FrøkenBaker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Oppdaget etter en dag med to bananer, tre sjokolader, potetgull og vann som eneste næring at jeg har et kosthold som ikke holder god standard. Noen standard egentlig. Noen dager middag, andre dager ikke, noen dager masse, andre dager lite. Kort og godt; min diettforandring er å spise måltider, (faktiske måltider), med mat, hver dag, kutte ned på saltet, stå i mot sukker. Men sånt er alltid morsommere når man er flere. Hva slags kostholds-endringer gjør dere? Og hvorfor? Endret 26. oktober 2013 av FrøkenBaker 1
Biffmedløk Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Dette høres akkurat ut som meg. Noen dager spiser jeg lite, kanskje en banan og en yoghurt, ikke middag, mens andre dager skuffer jeg innpå med drittmat. Jeg har samme mål som deg, kutte ned på sukker og spise sunn og ren mat. Jeg spiser ikke store mengder usunn mat, men jeg det blir i overkant mye sjokolade og cola . Ønsker å gå ned noen kilo, få en friskere, sterkere kropp og mer energi. Jeg er tenkt til å ta meg en tur til kostholdsekspert/ernæringsfysiolog slik at jeg får orden på kostholdet. Håper at det kan det vil gi meg et spark i baken.
FrøkenBaker Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2013 Dette høres akkurat ut som meg. Noen dager spiser jeg lite, kanskje en banan og en yoghurt, ikke middag, mens andre dager skuffer jeg innpå med drittmat. Jeg har samme mål som deg, kutte ned på sukker og spise sunn og ren mat. Jeg spiser ikke store mengder usunn mat, men jeg det blir i overkant mye sjokolade og cola . Ønsker å gå ned noen kilo, få en friskere, sterkere kropp og mer energi. Jeg er tenkt til å ta meg en tur til kostholdsekspert/ernæringsfysiolog slik at jeg får orden på kostholdet. Håper at det kan det vil gi meg et spark i baken. Velkommen skal du være! Å gå til en ernæringsfysiolog var lurt, har vurdert det selv til tider ettersom jeg ikke er altfor orientert på ernærings-fronten selv. Så langt har dagen startet greit, om litt sent, med vann og frokostblanding (havre) med melk. Liiitt sukker der, men det kaller vi den akseptable delen for nå. Ikke noe godteri eller potetgull i huset og det er lørdag, så om jeg klarer å unngå noen hyller i butikken i dag kommer jeg meg gjennom helga på bare mat. Håper forøvrig at denne tråden skal gi meg et spark bak ettersom jeg har tenkt å være 100% ærlig.
dumlesumle Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg har spist drittmat ca hele livet, men for 2 dager siden tenkte jeg at jeg skulle gå over til normal mat, så jeg kjøpte inn 100% grovbrød og nøkkelost, fordi det er noe jeg elsker! og jeg har gått ned 0,5 kg på 2 dager. jeg har tenkt å bli kvitt 5 kg, og dette er for meg ikke en diett, men veldig lett. 5 brødskiver om dagen + noe sunn middag (suppe, grønnsaker). Igår spise jeg en remse med mørk sjokolade (70%) og det er jo sunt! i tilegg drikker jeg kun vann, selvom jeg tok bittelitt sukkerfri brus igår da... men ingen neggative utslag! I tillegg starta jeg med bodywork, noe som er slitsomt og morsomt!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg har spist drittmat ca hele livet, men for 2 dager siden tenkte jeg at jeg skulle gå over til normal mat, så jeg kjøpte inn 100% grovbrød og nøkkelost, fordi det er noe jeg elsker! og jeg har gått ned 0,5 kg på 2 dager. jeg har tenkt å bli kvitt 5 kg, og dette er for meg ikke en diett, men veldig lett. 5 brødskiver om dagen + noe sunn middag (suppe, grønnsaker). Igår spise jeg en remse med mørk sjokolade (70%) og det er jo sunt! i tilegg drikker jeg kun vann, selvom jeg tok bittelitt sukkerfri brus igår da... men ingen neggative utslag! I tillegg starta jeg med bodywork, noe som er slitsomt og morsomt! Selvsagt går du ikke opp i vekt iløpet av én dag, av å spise en remse med sjokolade... Et så ensidig kosthold er forøvrig verken sunt eller realistisk å vedlikeholde på sikt. Hvor er proteinene, hvor er fettet, hvor er grønnsakene? Det er så merkelig når folk føler seg berettiget til å gi andre råd, når de selv åpenbart ikke aner hva de driver med.... Anonymous poster hash: 6310c...f2c 2
Gjest Nanne70 Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Det er ikke så farlig om man spiser mindre noen dager og mer andre dager. Kroppen vil ha ulikt behov for energi avhengig av hvor aktiv man er, hvor mye man har sovet, om man er syk etc. Det er mye viktigere å sørge for å spise sunt og variert og lytte til kroppen, lære seg å kjenne sult/metthetsfølelse. Spis masse grønnsaker, både rå og kokte, stekte eller ovnsbakte. Fisk, fugl og kjøtt, helst i så "ren" form som mulig (dvs minst mulig farseprodukter, panering etc.). Egg. Kaldpresset olje fra oliven, raps eller kokosnøtter. Bær og litt frukt, nøtter. Meieriprodukter som gresk yoghurt, ost, rømme, fløte, smør osv. du tåler det og ønsker det i kostholdet ditt. Cottage Cheese og Kesam er naturlig magre og proteinrike. Ikke velg lettvarianter, det er unødvendig. Eventuelt bønner og andre belgfrukter samt grovest mulig kornprodukter. Selv la jeg om til lavkarbo for noen måneder siden, og har aldri følt meg bedre. Årsaken til det var at jeg var luta lei jojoslanking og lavkalorikosthold.
