merket at hun oppførte seg slik...

Men hun fortalte mye om seg selv og da hørte jeg tålmodig på henne.

Hun fortalte bl.a. en historie om hennes søster som hadde vært på byen, og at hun hadde blitt frastjålet vesken sin osv osv ... og jeg hørte på uten å være sur.

Så fortalte jeg at jeg hadde vært en tur på byen med jobben, og da virket hun sur og irritert? At hun ikke likte det?

Dette var bare et eksempel. Jeg opplever det stadig vekk at folk blir sure og irriterte om jeg i det hele tatt syns eller forteller noe?

På meg så virker det ikke som om folk liker at jeg gjør noe med livet mitt, eller i det hele tatt eksisterer?

Alle som blir sure på meg gjør mye i livet sitt selv og har fått til mye mer enn meg...så jeg forstår det ikke!

Noen som forstår?

Anonymous poster hash: e16d5...087
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det du forteller om deg selv oppfattes helt annerledes av andre enn du mener selv.

Kanskje du liker å fremheve deg selv, skryte, som gir folk følelsen at du er en person som er selvsentrert og hvor det er viktig å vise "vellykket" du er.

Anonymous poster hash: e406d...696
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje det du forteller om deg selv oppfattes helt annerledes av andre enn du mener selv.

Kanskje du liker å fremheve deg selv, skryte, som gir folk følelsen at du er en person som er selvsentrert og hvor det er viktig å vise "vellykket" du er.

Anonymous poster hash: e406d...696

Jeg vet ikke helt ... jeg er alltid ydmyk og sitter ikke å breier meg og viser hvor bra jeg er. Skjønner ikke dette, jeg...

Skrevet

Kanskje du bare er uheldig og henger med en del folk som ikke har det så bra selv, sånn at alt du forteller blir irriterende uten at det egentlig har noen ting med deg å gjøre?

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Daenerys, mod.

Skrevet

Jeg har det sånn jeg også! Disse menneskene er egoistiske rett og slett. Hun gidder jo å møte deg,det betyr at hun sikkert syns du er en OK person,men hun er kun interessert i tema som angår henne og hennes liv. uff

Anonymous poster hash: ce34f...ff8
  • Liker 2
Skrevet

Utifra det du skriver fikk jeg en følelse av at du offergjorde deg selv, kanskje du gjør dette i virkeligheten også? De som offergjør seg selv blir fort - i mine øyne- ansett som stakkarslige. Slike folk kan jeg også bli litt irritert over i ny og ne

Anonymous poster hash: 33e20...95d

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Noen mennesker opptrer ynkelige og stakkarslige for å bli likt. De setter seg i offerrollen og jeg irriterer meg grenseløst over slike mennesker.

Skrevet

Noen mennesker opptrer ynkelige og stakkarslige for å bli likt. De setter seg i offerrollen og jeg irriterer meg grenseløst over slike mennesker.

men det er jo ikke utgangspunktet her. Du syns at hun er "offer" fordi hun tar det opp på KG,hun oppførte seg ikke sånn bland sine venninner.

Anonymous poster hash: ce34f...ff8

Skrevet

Jeg oppfører meg ynkelig og stakkarslig, men det er ikke bare for å bli likt, men for å tekkes andre slik at de ikke skal irritere seg over meg. Folk liker jo heller ikke folk som breier seg og tar plass.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg oppfører meg ynkelig og stakkarslig, men det er ikke bare for å bli likt, men for å tekkes andre slik at de ikke skal irritere seg over meg. Folk liker jo heller ikke folk som breier seg og tar plass.

Hva med å prøve å være seg selv? Og finne en gyllen middelvei? Ikke tekkes andre, men heller ikke breie seg. Det klarer de fleste.

Slik du beskriver deg, er du alt for selvsentrert. Om du viser litt mer interesse for andre i stedet for å prøve å gjøre alle til lags, kommer det sikkert til å hjelpe på. Dessuten er det ingen som liker folk som virker personlighetsløse, og bare vil tekkes andre. Det er jo irriterende å forholde seg til. Jeg liker ikke folk som snakker meg etter munnen. Mye bedre med folk som utfordrer meg litt.

Og: Til lags åt alle kan ingen gjera.

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Anonymous poster hash: e16d5...087 [/quote

Ja jeg forstår deg i grunnen.. Men nå ser du jo selv at det ikke funker. Jeg er enig i at ingen liker en brautende idiot, men hva med en middelvei? Ha god selvtillit og hevet hode. Den venninna som du hadde lunsj kan du bare droppe, så innser hun at det er tæl i deg likevel.

Skrevet

Har merket at dette skjer med noen av mine venner også.

Anonymous poster hash: f2acc...97d
Skrevet

Jeg kjenner maange mennesker som ikke er interessert i det hele tatt å høre om andre sitt liv med mindre det er sladder. Men disse menneskene er veldig glad i å snakke om seg selv og om utrolig kjedelige historier og lignende som ingen bryr seg om. Jeg er en person som sjeldent forteller om meg selv til noen uansett når det er sagt. Men jeg kan forstå at du synes det var teit at hun oppførte seg sånn, men det er rett og slett bare at mange folk er selvsentrert.

Selvfølgelig, det kan jo ha vært at du snakket om gørrkjedelige ting som "jeg var ute og hentet avisen i dag og så luftet jeg hunden", og derfor ble hun irritert, men akkurat det vet du best selv om var tilfellet :)

Skrevet

Kanskje du tiltrekker deg folk som er selvsentrerte, og bare vil ha deg som en satelitt i livet sitt.

Anonymous poster hash: 9b155...2df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...