Sillicious Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg er med! Går gjennom kostholdsendring nå mtp at jeg har mistet sulthetsfølelsen pga psykiske påkjenninger over lang tid, håper at dette endag vil komme tilbake. Og jeg spiser for lite. Så målet mitt er å være flink til å spise regelmessige måltider, spise nok og få i meg næringen jeg trenger. Er flink og spiser etter alarm som går på tlf jeg da, så håpløs er jeg. Men det funker! Ellers glemmer jeg rett og slett å spise.
FrøkenBaker Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg er med! Går gjennom kostholdsendring nå mtp at jeg har mistet sulthetsfølelsen pga psykiske påkjenninger over lang tid, håper at dette endag vil komme tilbake. Og jeg spiser for lite. Så målet mitt er å være flink til å spise regelmessige måltider, spise nok og få i meg næringen jeg trenger. Er flink og spiser etter alarm som går på tlf jeg da, så håpløs er jeg. Men det funker! Ellers glemmer jeg rett og slett å spise. Har slitt med manglende sultfølelse selv, den forsvant pga. sykdom og kom relativt nylig tilbake så skjønner problemet. Gikk på de "apotek-næringsdrikkene" på resept. Du har jo satt i gang så dette skal gå fint!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 *sparke bak* Heia, heia! Anonymous poster hash: d64cd...06d
Sillicious Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Har slitt med manglende sultfølelse selv, den forsvant pga. sykdom og kom relativt nylig tilbake så skjønner problemet. Gikk på de "apotek-næringsdrikkene" på resept. Du har jo satt i gang så dette skal gå fint! Woho, takktakk! Oi, gikk du BARE på de mersom? Så skummelt, da hadde jeg vært redd for å blitt skikkelig syk altså. Har du prøvd Quick Loss... shakes? Det de heter? Den med sjokolade er supergod, tenkte jeg skulle få litt av næringen osv jeg trenger gjennom det, men endte opp med å spy hele den natten jeg startet. Sikkert omgangssyken, men på uheldig tidspunkt, jeg klarer selvsagt ikke å lage meg sånn shake mer!
FrøkenBaker Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 28. oktober 2013 Woho, takktakk! Oi, gikk du BARE på de mersom? Så skummelt, da hadde jeg vært redd for å blitt skikkelig syk altså. Har du prøvd Quick Loss... shakes? Det de heter? Den med sjokolade er supergod, tenkte jeg skulle få litt av næringen osv jeg trenger gjennom det, men endte opp med å spy hele den natten jeg startet. Sikkert omgangssyken, men på uheldig tidspunkt, jeg klarer selvsagt ikke å lage meg sånn shake mer! Å nei, ikke bare de, men måtte ha de i tillegg siden jeg ikke fikk i meg nok ellers og til slutt veide alt for lite. Det var definitivt en smak man måtte venne seg til. Quick Loss? Aldri prøvd, har de melk i seg? Så dumt at du ble syk, dårlige assosiasjoner med andre ord Håper du får bedre erfaringer med andre produkter da! Fremgang: Spist skikkelig middag! Tilbakeslag: Sukker, sukker sukker sukker...
Sillicious Skrevet 28. oktober 2013 #12 Skrevet 28. oktober 2013 Å nei, ikke bare de, men måtte ha de i tillegg siden jeg ikke fikk i meg nok ellers og til slutt veide alt for lite. Det var definitivt en smak man måtte venne seg til. Quick Loss? Aldri prøvd, har de melk i seg? Så dumt at du ble syk, dårlige assosiasjoner med andre ord Håper du får bedre erfaringer med andre produkter da! Fremgang: Spist skikkelig middag! Tilbakeslag: Sukker, sukker sukker sukker... Affh, kjempeuheldig! Var så god shake også, nam! Hm, det blandes med vann da, men kan jo være melkesukker i pulveret, det vet jeg faktisk ikke. Ooh, Gratulerer! :-D jeg tåler ikke sukker, gått for lenge uten at magen min tåler ikke mer, så.. jeg prøver å venne det litt på meg, savner sjokolade Hm; åh. Et tips! På apoteket selger de en sukkerfri sjokolade, den burde du prøve! Kjempegod, sunn og dekker sukkerbehovet for en god stund, mektig kan man si :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå